"אין לנו בסיטי שחקן הכרעה כמו מסי, רונאלדו, אמבפה או ניימאר"

במנצ'סטר חגגו זכייה רביעית ברציפות בגביע הליגה והמנג'ר מקווה שהמומנטום אחרי 0:1 על טוטנהאם במשחק חד צדדי יסייע לו בליגת האלופות נגד פ.ס.ז': "איך הגעתי ל-25 תארים? אימנתי במועדונים גדולים"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מאז הודעת 12 המועדונים על הצטרפותם לסופרליג ופרישתם המהירה של רובם, אפשר לומר שעולם הכדורגל התחלק לשניים. מצד אחד ניצבים בעלי המועדונים ואנשיהם, מנגד המאמנים, השחקנים וגם האוהדים שברובם נגד הרעיון. כך זהו המצב גם במנצ'סטר סיטי, שם לפי הדיווחים גם ראשי המועדון כלל לא התלהבו להצטרף למיזם והיו הראשונים להודיע רשמית על פרישה לאחר שגם המנג'ר פפ גווארדיולה הבהיר שמבחינתו כל הרעיון לא ספורטיבי.

גווארדיולה טען בשבוע שעבר שעבורו ספורט נמדד לפי ניצחונות והפסדים ושלא ייתכן שקבוצה תזכה להשתתף במסגרות יוקרתיות מבלי לנצח על כר הדשא, ואתמול (ראשון) הוא הוכיח פעם נוספת שהוא עומד מאחורי דבריו כשמנצ'סטר סיטי גברה 0:1 על טוטנהאם וזכתה בפעם הרביעית ברציפות בגביע הליגה – השמינית בסך הכל, השתוותה כעת לליברפול כשיאנית הזכיות.

טוטנהאם ניסתה לאיים על שערה של מנצ'סטר סיטי פעמיים בלבד וגם בעיטות אלו היו מכ-25 מטר לפי מדד ה-XG, שמחשב כמה שערים הייתה שווה כל קבוצה במשחק, מנצ'סטר סיטי הייתה שווה מעל שלושה שערים. וטוטנהאם? רשמה מדד עלוב של 0.04, כזה שבקושי רואים ברמות הגבוהות ובטח שלא בגמר.

נכון שראשי המועדון היו מעדיפים להשתתף במסגרת כמו סופרליג ולא בגביע הליגה שהוא המפעל הפחות חשוב באנגליה, אבל פפ גווארדיולה מקווה לנצל את המומנטום שנוצר לקראת חצי גמר ליגת האלופות ביום רביעי נגד ריאל מדריד וכמובן שלקראת הבטחת הזכייה באליפות, כי אחרי תוצאות אתמול זקוקה הקבוצה לשני ניצחונות בחמשת המשחקים שנותרו. "אין לנו במנצ'סטר סיטי שחקן שיכול להכריע משחק לבדו כמו ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו, קיליאן אמבפה או ניימאר – אבל יש לנו סגל מאוד איכותי ואף שחקן לא מוריד את הרמה או מוציא את הקבוצה מאיזון. אני תמיד אומר לאנשים שהם צריכים להדליק טלוויזיה וליהנות מאיתנו, משחקן כמו קווין דה בריינה שבספרד היינו אומרים עליו שהוא חד כמו סכין", אמר גווארדיולה.

קווין דה בריינה | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

על המטרות הבאות הוסיף המנג'ר: "זכיה באליפות חשובה יותר ועושה אותי גאה יותר מכל דבר אחר, יש לנו פער של 10 נקודות ואנחנו זקוקים לשני ניצחונות, אבל לפנינו לוח זמנים מטורף – אנחנו ננסה לנצח את המשחק הבא נגד קריסטל פאלאס ועוד קודם לכן נשחק נגד פ.ס.ז'", הוסיף המנג'ר.

גווארדיולה הפך אתמול למאמן הראשון באנגליה שזוכה בגביע הליגה ארבע פעמים ברציפות והשתווה במספר הזכיות שלו במפעל לז'וזה מוריניו, אלכס פרגוסון ובריאן קלאף. בסך הכל למנג'ר הקטלוני יש 25 תארים בקריירה ועל כך אמר אתמול: "הייתי במועדונים גדולים, זה קל יותר לזכות בדרך כזו". שני שחקני הקבוצה, סרחיו אגוארו ופרננדיניו, זכו במפעל בפעם השישית ופיל פודן בן ה-20 חגג כבר תואר 10 בקריירה כולל מגן הקהילה. ריאד מאחרז המאושר נשאל בסיום אם העומס לא ישפיע והצהיר: "מבחינתי תנו לי כל עונה לשחק כל שלושה ימים, אני אוהב את זה".

פפ גווארדיולה חוגג זכייה בגביע הליגה | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי