"אין לך מושג, אפס מאופס": נחשפו דבריו של פרנקו לשופט

דני פרנקו | דני מרון

הפועל ת"א צפויה לעמוד לדין בשל התפרעות אוהדיה במהלך המשחק נגד חולון. דו"ח השיפוט פורסם, המאמן שהורחק צעק לעבר מאירסון: "תתבייש, גמרת את המשחק". טוקוטו אחרי הניצחון: "ההרחקה של דני הדליקה אותנו"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב רשמה אמש (שבת) ניצחון 98:104 חשוב על הפועל חולון, בתום אחד המשחקים הכי סוערים שנראו בכדורסל הישראלי לאחרונה. מאמן המנצחת דני פרנקו הורחק במהלך הרבע השני לאחר שספג שתי עבירות טכניות מהירות, ועל התוצאה המצוינת והפתיעה משהו שרשמה קבוצתו של פרנקו העיבה התפרעות הקהל האדום ביציעים, כאשר המשחק היה על סף פיצוץ בשלושה מקרים שונים ובעקבות כך הפועל תל אביב צפויה לעמוד לדין. הבוקר איגוד הכדורסל פרסם את הדו"ח שהגישה שלישיית השיפוט, שהורכבה מעומר אסתרון, עמית בלק וניר מאירסון.

"ברבע שני נענש מאמן הפועל ת"א דני פרנקו בעבירה טכנית שנייה לאחר שצעק לעבר השופט ניר מאירסון 'אתה אפס, אתה אפס' בליווי תנועות ידיים וזאת לאחר שנשרקה לחובת קבוצתו עבירת תוקף", נכתב בדו"ח. "המאמן הוזהר על ההתנהגות הבוטה שלו בתחילת הרבע הראשון ונענש גם בעבירה טכנית ראשונה כמה דקות לפני ההרחקה, בעקבות מחאה על החלטת שיפוט. בירידה מהמגרש הוא המשיך לצעוק לעבר מאירסון 'אין לך מושג, אפס מאופס'. בסיום המחצית הראשונה המתין לנו המאמן ליד חבר ההלבשה והמשיך לצעוק לעבר השופט 'אתה צריך להתבייש, גמרת את המשחק'. המאמן היה בליווי יו"ר הקבוצה רמי כהן, שצעק גם 'תתבייש'".

מעבר לכך, בדו"ח צוינה גם השתלשלות האירועים במשחק שארך כשעתיים וחצי, זמן חריג לכל הדעות. עם תחילת הרבע השני נזרקו מיציע האולטראס של הפועל ת"א כמה עשרות גלילי נייר ומצתים לעבר המגרש. לאחר איסוף הגלילים, הושלכה גם כוס שתייה שגרמה לדורכים על הפרקט "הרגשת דבק", כך נכתב, "וכמובן שהייתה סכנת החלקה". אירוע זה גרם לעצירת המשחק למשך כחמש דקות. במהלך הרבע השני, הושלכו גלילי נייר בחמישה מקרים נוספים, מבלי שהמשחק נעצר.

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל ת"א. האדומים יעמדו לדין | עדי אבישי

ברבע השלישי הסערה עלתה מדרגה כשכוס שתייה נוספת הושלכה על ידי אוהד אדום לעבר גיא פניני והשופט עמית בלק. שלישיית השופטים שקלה להוציא את האוהדים שהיו ממוקמים מאחורי הסל ואף לסיים את המשחק לפני המועד החוקי. "משיחה שנערכה עם מפקד המשטרה שנכח במקום הובן כי אין ביכולת הצוות שאיתו במגרש לפנות את האוהדים מהיציע", נכתב בדו"ח, "להבנתנו היה חשש ממש לפגיעה גופנית של האוהדים וצוות האבטחה במידה והיה מתבצע פינוי של האוהדים מהיציע". " היו"ר רמי כהן שכנע את אנשי המשרוקית להעניק למארחת הזדמנות נוספת ומיד אחר כך נטל את המיקרופון של הכרוז כדי לפנות לקהל ולהפציר ביושבים ביציעים שיפסיקו לזרוק חפצים לעבר המגרש, זאת לאחר שהשופטים הזהירו כי בפעם הבאה – המשחק יופסק לאלתר.

יש לציין כי בין ארגוני האוהדים של שתי הקבוצות, שישבו כל אחד מאחורי סל משתי קצותיו של המגרש, נרשמו חילופי קללות ואיומים במהלך כל ההתמודדות, כאשר במהלך הרבע השלישי נטשו מספר אוהדים בכל צד את היציע וניסו לחתור לעימות אלים עם אוהדי היריבה.

ים מדר חוגג
ים מדר. הפועל ניצחה משחק סוער | ברני ארדוב

והיה גם משחק, כאמור, שממנו הפועל תל אביב דווקא יכולה להיות די מרוצה. לא רק שהיא גברה על אחת הקבוצות הטובות בליגה, שרק לפני שלושה ימים זכתה בליגה הבלקנית, אלא שהיא גם ידעה לחזור מפיגור דו ספרתי ותפקדה טוב יותר בדקות ההכרעה.

פרנקו בהחלט יצטרך לחדד כמה היבטים הגנתיים לשחקנים שלו, שאמנם ניצחו את המשחק אך ספגו 98 נקודות. האדומים לא ביצעו עצירה אחת במשך 15 הדקות הראשונות ובעת שהורחק המאמן, לוח התוצאות הראה 35:48 לאורחת. מבחינת התוצאה הסופית התברר כי איבוד העשתונות של פרנקו עשה את שלו, שכן הפועל תל אביב מחקה את הפיגור עד ההפסקה ובהדרכת העוזר ברק לדרר השיגה את הניצחון בסופו של דבר. "ההרחקה של דני הדליקה אותנו", הודה ג'יי פי טוקוטו, שסיים עם 16 נקודות, "האנרגיות האלה משכו אותנו גם במחצית השנייה. העלינו את רמת האינטנסיביות לרמה הדרושה. אני גאה בשחקנים שיצאנו עם הניצחון".

משמעות הניצחון היא שהאדומים יארחו במחזור הבא את בני הרצליה במקום לשחק נגדה בחוץ, זאת בזכות השמירה על המקום ה-10 בטבלה. הקבוצה התרחקה שני משחקים ממכבי חיפה שבמקום הלפני-אחרון ואם תכניע את הרצליה, היא תעשה צעד חשוב לעבר הבטחת ההישארות בליגה. אחרי החגיגות על פרקט בסיום, שעליהן מאמן חולון סטפאנוס דדאס עקץ את האדומים, קפטן הפועל תל אביב ים מדר, שהצטיין עם 23 נקודות, לקח את המיקרופון ופנה אל הקהל: "עוד לא עשינו כלום. אנחנו צריכים אתכם איתנו עד סוף העונה, רק בלי להשתגע יותר מדי – עד כמה שאפשר". המסר של מדר ברור: אם אירועי המשחק יחזרו על עצמם בעתיד, ייתכן שהשופטים יהיו פחות סלחנים וזה לא יסתיים בחגיגות ניצחון כמו אתמול.

עוד באותו נושא: דני פרנקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי