ההגמוניה נשמרת: אייאקס זכתה באליפות בפעם ה-35 בתולדותיה

שנה לאחר שהליגה הופסקה באמצע העונה בשל משבר הקורונה, ההולנדים הבטיחו דאבל נוסף עם 0:4 על אמן. זוהי האליפות השנייה של המאמן אריק טן האח

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

כבר בשבוע שעבר אייאקס הבטיחה אליפות מעשית והיום (ראשון), כשנותרו שלושה מחזורים לסיום היא הבטיחה דאבל שני ברציפות בסטייל עם 0:4 ביתי על אמן. כזכור אייאקס בעונה שעברה הובילה את הטבלה עד להפסקת הליגה בשל משבר הקורונה, אך הוחלט לא להעניק את האליפות לאף אחת. המשמעות היא שאייאקס זכתה בתואר אליפות מספר 35 בתולדותיה,  11 יותר פ.ס.וו איינדהובן במקום השני.

כבר תוך 10 דקות לא היה ספק לגבי עליונותה של אייאקס, שעלתה ליתרון משער של יוריין טימבר. האלופה הגבירה את הקצב במחצית השנייה כאשר סבסטיאן האלר הכפיל בדקה ה-60 ומשם היריבה כבר התרפקה – דווין רנש (66) ודייבי קלאסן (74) נהנו משני בישולים של דושאן טאדיץ' וקבעו את תוצאת המשחק.

האיש המרכזי מאחורי הזכייה הוא כמובן המאמן אריק טן האח, שלאחרונה האריך את חוזהו עד 2023. המנג'ר ההולנדי נמצא במועדון מאז 2017 ומאז הגיע עם המועדון להישגים חסרי תקדים, כאשר מלבד הדאבל השני שהשיג עבור אייאקס, הוביל את ההולנדים לחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2018/19.

שחקני אייאקס חוגגים | Gerrit van Keulen/BSR Agency/Getty Images
אוהדי אייאקס חוגגים מחוץ אצטדיון | ROBIN VAN LONKHUIJSEN/ANP/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי