ראמוס ייעדר נגד סביליה ועשוי שלא לשחק יותר במדי ריאל, הזאר במבחן

סרחיו ראמוס | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

קפטן ריאל, שמסיים את חוזהו בקיץ, שוב נפצע ואולי לא ישוב למחזורי הסיום. היכולת של הקשר עד לתום העונה תכריע אם יקבל עוד הזדמנות או לא. גם זידאן, שהתייחס לעתידו, הודה: "אדן שכולם רוצים לראות לא הופיע"

(גודל טקסט)

לאחר שהודחה ביום רביעי מחצי גמר ליגת האלופות עם ההפסד 2:0 לצ'לסי בגומלין, לריאל מדריד נותר להיאבק על אליפות ספרד. מחר (ראשון) הבלאנקוס יארחו את סביליה במשחק קריטי במסגרת המחזור ה-35. אם אתלטיקו מדריד לא תנצח את ברצלונה הערב (שבת), ריאל תהיה תלויה בעצמה ותשמור על תואר האליפות לראשונה מאז 2008, אם תנצח בכל ארבעת המשחקים. נציין כי הבלאנקוס מחזיקים בשיא של 11 ניצחונות בית רצופים על האנדלוסים, כאשתקד קאסמירו כבש צמד בדרך ל-1:2.

בספרד נכתב כי זינדין זידאן ביקש מאמץ אחרון משחקניו על אף שהם בקצה גבול היכולת הפיזית והמנטלית, ודרש את אותה רוח לחימה מהעונה שעברה, אז הבלאנקוס יצאו לעשרה ניצחונות רצופים לאחר הקורונה וזכו בתואר. ב"אס" נכתב כי השחקנים מבינים שזידאן לא ימשיך וזה עשוי להיות התואר האחרון שלו כמאמן הקבוצה, מה שמגביר את המוטיבציה.

מי שלא ישחק מחר הוא סרחיו ראמוס שלא התאמן ביומיים האחרונים. הקפטן שספג ביקורת על יכולתו נגד הבלוז, סובל מפציעת שריר. הבשורות הקשות יותר הן שייתכן והמשחק נגד צ'לסי היה האחרון שלו במדי ריאל שכן הקפטן טרם האריך את חוזהו שמסתיים בעוד שבעה שבועות. ראמוס שיחק רק חמישה משחקים ב-2021 ובסה"כ רשם רק 21 הופעות מתוך 48 משחקיה של ריאל העונה – העונה הגרועה ביותר בקריירה שלו.

שחקן נוסף שחטף מהתקשורת הוא אדן הזאר. בספרד נכתב כי המועדון הציב אותו ברשימת ההעברות. מחר יהיה זה המשחק המאה של הקבוצה מאז שהצטרף והוא שיחק רק ב-40 מ-99 הקודמים. "ארבעת הגמרים של הזאר", נכתב בכלי התקשורת. היכולת שלו במשחקים האלה יקבעו האם יקבל הזדמנות להמשיך בריאל לעונה שלישית או שלא.

הזאר, שהתנצל בפני האוהדים על התנהגותו, צפוי לפתוח בהרכב למרות הכל. רפאל וראן הפצוע בחוץ כך שנאצ'ו פרננדס יחבור לאדר מיליטאו במרכז ההגנה. אלברו אודריוסולה עתיד לפתוח כמגן ימני ומרסלו בצד שמאל כי גם פרלאן מנדי בחוץ בשל פגיעה. פדה ואלוורדה עשוי לרענן את הקישור במקומו של לוקה מודריץ'. נזכיר כי עד למשחק נגד הבלוז, ריאל רשמה רצף של 19 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות וכעת היא תצפה לרצף חדש.

זידאן לא היה יכול להתחמק מהשאלות על עתידו ואמר: "אני לא רוצה לגרום למועדון לבעיות, כמובן שאקל על ריאל מדריד כי היא נתנה לי הכל. אני כרגע המאמן ומרוכז רק בארבעת משחקי ההכרעה. אנחנו יודעים מה מונח על כף המאזניים ורוצים לשכוח מליגת האלופות. אני לא כואב את הביקורת, אני מנסה לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר. בכדורגל לא תמיד אתה יכול לנצח. מה שחשוב זה מאבק האליפות, כל השאר זה בלה בלה בלה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1046657

על הזאר: "הוא התנצל (לגבי החיוכים עם שחקני צ'לסי). הוא לא רצה לפגוע באף אחד. הוא שחקן ריאל מדריד וזה מה שמעניין אותו. הוא יודע מה הוא צריך לעשות על המגרש. דיברנו אחרי המשחק. הוא התנצל בפני כולם ועלינו להתמקד בכדורגל". "כרגע, הזאר שכולם רוצים לראות לא הגיע. אני חושב שהוא יתקדם. זה רגע מסובך בגלל מה שקרה אבל יש לו חוזה והוא רוצה להצליח כאן. אני מקווה שהוא יוכיח את עצמו במעט הזמן שנותר".

על ראמוס: "הוא שיחק כשהוא היה במאה אחוז, לא מיהרנו להחזיר אותו. לאחר המשחק הוא סבל וקרה מה שקרה. כואב לנו שהוא לא יהיה איתנו אנחנו לא מודאגים לגביו ומאמינים שהוא יכול לחזור לשחק העונה ומקווים שזה יקרה כמה שיותר מהר. אנחנו לא לוקחים סיכונים". המאמן נשאל על הפציעות הרבות ואמר כי זו עונה לא שגרתית והוא מקווה שבעתיד זה יהיה אחרת.

זינדין זידאן | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

סביליה עשתה בשבוע שעבר צעד גדול לאחור במאבק האליפות עם ההפסד הביתי 1:0 לאתלטיק בילבאו. בזכות שבעה ניצחונות משמונה משחקים, האנדלוסים התקרבו מאוד לפסגה אך כשלו ברגע האמת. בכל מקרה, סביליה כבר ניצחה העונה את אתלטיקו מדריד בליגה ואת ברצלונה בגביע. ז'ולן לופטגי, אקס הבלאנקוס, יחפש ניצחון בכורה בקריירה שלו נגד ריאל מדריד. בספרד נכתב כי המאמן מתלבט בין יוסף אן נסירי, מלך שערי הקבוצה עם 23 כיבושים, לבין לוק דה יונג שהיה החלוץ שפתח במשחקים הגדולים.

לופטגי הפגין חיבה לקבוצתו לשעבר: "זידאן הוא המאמן האידיאלי עבור ריאל, אי אפשר לפקפק בקבוצה שלו. אני מקווה שריאל תהיה זו שתזכה באליפות". כמובן שסביליה לא תגיע עם רגשי נחיתות: "יש לנו מוטיבציה אדירה, עשינו שנה נהדרת ולכן אנחנו נמצאים היכן שאנחנו נמצאים. אנחנו רוצים להשיג יותר ממה שעשינו בעונה שעברה". ואכן, סביליה, שמגיעה בסגל די מלא, יכולה עוד לשבור את שיא הנקודות (76) ושיא הניצחונות (23) בעונה. הבלם ז'ול קונדה חזר לאימונים מלאים ויפתח ב-11. הקשר ז'ואן ז'ורדן סיכם: "נגיע וניתן הכל כדי לנצח את ריאל בחוץ". זה לא קרה, אגב, מאד דצמבר 2008.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי