מוליץ' וינקו צפויים להמשיך, אלבז וקוויאר מועמדים

פייסל מוליץ'
פייסל מוליץ' | דני מרון

אחרי הבטחת העלייה, בהפועל ת"א כבר מתכננים את העונה הבאה. רפואה צפוי לחתום בשבוע הקרוב על חוזה חדש. ניסנוב: "נפנה את המקום רק אם יגיע רוכש בסכום גבוה, לא נמכור את גוטליב". דגני: "פחות התחברתי ללאומית"

(גודל טקסט)

אחרי עונה אחת בליגה הלאומית, הפועל תל אביב חזרה אתמול (שני) רשמית לליגת העל עם ניצחון 0:3 על מכבי אחי נצרת. האיש שהחזיר את האדומים לבמה המרכזית הוא המאמן קובי רפואה, שהוזעק לאחר פיטוריו של מוטי איוניר שפתח את העונה. רפואה עושה זאת 29 שנים לאחר המאמן האגדי דוביד שווייצר, שהחזיר אז את המועדון לליגה הבכירה לאחר ירידה היסטורית. שחקן העבר ג'ורג' בורבה הזכיר לנו בסיום המשחק: "שווייצר עשה זאת בזכות הפרש שערים ואילו רפואה בפער נקודות שלא ייאמן".

לאחר המשחק, שלח רפואה את שחקניו לשלושה ימי חופשה, אחריהם יתכוננו למשחק ביום שני באצטדיון המושבה נגד הפועל חדרה. המאמן הגיש אתמול את חוזהו החדש לחתימה אצל פרקליטי המועדון והכוונה היא שלקראת יום העצמאות הוא יבטיח את עתידו בעונה הבאה בליגת העל עם חוזה משופר ומשודרג מבחינה כספית.

רק שעות בודדות חלפו מהבטחת העלייה לליגת העל, ורפואה אישר את כוונות הפועל תל אביב לגבי החלוץ עומר דמארי כפי שפורסם לראשונה באתר ספורט1. "בישראל, עומר דמארי ישחק רק בהפועל תל אביב", הבהיר המאמן ובמועדון כבר פועלים מאחורי הקלעים מול קבוצתו הגרמנית ר.ב. לייפציג ומול גורמים עסקיים שונים כדי לממן את שובו של החלוץ למתחם חודורוב לאחר שזה יתיר את חוזהו לעונה הבאה בלייפציג.

הבעלים איציק ניסנוב התייחס לאפשרות שהוא וחבריו יעזבו את המועדון: "אין כרגע מישהו על הפרק שרוצה את הפועל תל אביב. אם יגיע איש של מספרים גבוהים כמו יעקב שחר או מיץ' גולדהאר, נפנה את מקומנו. אנחנו אוהדים של הפועל תל אביב ונכנסנו למועדון ברגע האחרון כדי למנוע הדממה של המועדון או ירידה לליגה ג'. נעמיד בליגת העל תקציב שיהיה בין ארבע או חמש הגדולות, בסביבות 30 מיליון שקלים, ונחזק את הקבוצה כפי שרפואה יבקש מקצועית. רפואה עשה עבודה נפלאה, אנחנו מעריכים זאת מאוד ואנחנו כאן לצדו".


רפואה. החוזה החדש קרוב (דני מרון)

על התוכנית המקצועית לעונה הקרובה אמר ניסנוב: "לא נמכור את אדי גוטליב לאירופה ולשום קבוצה בישראל. לגוטליב חוזה בהפועל והוא ימשיך לשחק בליגת העל כמו אוראל דגני. שניהם צריכים להיות בנבחרת ישראל. חוזהו של החלוץ פייסל מוליץ' ימומש (יירכש תמורת 100 אלף שקלים להפועל עכו). נשב עם דור חוגי ועם שחר הירש ונראה איך הם ממשיכים בקבוצה. השוער אריק ינקו, שחצי מקבוצות ליגת העל רצו, ממשיך איתנו. הקבוצה תצרף שחקנים נוספים אותם יבחר קובי רפואה". בנוסף, בקיץ יגיע לחלק ההתקפי החלוץ רועי זיקרי שמשחק בהפועל רעננה ומחזיק בהסכם ארוך טווח אצל האדומים. שמות מועמדים נוספים הם הבלם קרלוס קוויאר, המגן סאן מנחם והחלוץ אלי אלבז שמשחק באפולון סמירניס היוונית.

רפואה אמר לאחר הניצחון: "החגיגות שלנו ספונטניות כי הפועל תל אביב היא מועדון ענק ורק אליפות בליגת העל תביא לשמחה אדירה. כשהגעתי להפועל תל אביב המצב לא היה פשוט, היה לחץ אטומי והמשחק בחוץ נגד הפועל כפר סבא היה של חיים או מוות. ניצחנו 0:1 כשהשחקנים נתנו את הנשמה. מהמשחק נגד אחי נצרת אני לוקח את שלושת הגולים שהיו בצבע. יש בסיס טוב למועדון וכרגע מוקדם להציב מטרות. השחקנים שיגיעו יבינו מה זה הפועל תל אביב".

אוראל דגני אמר: "עברנו יותר מדי דברים העונה, ועכשיו ליגת העל. זאת סוג של הקלה שנגמרה הליגה הלאומית, שפחות התחברתי אליה. היינו מפורקים בירידה. התחברנו ועכשיו יש את האתגר בליגת העל". שחר הירש הוסיף: "היינו עולים לליגת העל גם בהמשך, אבל היה לחץ לפני המשחק נגד אחי נצרת כמו לפני משחק גביע המדינה נגד מכבי חיפה, והרגישו את זה ברחוב. אצל השחקנים הגוף בער. בקיץ הייתה לי התלבטות אם לחתום בהפועל תל אביב ובחרתי בהיגיון. להפועל תל אביב יש את האופציה להמשיך איתי ונראה איך זה יקרה". פייסל מוליץ' הצהיר: "אני רוצה להמשיך בהפועל תל אביב וכך יקרה. כשהגעתי בחלון ההעברות הבטחתי למאמן שאתן את כולי כדי לעלות ליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי