השפלת סוף עונה: בית"ר הובסה 3:0 בטדי מול הפועל חדרה

במשחק האחרון שלה בפלייאוף התחתון ומול יציעים ריקים בטדי, המארחת הובסה נגד קורצקי משערים של האקסים כחילה ורוטמן, אברמוב הוסיף. הירושלמים חותמים עונה רעה במקום העשירי, חוגג יכול להתרכז בשנה הבאה

(גודל טקסט)

נדמה כי אין סיום "ראוי" מכך לעונה המזעזעת שעברה על בית"ר ירושלים. בשנה בה הייתה שותפה לפארסה עם השייח' הקטארי, החליפה מאמנים על הקווים וניהלה סכסוך מתוקשר עם האוהדים, הקבוצה מהבירה אירחה הערב (רביעי) את הפועל חדרה, אותה היא הביסה העונה פעמיים, וחטפה ממנה 3:0 מהדהד. למזלה, הקהל לא נכח היום ביציעים בעקבות המצב הביטחוני השורר כרגע בארץ ולא חזה בשחקניו מושפלים על כר הדשא.

ניתן לומר כי המשחק הערב בפרט, והפלייאוף התחתון בכלל, היוו תמונת מראה לעונה כולה של הירושלמים. עם שני ניצחונות בלבד מתוך שבעה משחקים נגד קבוצות התחתית של הליגה, ממועדון גדול כמו בית"ר מצופה להרבה יותר מכך. נכון, ההשפלה הביתית הערב לא שינתה דבר מבחינת הטבלה, אך היא צריכה להדליק המון נורות אזהרה למשה חוגג ואלי אוחנה לקראת העונה הבאה. אם בטדי מתיימרים להיאבק בצמרת ולהתחרות על תארים, הסגל צריך ריענון עמוק, כאשר גם על הקווים טרם ברור מה יעלה בגורלו של יוסי מזרחי שהוקפץ לאימון הקבוצה בלית ברירה.

עם ההפסד, בית"ר קבעה סופית כי היא תסיים את העונה במקום העשירי בטבלה, הדירוג הכי נמוך שלה מאז עונת 2018/19, אז היא סיימה במקום ה-11 כשניר קלינגר עמד על הקווים. עם יותר הפסדים (13) מניצחונות (10), יותר שערי חובה (43) משערי זכות (40) ועם אינספור רגעים מאכזבים, נדמה כי בבירה רק קיוו שהעונה המסויטת הזו תגיע לסיומה.

אביאל זרגרי | דני מרון
יוסי מזרחי | דני מרון

מן העבר השני, השינוי שביצע מנחם קורצקי מאז שהגיע לחדרה הוא לא פחות ממדהים. מאז שמונה למאמן הקבוצה, החבורה מהשרון השיגה 34 נקודות מתוך 48 אפשריות (!), מאזן מטורף שיותר הולם קבוצה שרצה לאליפות ולא אחת שמתמודדת בפלייאוף התחתון. כעת, המבחן של קורצקי ושחקניו יהיה בעונה הבאה, שם הציפיות מהם כבר יהיו מעט יותר גבוהות עקב היכולת המרשימה שהציגו בחצי המכריע של העונה.

שחקני הפועל חדרה חוגגים | דני מרון
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: נתנאל דלויה, סנטיאגו אוקמפוס, אוראל דגני (מירון טל, 46), אור זהבי, אורן ביטון, עלי מוחמד (רוי דוגה, 85), אביאל זרגרי, מתאוסיניו, מרקו יאנקוביץ' (דוד דגו, 70), רועי פדידה, ירדן שועה (דוד חוגה, 85).

הפועל חדרה: עדי טבצ'ניק, דיא לבאבידי (רון אונגר, 71), מנשה זלקה (אביב לין, 79), טל כחילה, עבדאללה ג'אבר (מוחמד רביע, 57), מקסים גרצ'קין, תמיר גלזר, גלעד אברמוב (נועם כהן, 79), מקסים פלקושצ'נקו, לירן רוטמן (רז בוחבוט, 79), גוסטבו מרמנטיני.

אוראל דגני, לירן רוטמן | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 10, ניסיון ראשון של המארחת: מרקו יאנקוביץ' קיבל מסירה משועה ושיחרר בעיטה מסף הרחבה, אך הכדור עלה גבוה וחלף מעל שערו של טבצ'ניק.

דיא לבאבידי, מתאוסיניו | דני מרון

דקה 26, חדרה עלתה ל-0:1! קרן שהוגבהה לאזור תיבת החמש עברה את דלויה והגיעה לטל כחילה, שנותר לבדו מול ער חשוף ודחק מקרוב עם הראש. הבלם כובש נגד האקסית ומעלה את קורצקי ליתרון.

דקה 42, בית"ר ירושלים כמעט השוותה: עלי מוחמד שולח כדור עומק נהדר לעברו של ירדן שועה, שבעט בעוצמה לעבר טבצ'ניק אך שוער האורחת הדף היטב לקרן.

גוטסבו מרמנטיני, אור זהבי | דני מרון

דקה 50, עוד ניסיון של הביתיים: מרקו יאנקוביץ' יורה כדור חזק בבעיטה חופשית מ-20 מטר, אך הכדור עולה מעל שערה של חדרה.

לירן רוטמן | דני מרון

דקה 54, הלחץ של המארחת נמשך: תרגיל יפה של בית"ר אחרי כדור קרן מסתיים בבעיטה חלשה של אורן ביטון היישר לידיו של טבצ'ניק.

מתאוסיניו | דני מרון

דקה 65, חדרה עלתה ל-0:2! כדור קרן נוסף עשה צרות להגנת המארחת, גלעד אברמוב נגח לרשת והכפיל את יתרון קבוצתו.

ירדן שועה | דני מרון

דקה 67, ההשפלה של המקומיים נמשכת, 0:3 לחדרה! הפקרות בהגנת בית"ר. לירן רוטמן נותר לבדו מול דלויה ושלח כדור לפינה הרחוקה, אך לא חגג מול האקסית.

שחקני הפועל חדרה חוגגים | דני מרון

דקה 70, בית"ר כמעט צימקה: בעיטה מסוכנת של מתאוסיניו מחוץ לרחבה עברה סמוך לעמוד, והותירה את התוצאה בעינה.

עדי טבצ'ניק | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי