נבן ספאחיה מאבד שליטה במכבי תל אביב

נבן ספאחיה עם גיא גודס
נבן ספאחיה עם גיא גודס | דני מרון

מתלונן על מיקרופון שלא עובד, מתעמת ללא הפסקה עם השופטים, מחק את הישראלים ומחפש תירוצים. מאמן מכבי ת"א נראה חסר אונים במהלך הדרבי. וגם: החגיגות של הפועל ת"א ואנחת הרווחה של דני פרנקו

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

כבר אי אפשר להסתיר את זה עם תירוצים של מלחמה בכמה מסגרות או לחץ, נבן ספאחיה פשוט כועס ועצבני ואולי לאט לאט מאבד שליטה בקבוצה שלו. השיא היה דווקא בסיום מסיבת העיתונאים לאחר ההפסד אמש (שני) 85:80 בדרבי, כאשר במהלך דבריו פתח אוהד הפועל תל אביב את הדלת, קילל את ספאחיה וברח. נכון, זה אירוע מכוער שראוי לגינוי אך התגובה של ספאחיה לסיים מיד את מסיבת העיתונאים ולא לאפשר לג'ון דיברתולומיאו לדבר הייתה מעט מוגזמת.

ואלה לא היו כל העצבים במסיבת העיתונאים. מרגע הכניסה שלו לחדר הוא התלונן על מיקרופון שלא עובד. את דבריו הוא פתח עם ברכות להפועל תל אביב על הניצחון והבטיח שאם יהיה לקבוצה יותר זמן להתאמן היא תיראה יותר טוב: "אני מקווה שאחרי ולנסיה יהיה לנו יותר זמן להתאמן ולמצוא אנרגיה יותר טובה ובעיקר כדורסל יותר טוב. אנחנו מפסידים השנה משחקים צמודים והנה עוד פעם משחק כזה הלך ליריבה, מקווה שבעתיד נוכל לנצח משחקים כאלה".

במשחק עצמו, ספג המאמן עבירה טכנית כבר במחצית הראשונה, כעס וקילל אל עבר הספסל שלו לאחר כל סל של הפועל וסימן תנועות אל עבר השופטים. בסיום הוא החליף כמה משפטים עם צוות השיפוט. למרות העצבים שהוא הפגין במהלך המשחק כלפי השופטים, במסיבת העיתונאים הוא לא הסכים להתייחס אליהם.

המאמן גם התייחס לעובדה שבמסגרת כמו הליגה המקומית, בה הקבוצה שלו היא בעלת התקציב הגבוה ביותר בהפרש גדול, הוא אמור לקחת אליפות יחסית בקלות: "התקציב לא קשור ולא משחק על המגרש. גם ביורוליג יש קבוצות בעלות תקציב נמוך שמנצחות קבוצות עם תקציב גבוה".

ספאחיה מתעמת עם דודי רומנו (דני מרון)
ספאחיה מתעמת עם דודי רומנו (דני מרון)

למכבי ת"א יש עוד הרבה עבודה אם היא רוצה להחזיר לעצמה את האליפות. פייר ג'קסון אומנם שיחק ביורוליג במשחק החשוב מול באסקוניה אבל כבר שני משחקים לא מתלבש לליגה ובלעדיו לקבוצה יותר קשה להוביל כדור ולשלוט בקצב המשחק. ג'ון דיברתולומיאו כנראה התרגל לתפקיד הקפטן והעלה את הרמה שלו לאחרונה אבל זה לא מספיק כדי לסחוף את חבריו לניצחון. גם מייקל רול הציג משחק מעט יותר טוב כשג'קסון לא לידו כשסיים על סף הדאבל-דאבל עם 15 נקודות ו-9 אסיסטים, אבל זה לא הספיק. הנתון המרכזי של ההפסד הוא כנראה 31% מטווח השלוש. 8 קליעות מ-26 ניסיונות. קבוצה שרצה לאליפות כנראה צריכה יותר מזה.

והייתה גם קבוצה שניצחה את המשחק הזה. הפועל תל אביב גברה בפעם הראשונה בהיסטוריה על מכבי תל אביב בדרייב אין ואחד הגורמים המרכזיים שעזרו לה לעשות את זה הוא הקהל. לא היה רגע אחד שבו לא היה עידוד, שירה וכמובן קללות לעבר שחקני, אוהדי ואנשי מכבי כמיטב המסורת.

טוני גפני. הקניט את אוהדי מכבי (דני מרון)
טוני גפני. הקניט את אוהדי מכבי (דני מרון)

"אנחנו יודעים שזה משחק שחשוב מאוד לקהל" אמר מאמן המנצחת דני פרנקו בסיום. "מאוד קשה לשחק נגד מכבי. אני לא מאמין שיש דבר כזה תזמון של משחק, בטח לא דרבי". המאמן נתן הרבה כבוד ליריבה: "מאוד קשה לשחק נגד מכבי, יש להם הרבה כלים. אנחנו קבוצה יותר טובה מאשר התוצאות שהיו לנו לאחרונה".

בשבוע שעבר הפועל תל אביב הובילה ב-10 נקודות על נס ציונה שתי דקות לסיום ולמרות זאת הפסידה. פרנקו הודה שההפסד הזה ישב לו ולשחקנים בראש: "עשינו התאמה לעומת המשחק שהפסדנו בשבוע שעבר. עכשיו צריך להישאר עם האנרגיות האלו כדי להמשיך ולנצח".

רפי מנקו חוגג (דני מרון)
רפי מנקו חוגג (דני מרון)

בסיום הפגינו האוהדים האדומים את כוחם כשנשארו לעודד ולשמוח עם השחקנים דקות ארוכות. בשלב מסוים רביב לימונד לקח את המיקרופון והקפיץ את הקהל. בירידה לחדר ההלבשה טוני גפני הקניט כמה אוהדי מכבי שקיללו אותו עם תנועות בכי. נראה היה שהניצחון הזה חיבר את השחקנים לקהל באופן סופי ואולי זה באמת יהיה מה שיוציא את הקבוצה הלא יציבה הזו לדרך חדשה.

כמובן שאחד הדברים שיכולים לחבר קהל לקבוצה הם שחקנים ישראלים ובנקודה הזו ראינו מגמות הפוכות אצל שתי הקבוצות. אצל הפועל תומר גינת היה המצטיין עם 19 נקודות, שישה ריבאונדים והגנה גדולה, כשאצל מכבי איתי שגב שיחק דקה וחצי, זוסמן שמונה דקות ללא נקודות וכארם משעור לא תכנן אפילו להוריד את אפודת החימום. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי