ברוקלין ב-0:2, הלייקרס ב-1:1 ודאלאס שוב גברה על הקליפרס

האריס, הארדן וגריפין חוגגים על בוסטון | Sarah Stier/Getty Images

הנטס התעללו בסלטיקס עם 108:130, טייטום נפגע בעינו בפיגור דו ספרתי ולא שב לשחק. דייויס ולברון החזירו את האלופה לחיים עם 102:109 בפיניקס וגניבת יתרון הביתיות, דונצ'יץ' להט והמאבריקס עם ניצחון חוץ שני

(גודל טקסט)

לילה נוסף של משחקי פלייאוף בליגת ה-NBA מאחורינו והדרמה בשיאה. במשחק הראשון עוד היה רגוע, כי ברוקלין נטס הביסה את בוסטון סלטיקס 108:130 ועלתה ליתרון כפול בסדרה. לאחר מכן, לוס אנג'לס לייקרס השיגה ניצחון קריטי בפיניקס, השוותה את הסדרה ל-1:1 ולמעשה גנבה את יתרון הביתיות, בעוד יריבה העירונית לוס אנג'לס קליפרס שוב הפסידה בביתה ללוקה דונצ'יץ' ודאלאס מאבריקס והיא כבר ב-2:0 שיהיה לה קשה מאוד לחזור ממנו.

פיניקס סאנס – לוס אנג'לס לייקרס 109:102 (1:1)

האלופה חזרה לחיים וגנבה את יתרון הביתיות. אחרי שהחבורה בראשות לברון ג'יימס ואנתוני דייויס נזקקה למשחקי ה"פליי אין" כדי להבטיח את מקומה בפלייאוף, הלילה היא כבר ניצחה, השוותה את הסדרה ל-1:1 ובעיקר גנבה את יתרון הביתיות למדורגת שנייה במערב בתום העונה הסדירה, לקראת המשחק השלישי בסדרה שייערך בלוס אנג'לס.

המשחק היה צמוד לכל אורכו וגם ריצת 1:10 בתחילת הרבע השלישי לא הרתיעה את פיניקס סאנס שהצליחה לחזור, אבל האורחים שמרו על יתרון קל כמעט לכל אורך המשחק ובמאני טיים, ב-90:90 כשנותרו חמש דקות לסיום, אנתוני דייויס קלע שבע נקודות בשלוש דקות, לברון ג'יימס הוסיף עוד חמש והמשחק הוכרע.

דייויס סיים כקלע המוביל של הלייקרס עם 34 נקודות (וגם 10 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים) ואחריו היה דניס שרודר שהוסיף 24 נקודות. לברון ג'יימס קלע 23 וגם הוסיף 9 אסיסטים. את קלעי הסאנס הוביל דווין בוקר עם 31 (17 מקו העונשין), דיאנדרה אייטון סייע עם 22 נקודות.

לברון ג'יימס | Christian Petersen/Getty Images

ברוקלין נטס – בוסטון סלטיקס 108:130 (0:2)

לברוקלין נטס יש שלושה שחקני אולסטאר בחמישייה ומסתבר שגם את ג'ו האריס, שהלילה הפציץ מחוץ לקשת והצטיין בניצחון 108:130 על בוסטון סלטיקס, שנקלעה כעת לפיגור 2:0 בסדרה וגם איבדה במהלך המשחק את הכוכב שלה, ג'ייסון טייטום.

כל שחקני החמישייה של הנטס קלעו בספרות כפולות בדרך לניצחון המשכנע: קווין דוראנט קלע 26 נקודות, האריס קלע 7 שלשות מ-10 ניסיונות בדרך ל-25 נקודות (הכי הרבה שלו בקריירה במשחק פלייאוף), ג'יימס הארדן במשחק סולידי ולא יותר הוסיף 20 נקודות ו-7 אסיסטים, קיירי אירווינג קלע 15 וגם בלייק גריפין סיים עם 11, כולל הטבעות וירטואוזיות.

חשוב לציין שברוקלין התעללה בבוסטון כבר במחצית הראשונה ולראיה ניצחה 26:40 ברבע הראשון ו-21:31 ברבע השני בדרך ליתרון של 47:71 בהפסקה (!), אבל ברבע השלישי גם טייטום, שקלע 9 נקודות בלבד ב-21 דקות על הפרקט (3 מ-12 מהשדה), נפגע בעין, ירד לטיפול וכבר לא חזר לשחק. דווקא כמו בברוקלין, כל חבריו של טייטום לחמישייה קלעו בספרות כפולות: 19 קלע מרקוס סמארט, 17 קמבה ווקר, 16 איוון פורנייה ו-15 טריסטן תומפסון. כעת בבוסטון מקווים שטייטום יוכל לשחק במשחק השלישי בסדרה בלילה שבין שישי לשבת ב-03:30, אז הסדרה תעבור לאולם של הסלטיקס.

הפגיז מחוץ לקשת. ג'ו האריס | Sarah Stier/Getty Images
ישוב עד המשחק השלישי בבוסטון? טייטום | Sarah Stier/Getty Images)

לוס אנג'לס קליפרס – דאלאס מאבריקס 127:121 (2:0)

במחצית הכל עוד היה צמוד ונרשם קרב מטורף בין קוואי לאונרד מלוס אנג'לס קליפרס ללוקה דונצ'יץ' מדאלאס מאבריקס: הכוכב המקומי קלע 30 נקודות עד ההפסקה והיה שחקן הקליפרס הראשון לעשות זאת מאז המעבר לקליפורניה ב-1978/79, מנגד הסלובני צלף 23 נקודות עד ההפסקה. בסיום, היה זה האולסטאר של המאבריקס עם ידו על העליונה – דונצ'יץ' אמנם איבד שבעה כדורים, אך סיים עם 39 נקודות והוביל את חבריו ל-0:2 אדיר בסדרה.

טים הארדווי ג'וניור סייע לסלובני עם 28 נקודות (6 מ-8 מחוץ לקשת) וגם קריסטפס פורזינגיס תרם 20 נקודות, אבל הסיפור הגדול הוא הקריסה של לוס אנג'לס קליפרס, קבוצה שכיוונה לאליפות וכעת בדרך החוצה ואולי אפילו בסוויפ לאור שני המשחקים הבאים שייערכו בטקסס. קוואי לאונרד סיים כקלע המוביל במשחק עם 41 נקודות, אבל פרט אליו רק פול ג'ורג' (28) ורג'י ג'קסון (15) קלעו בספרות כפולות לזכות המקומיים.

לוקה דונצ'יץ' עולה מעל קוואי לאונרד | Harry How/Getty Images
לוקה דונצ'יץ' נצמד לקוואי לאונרד | Harry How / Staff

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי