מנהלת הליגה בחרה: ג'וש כהן שחקן העונה בליגת העל

שוער מכבי חיפה זכה בתואר האישי המכובד לאחר ששמר על רשת נקייה ב-16 משחקים מתוך 31 ועצר ארבעה פנדלים, כדי לעזור לירוקים להתקרב לאליפות ראשונה מזה עשור. הפך לראשון במועדון שמקבל את הפרס מאז רפאלוב ב-2011

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל הודיעה היום (שבת) כי בתום הצבעה צמודה מאוד שהוכרעה באחוזים בודדים, ג'וש כהן נבחר לשחקן העונה בליגת העל לעונת 2020/21. שוערה של מכבי חיפה נבחר לזוכה בתואר האישי המכובד גם על ידי פאנל שחקני העבר שכלל את ניר לוין, יעקב הלל, עודד מכנס, מיכאל זנדברג, אורי אוזן ואושרת עיני, אשר קולותיהם התחלקו שווה בשווה.

כהן בן ה-28, יליד ארצות הברית בעל האזרחות הישראלית, סייע לירוקים מהכרמל להוביל את טבלת ליגת העל במשך מרבית העונה ולהגיע כפסע מזכייה באליפות ראשונה מאז שנת 2011, כאשר קבוצתו של ברק בכר תוכל להבטיח את התואר במחזור הסיום נגד הפועל באר שבע מחר. ב-31 הופעות, השוער ספג 19 שערים ושמר על רשת נקייה ב-16 משחקים, אך הנתון המרשים ביותר שלו מספר שעצר ארבעה פנדלים – מה שעזר לחיפאים לצבור נקודות חשובות במאבק האליפות.

כהן הוא השחקן הראשון של מכבי חיפה שזוכה בתואר שחקן העונה בליגה מאז ליאור רפאלוב בעונת האליפות האחרונה, וגם השוער הראשון שנבחר למצטיין העונתי מאז וינסנט אניימה בעונת 2008/09, במדי הפועל תל אביב. אבי רן ז"ל ב-1986 וניר דוידוביץ' ב-2004 הם שני השוערים האחרים שעשו זאת לפני כן.

צפו במיטב ביצועיו של ג'וש כהן העונה

כהן, שהצטרף למכבי חיפה ב-2019 ובקיץ שעבר האריך את חוזהו במועדון עד 2022, הגיע ללא תמורה מסקרמנטו רפאבליק מליגת המשנה האמריקאית לאחר שגם בה נבחר למצטיין העונה, והסתבר כגניבה של ממש. תחילה הוחתם כמחליף לגיא חיימוב, אולם לאחר שהאחרון נפצע ונאלץ לפרוש, כהן תפס את המקום בין הקורות של מכבי חיפה והתבסס כאחד השחקנים הבולטים בליגה – דבר שזכה לחותמת גדולה בדמות בחירתו לשחקן העונה.

ג'וש כהן | מנהלת הליגות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי