מפעל חייו: רונאלדו וריאל מדריד העיפו את פ.ס.ז' מליגת האלופות

רונאלדו
רונאלדו | Gettyimages

אחרי הצמד במשחק הראשון, הפורטוגלי כבש (51) וניפץ את התקוות של הצרפתים, שנראו אבודים ללא ניימאר. קבאני איזן (71), אך קאסמירו קבע 1:2 (80) ו-2:5 בסיכום בדרך לרבע. וראטי הורחק. גם ליברפול עלתה

(גודל טקסט)

שתי העולות הראשונות לרבע גמר ליגת האלופות נקבעו הערב (שלישי) כאשר ריאל מדריד עברה את פאריס סן ז'רמן בזכות 1:2 גדול בצרפת ו-2:5 בסיכום שני המשחקים. ליברפול טיילה גם היא לשלב הבא למרות ששיחקה בהילוך ראשון וסיימה ב-0:0 ביתי באנפילד מול פורטו לאחר שדרסה אותה 0:5 במשחק הראשון בדרגאו.




פאריס סן ז'רמן – ריאל מדריד 2:1 (2:5 בסיכום שני המשחקים)

אחרי ההפסד 3:1 במשחק הראשון, הצרפתים לא הסתדרו ללא ניימאר הפצוע והודחו מליגת האלופות כבר בשמינית הגמר למרות המיליונים הרבים שהושקעו בקיץ. אמבפה, די מריה וקבאני לא הצליחו להטיל ספק ולו לרגע אחד בעליונות של ריאל מדריד שהוכיחה בפעם המי יודע כמה שכאשר מדובר במפעל היוקרתי מכולם אסור בשום פנים ואופן להספיד אותה.


אלופת אירופה בשנתיים האחרונות ניצחה 1:2 בצרפת, השלימה כאמור ניצחון כפול על פאריס והבהירה לכל היבשת: אנחנו מכוונים לזכייה שלישית. כריסטיאנו רונאלדו, כהרגלו, הופיע במאני טיים וסיים את צמד המשחקים עם שלושה שערים (צמד במשחק הראשון) והגדיל את הפער ממסי בצמרת טבלת הכובשים של המפעל.



הפך הערב לשיאן הצהובים בתולדות ליגת האלופות. סרחיו ראמוס (Getty)


פאריס פתחה את המשחק בהתלהבות, אך לא הצליחה להגיע למצבים וחסרונו של ניימאר בלט. ריאל מדריד, שעלתה ללא קרוס ומודריץ' שלא היו כשירים במאה אחוז, שיחקה בשקט נפשי והגיעה לשתי הזדמנויות נהדרות שלא הסתיימו בשער רק בזכות יכולת טובה של אראולה בין הקורות. במחצית השנייה פאריס הפקירה את החלק האחורי ומלך השערים של המפעל, כריסטיאנו רונאלדו, ניצל זאת וניפץ את התקוות של הצרפתים עם נגיחה נהדרת לרשת בדקה ה-51. הפורטוגלי, שעלה ל-12 שערים העונה בליגת האלופות, כבש משחק תשיעי ברציפות במפעל והשווה את שיאו של רוד ואן ניסטלרוי. 


בשלב הזה הצרפתים הלחוצים היו זקוקים לשלושה שערים בשביל להגיע להארכה ומרקו וראטי איבד את הראש. הקשר האיטלקי התרגז לאחר שלא זכה לשריקה לעבירה, התנפל על השופט וראה בצדק את הכרטיס הצהוב השני. פעולה לא אחראית שהותירה את חבריו בעשרה שחקנים ולמעשה גמרה את המשחק.


דווקא אז, כשאף אחד באצטדיון כבר לא האמין, כדור מקרי פגע בטעות בגופו של קבאני לאחר ערבוביה ברחבה וחדר לרשת של נבאס (71). הקהל הצרפתי התעורר, אבל זה היה מאוחר מידי. קאסמירו ניצל סדרה של טעויות בהגנה של הצרפתים וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-80 בעזרתם האדיבה של אדריאן ראביו ודני אלבס.


ריאל מדריד העפילה בפעם השמינית ברציפות לשלב הרבע גמר ביום בו היא ציינה 116 שנים להיווסדה. גם קארים בנזמה רשם ציון דרך מרשים כשערך את הופעתו ה-100 בקריירה בליגת האלופות. פאריס סן ז'רמן מנגד הפסידה לראשונה העונה בביתה בכל המסגרות ובפעם השנייה בלבד ב-47 משחקי הבית האחרונים שלה במסגרת אירופית ושוב סיימה את דרכה בליגת האלופות בשלב מוקדם.  


התרוממות אדירה בדרך לשערו ה-12 העונה במפעל. רונאלדו (Getty)


הרכבים
פאריס סן ז'רמן: אלפונס אראולה, יורי, טיאגו סילבה, מרקיניוס, דני אלבס, מרקו וראטי, טיאגו מוטה, אדריאן ראביו, קיליאן אמבפה, אדינסון קבאני, אנחל די מריה.

ריאל מדריד: קיילור נבאס, מרסלו, רפאל וראן, סריחו ראמוס, דני קרבחאל, קאסמירו, מתאו קובאצ'יץ', לוקאס ואסקס, מרקו אסנסיו, כריסטינאו רונאלדו, קארים בנזמה.


מהלך המשחק


דקה 18, הזדמנות מצוינת לריאל מדריד: אסנסיו מצא את ראמוס חופשי בתוך הרחבה. הבלם בעט חזק בנגיעה אחת, אך אראולה הגיב מצוין והדף את הניסיון.



הרבה עצבים על כר הדשא בפאריס (Getty)


דקה 26: איום ראשון של הצרפתים. כדור חופשי של אנחל די מריה פגע בחומה וחלף גבוה מעל המשקוף של קיילור נבאס.


דקה 38, עוד החמצה גדולה לריאל מדריד: בנזמה מצא את עצמו חופשי ומאושר מול אראולה, שיצא לעברו בצורה נפלאה והדף עם רגלו לקרן. הקהל הביתי שורק בוז.


דקה 41
, הזדמנות אמיתית ראשונה לפאריס: וראטי מסר כדור עומק לדי מריה שבעט מזווית קשה היישר לידיו של נבאס.


דקה 43: כדור עומק של וראטי חתך שוב את ההגנה של ריאל. אמבפה בעט חזק מזווית לא נוחה, נבאס היה במקום והדף לקרן.


דקה 50: מרסלו הגביה כדור משמאל, רונאלדו הסתנן בחסות הערפל ונגח בעוצמה כדור שחלף בסמוך לקורה של אראולה.



שחקני פאריס מתקשים מול הניסיון של ריאל מדריד (Getty)


דקה 51, ריאל מדריד עלתה ל-0:1: אסנסיו חטף כדור מדני אלבס, פרץ ומצא את לוקאס ואסקס שהגביה משמאל, היישר לראשו של רונאלדו שהפעם נגח לרשת את ה-12 שלו בליגת האלופות העונה. בכך, השווה שיא והפך לשני שמבקיע בתשעה משחקים רצופים במפעל.


דקה 66, פאריס סן ז'רמן בעשרה שחקנים. וראטי התלונן על כך שלא נשרקה לזכותו עבירה והתנפל על השופט, שלא נותר אדיש ושלף לו בתגובה את הכרטיס הצהוב השני. טעות אומללה של הקשר האיטלקי.


דקה 69: ריאל השתעשעה בתוך הרחבה של פאריס. מרסלו העביר רוחב ואסנסיו נעץ כדור בקורה.


דקה 71, פאריס השוותה ל-1:1: ערבוביה ברחבה של ריאל עלתה לה בשער. ניסיון נגיחה של הצרפתים פגע ברגלו של וארן וניתז במקרה לגופו של קבאני ומשם לרשת.


דקה 80: 1:2 לריאל מדריד: ואסקס העביר כדור רוחב שהורחק רע על ידי ראביוט. קאסמירו נותר חופשי ברחבהו בעט כדור שפגע בגופו של דני אלבס וחדר לרשת. ריאל בדרך לרבע הגמר.



שחקני ריאל חוגגים ניצחון כפול על פאריס וכרטיס לרבע הגמר (Getty)


ליברפול – פורטו 0:0 (0:5 בסיכום שני המשחקים)

עם יתרון 0:5 מהמשחק הראשון, יורגן קלופ ושחקניו ידעו שאפשר לנוח על הדשא לקראת המשך המאבקים. המאמן העניק מנוחה למספר שחקנים כולל הכוכב הגדול מוחמד סלאח שהסתפק ב-16 דקות. אחרי מחצית ראשונה חלשה, בה ליברפול אפילו לא רשמה איום למסגרת, האדומים השתפרו, אבל רשמו שלל החמצות מול השער של איקר קסיאס, אולי בהופעתו האחרונה בליגת האלופות. עבור השוער בן ה-36, זו הייתה ההופעה ה-178 במפעל והוא בוודאי שמח לסיים אותה עם שער נקי והופעה פנטסטית. פורטו תתמקד במאבק האליפות בפורטוגל, ליברפול ברבע גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2009. 

Onto the #UCL quarter-finals we go! pic.twitter.com/wUcEwDTT1m

— Liverpool FC (@LFC) March 6, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי