"חאמס איבד את ההנאה מכדורגל במדריד, הוא מאושר בבאיירן"

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | Gettyimages

רגע לפני המפגש מול בשיקטאש בליגת האלופות, אביו של הקשר הקולומביאני התייחס למעבר לגרמניה: "באיירן מועמדת לזכייה". מולר: "חמים להצליח". בבשיקטאש מקווים שלא יגיעו הרבה טורקים לאליאנץ ארנה

(גודל טקסט)
באיירן מינכן ובשיקטאש ייפגשו מחר (שלישי, 21:45) בשמינית גמר ליגת האלופות למפגש שעל הנייר אמור להיות ניצחון קל לגרמנים, למרות העובדה שבשיקטאש היא הקבוצה הטורקית הראשונה אי פעם שסיימה בראשות הבית במפעל. בנוסף, הטורקים לא הפסידו בשבעת המשחקים האחרונים באירופה מתוכם ניצחו ארבעה. באיירן, לעומת זאת, סיימה במקום השני בבית המוקדם, מתחת לפאריס סן ז'רמן שהקדימה אותה בזכות אותו ניצחון ענק 0:3 ששלח את קרלו אנצ'לוטי הביתה והחזיר את יופ היינקס לאימון הקבוצה בגיל 72.


מאז שהיינקס חזר, הוא הטיס את הבווארים להפרש של 19 נקודות מדורטמונד בצמרת הבונדסליגה. ב-24 המשחקים שניהל הגרמני מאז חזר, באיירן הפסידה רק פעם אחת בליגה וצברה 13 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. גם בליגת האלופות היינקס החזיר את קבוצתו לדרך הישר, והיא ניצחה בארבעת המשחקים תחתיו כולל 1:3 על פ.ס.ז'. המוליכה.



בנוסף לנתונים המרשימים הללו, לראשונה מזה חמש שנים יש לאלופת גרמניה סגל מלא ובריא, למעט השוער מנואל נוייר שמשתקם בתאילנד. היינקס הרגיע ואמר שהוא יהיה כשיר למונדיאל במאה אחוז. המאמן גם החזיר כמה שחקנים שלא היו בכושר אצל אנצ'לוטי, ביניהם תומאס מולר והמושאל מריאל מדריד חאמס רודריגס.


חאמס רודריגס. מאושר בבאיירן (AFP)
חאמס רודריגס. מאושר בבאיירן (AFP)


ווילסון רודריגס, אביו של חאמס, אמר בריאיון ל"מארקה": "הבן שלי מאושר בבאיירן. קרלו אנצ'לוטי רצה אותו בקבוצה, אבל כשעזב, היינקס נתן לו גיבוי מלא. הוא אהב ואוהב את ריאל מדריד, אבל הכי טוב עבורו היה לעזוב מכיוון שהוא איבד את ההנאה לשחק בבלאנקוס. זינדין זידאן היה אחד האלילים שלו בעבר, אבל זה לא אומר שהמאמן החליט בשלב מסוים שהבן שלי לא משרת אותו כפי שהוא רוצה על כר הדשא. לדעתי באיירן מינכן מועמדת לזכייה, אבל אתה עדיין זקוק גם למזל".


המאמן יופ היינקס אמר על בשיקטאש: "למדתי אותם מצוין. יש להם קבוצה עם הרבה שחקנים מנוסים ומאמן מעולה (שנול גונש) שהביא את הקבוצה שלו לשחק כדורגל מצוין. הם שיחקו נגד לייפציג בבית המוקדם והם אוהבים מאוד לתקוף". תומאס מולר, שחזר ליכולת טובה עם חמישה שערים ושבעה בישולים, אמר לעיתון TZ: "אנחנו מוכנים לליגת האלופות. אנחנו מרגישים חמים מאוד להצלחה".



מולר.
מולר. "אנחנו מוכנים לאלופות" (Gettyimages)


טיאגו אלקנטרה, שחזר מפציעה בניצחון 1:2 על וולפסבורג, אמר: "אנחנו לא נוריד הילוך. ההרגשה שלי? אני עוד לא בכושר של מאה אחוז, אבל כולנו יודעים שרק אם כדורגלן משחק הוא גם חוזר לעצמו". רוברט לבנדובסקי התראיין ל"קיקר" ואמר שהשמועות על מעבר אפשרי לריאל מדריד בקיץ לא יטרידו אותו במשחקים נגד בשיקטאש: "אני שחקן של באיירן ואם אתחיל לחשוב על קבוצות אחרות לא אגיע רחוק".



מהעבר השני העניינים פחות מזהירים. בשיקטאש מגיעה לגרמניה כשהיא מדורגת רק רביעית בליגה הטורקית, חמש נקודות מהמוליכה בשאקשהיר, וגם לאחר שאיבדה את החלוץ המצוין שלה ג'נק טוסון שחתם באברטון. שחקני האלופה הטורקית פפה ונגרדו העלו ברשתות החברתיות סרטון קומי הקורא ללבנדובסקי לבוא לקבוצה בשנה הבאה לאחר שתפסו אותו אומר: "אנחנו באים לבשיקטאש".


לבנדובסקי. הסתבך ברשתות החברתיות? (Gettyimages)
לבנדובסקי. הסתבך ברשתות החברתיות? (Gettyimages)


הטורקים חוששים שהאוהדים שלהם יציפו את אליאנץ ארנה מכיוון שעומד נגדם עונש על תנאי. בשיקטאש מעדיפה שכל 3,800 הכרטיסים שהוקצו לה יועברו דווקא לטובת אוהדי באיירן מינכן. בגרמניה חיים מעל מיליון וחצי אזרחים טורקים שחלקם צפוי להגיע למשחק ואי אפשר יהיה למנוע זאת מהם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי