לא רק מסי וניימאר: הרכב השחקנים הכי יקרים בקופה אמריקה

ניימאר, ליאו מסי | Pedro Vilela/Getty Images

לקראת פתיחתה של אליפות דרום אמריקה, זה הזמן להעיף מבט על 11 השחקנים בעלי ערך השוק הגבוה ביותר שיופיעו בטורניר. ברזיל וארגנטינה מככבות בכמות הנציגים, באופן טבעי, אך יש גם כמה שמות מפתיעים

(גודל טקסט)

בצל סערת העברתו מקולומביה וארגנטינה לברזיל ומחאת שחקני הנבחרות על החלטה זו, טורניר הקופה אמריקה ייפתח בלילה שבין ראשון לשני עם המפגש בין הנבחרת המארחת לוונצואלה (00:00, שידור ישיר בספורט4). אמנם לא מדובר בתחרות יוקרתית ואיכותית ברמה של יורו 2020 שייערך במקביל, אך אין ספק שבדרום אמריקה צמחו כמה מהכישרונות המובילים בכדורגל העולמי וזו הזדמנות לבחון את הרכב השחקנים היקרים ביותר שיופיעו בטורניר, על פי נתוני "Transfermarkt".

באופן טבעי, נבחרות ברזיל וארגנטינה מרכיבות את רוב ה-11, עם חמישה וארבעה נציגים בהתאמה, כשאליהם מצטרפים שני שחקנים מנבחרת אורוגוואי. ההרכב נבנה במערך של 4-3-3.

בשער אפשר למצוא את אליסון, ששוויו מוערך ב-60 מיליון יורו. שוערה של ליברפול מגיע אחרי עונה לא יציבה, אך ערכו בשוק נשאר אחד הגבוהים מבין השחקנים בעמדתו ומקומו בהרכב הסלסאו מובטח.

גם המגן הימני הוא ברזילאי: מדובר בדנילו, שאמנם שווה "רק" 20 מיליון, אך סיפק עונה טובה ביובנטוס וכעת ינסה למלא את החלל שהותיר דני אלבס בנבחרת ברזיל. במרכז ההגנה נמצאים חוסה מריה חימנס האורוגוואי (60 מיליון) שזכה באליפות ספרד עם אתלטיקו מדריד, ומרקיניוס הנהדר (75 מיליון) שחווה עונה מצוינת ברמה האישית בפריז סן ז'רמן. את הרביעייה האחורית משלים ניקולס טגליאפיקו (22 מיליון), מגנה השמאלי של נבחרת ארגנטינה שעשוי להשתדרג לליגה בכירה באירופה אחרי מספר עונות טובות באייאקס.

דנילו ומרקיניוס מככבים בהגנה | Raúl Martínez-Pool/Getty Images

בקישור, השם המפתיע מעט הוא זה של רודריגו דה פול הארגנטינאי (38 מיליון), שזוכה לביקוש מצד כמה קבוצות גדולות אחרי שהתבסס ככוכב אודינזה האיטלקית, וכעת ינסה לסייע לליאו מסי לזכות סוף סוף בתואר עם האלביסלסטה. קאסמירו (70 מיליון) חולק עמו את מרכז השדה בתור אחד מעמודי התווך בברזיל, כשאת החוליה משלים שחקן נוסף של ריאל מדריד – פדריקו ואלוורדה האורוגוואי (70 מיליון), שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים של התכולים והפך גם לחלק חשוב בפאזל של הבלאנקוס.

בהתקפה קל לנחש שניים מתוך שלושת השמות: מסי, למרות שיחגוג יום הולדת 34 במהלך הקופה אמריקה, עדיין שווה 80 מיליון יורו וממשיך להיות הכדורגלן הבכיר שישחק בטורניר. לצדו, השחקן היקר ביותר בתולדות הכדורגל העולמי – ניימאר, שפספס את הזכייה הקודמת של נבחרתו בקופה בשל פציעה וערכו עומד על 100 מיליון יורו. בעמדת החלוץ נמצא לאוטרו מרטינס (80 מיליון), מי שהפך למלפפון חם במיוחד בשנתיים האחרונות הודות ליכולת נפלאה באינטר.

רודריגו דה פול. יסייע למסי לזכות? | Gabriel Aponte/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי