תומאסון: "רוצה שיזכרו אותנו", ספרופולוס: "איבדנו ריכוז"

יפתח זיו, סקוטי ווילבקין | מאור אלקסלסי

כוכב גלבוע/גליל בניצחון על מכבי ת"א במשחק 2: "זה אולי היה המשחק האחרון שלי באולם הזה, חייבים לעצור את ווילבקין". יפתח זיו: "אפשר לנצח אותם פעמיים ב-24 שעות". מאמן הצהובים: "האנטר בחור קשוח, הוא ישחק"

(גודל טקסט)

הפועל גלבוע/גליל הצליחה הערב לנצח בביתה 76:81 את מכבי תל אביב והמשמעות היא שכבר מחר, יום חמישי ב-21:00 באולם ביד אליהו, השתיים ייפגשו למשחק שלישי ומכריע על גורל העונה כולה ובסיום תוכתר אלופת עונת 2020/21.

קרי בלאקשיר סיים עם דאבל-דאבל אדיר של 20 נקודות ו-10 כדורים חוזרים, יפתח זיו קלע 12 נקודות – כולל סל קלאץ' גדול וחסימה אדירה על ווילבקין בדקה האחרונה – והאדומים עדיין מאמינים ביכולתם לזכות באליפות שנייה בתולדות המועדון, בעוד הצהובים יהיו חייבים לנצח מחר כדי לזכות בדאבל ראשון מאז 2014 ואליפות 55 בסך הכל.

לאחר המשחק אמר המאמן אבישי גורדון: "הייתה אווירה פנטסטית, משחק גדול וזה הלב שאנחנו מדברים עליו כל השנה – ויש לשחקנים שלנו לב גדול מאוד".

על יפתח זיו: "במשחקים האחרונים הוא היה ככה-ככה, אבל אנחנו כל הזמן אומרים לו שייקח את הכדור ויוביל וינהיג אותנו. הוא אומר בעצמו שיש לו לב גדול וזה מה שהוא עשה היום. החסימה בסיום על סקוטי ווילבקין, וואו. זה הכל שלו, אני רק בצד".

גיל בני, אבישי גורדון | מאור אלקסלסי

על קרי בלאקשיר: "כולם ראו ממנו קצת יותר. הוא כל כך מיוחד ומגוון, נותן לנו כל כך הרבה שקט. חוץ ממנו גם הייתה התעלות אדירה של ג'ו ושל כל מי שהיה על המגרש. אני רק מקווה שמחר האנרגיות ימשיכו כמו שהן היו היום, כי היום היה מדהים".

איך עוצרים את ווילבקין: "האמת? הוא נתן הצגה היום, אבל זה רק הוא זורק ולוקח את הכל בזמן שאחרים לא כל כך נוגעים בכדור. זו המטרה שלנו, לעצור אותו כי הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד".

ג'ו תומאסון, שהצטיין גם הוא עם דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-10 אסיסטים, אמר לאחר המשחק: "פשוט היית אני. שיחקתי בביטחון, האוהדים מאוד עוזרים לי לביטחון גם כשאני בימים פחות טוב. זה יכול להיות המשחק האחרון שלי באולם הזה ואני רוצה שהם כולם יזכרו אותי ואת הקבוצה הזו. בכל יום יכול להתעלות אצלנו שחקן אחר, אבל ככל שאנחנו נשארים מאוחדים אז השמיים הם הגבול. אנחנו חייבים לעצור את סקוטי ווילבקין, הוא שחקן מטורף והמפתח שלהם – אנחנו חייבים למצוא דרך לעצור אותו ואנחנו יודעים מה לעשות".

ג'ו תומאסון מנשק את צלחת האליפות | מאור אלקסלסי

על העימות בסיום עם קלויארו אמר תומאסון: "אני לא לקחתי שום דבר אייש וכך גם הוא. אלו עבירות של משחק פלייאוף, זה פשוט כדורסל – לא יותר ולא פחות".

גם יפתח זיו התייצב מול המיקרופונים ואמר בסיום: "אני כבר לא זוכר את הסל שקלעתי. הראש מחר והכי חשוב ששמרנו על הבית – היה לנו חשוב לנצח, גם כדי לא לסיים את העונה בהפסד ביתי מול הקהל המדהים שלנו. היה משחק אמוציונלי, קפאנו קצת אחרי ששיחקנו טוב ואני שמח שניצחנו. הרבה זמן לא שיחקנו בק-טו-בק, ננוח טוב ונגיע מחר כדי לעשות את העבודה. מה עושים במאני טיים? נותנים את הכדור לקרי ויהיה בסדר. אפשר לנצח את מכבי ת"א פעמיים ב-24 שעות, פשוט נותנים את הלב וקולעים נקודה אחת יותר – מאמין שיהיה בסדר, נבוא אגרסיבי ונעבוד קשה ומאמין שנעשה את זה בסוף".

יפתח זיו | מאור אלקסלסי

בצד המפסיד, מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס הודה: "לא פתחנו טוב את המשחק וידענו שהיינו צריכים להתחיל אחרת, בהגנה ובהתקפה. במשחק גמר אי אפשר לקלוע ככה, אלו דברים שאי אפשר שיקרו לאורך זמן. אנחנו ב-1:1 בסדרה, מחר המשחק בבית שלנו ובטוח שהמשחק יהיה שונה מההתחלה ועד הסוף. ניסינו לעשות את הכי טוב שלנו אחרי פתיחה רעה, כבר הצלחנו לחזור ל-74:74 ואני שמח שהשחקנים לא ויתרו למרות הכל. אנחנו במשחק עד הסוף".

אם הקבוצה מעדה כי כבר חשבה על האליפות: "ממש לא. החטאנו ליי-אפים בפתיחה ועשינו יותר מדי טעויות שנובעות בריכוז, זה ממש לא היה דברים של ביטחון עודף".

יאניס ספרופולוס | מאור אלקסלסי

איך עוצרים את קרי: "נצטרך לעצור אותו כמו שעשינו במשחק הראשון, כי היום הוא שיחק ממש טוב. לא היינו טובים בהגנה וזה המשחק, נצטרך להמשיך".

על הפציעות של ז'יז'יץ' של האנטר: "האנטר קיבל זריקה והוא בחור קשוח, הם ישחקו גם מחר".

אות'לו האנטר | מאור אלקסלסי

ג'ון דיברתולומאו הוסיף לדברי מאמנו: "נקלענו לפיגור גדול בשלב מוקדם מדי וכמעט הצלחנו לחזור, אבל הפסדנו על הדברים הקטנים. אנחנו כולנו ביחד, אף אחד לא מרגיש לחץ ואנחנו צריכים להרגיש בנוח לקראת המשחק השלישי ובטוח שתהיה מלחמה. אני מרגיש טוב, יהיה משחק מול אלפי אוהדים באולם שלנו ונכון שקשה לשחק בק-טו-בק, אבל נהיה מוכנים".

אם הקבוצה תלויה בווילבקין: "כמובן שהוא שחקן התקפה חשוב ואנחנו רוצים שהוא ייצור, אבל לא רק הוא. היום הוא עשה את הפעולות, אבל יש לנו המון כלים בהתקפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי