כוכבי נבחרת צרפת על המוקד: "ההתקפה הכי טובה? באיזה עולם?"

דשאן העניק גיבוי מלא לבנזמה ששוב לא כבש ב-1:1 בהונגריה, אבל בתקשורת היו פחות עדינים עם חלוץ ריאל מדריד ובעיקר עם ראביו ופבאר: "אי אפשר להתכחש לבעיות", אמר כוכב העבר עמנואל פטי

(גודל טקסט)

כמעט שש שנים חלפו מאז שקארים בנזמה לבש את מדי נבחרת צרפת בפעם האחרונה והצרפתים חיכו המתינו בציפייה ליום שהוא יחזור לטריקולור, אבל בינתיים זה לא עובד. אתמול (שבת) בנזמה רשם החמצה לא אופיינית, התקשה להשפיע על המשחק והיה שותף ל-1:1 בלבד של אלופת העולם נגד הונגריה.

אין עוררין על יכולתו של בנזמה, אחד החלוצים המוכחים באירופה, אבל בנבחרת הוא עדיין לא זכה להבקיע במסגרת אליפות אירופה – שמונה משחקים בסך הכל ללא שער – ובסך הכל לזכותו 27 שערים ב-85 הופעות, ממוצע שהוא לא היה מתגאה בו כלל אילו היה זה המצב בספרד.

כידוע, בנזמה לא זומן למשחקי צרפת בשנים האחרונות בעקבות פרשת "קלטת הסקס" בטענה שהוא סחט את חברו לנבחרת בעבר, מתייה ולבואנה, ביוני הקרוב ייערך דיון נוסף במשפט ובינתיים בנזמה שוב מייצג את העם הצרפתי על המגרש ודוחק אל הספסל את אוליבייה ז'ירו, החלוץ הוותיק שבצ'לסי ממעט לשחק ובנבחרת רחוק רק חמישה שערים מהשוואת השיא של תיירי הנרי, מלך שערי הטריקולור עם 51 כיבושים ב-123 הופעות.

המאמן דידייה דשאן העניק גיבוי מלא לבנזמה במסיבת העיתונאים אחרי ה-1:1 אתמול בהונגריה: "אני לא חושב שצריך להיות שום ספק לגביו, שחקן עם ניסיון כמו שלו. הוא עשה גם דברם טובים, אבל כמו במשחקים הקודמים לא כבש. שחקן התקפה צריך להבקיע וזה גם משהו שאמרתי לו, אבל מה שחשוב זה שהוא ממשיך להאמין בעצמו ויש לו את האמון שלי".

קארים בנזמה | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

בתקשורת הצרפתים היו פחות סלחניים להתקפה הצרפתית וב"לה פריזיאן" אף נכתב באחד מטורי הדעה: "ההתקפה הכי טובה? באיזה עולם?". גם ב"רדיו מונטה קרלו" ניתחו את הבעיה בהתקפה וציינו כי למרות הגיבוי שהוא מעניק לשחקניו, ישנם מספר שחקנים שלא ראויים לקרדיט – בעיקר המגן בנז'מן פבאר והקשר אדריאן ראביו.

"פבאר כל הזמן איחר, בתנועות שלו, בפעולות שלו, בהחלטות שלו", אמר כוכב העבר עמנואל פטי על מגן באיירן מינכן, "הוא ספג כרטיס צהוב כבר בדקה העשירית וביצע המון טעויות, משחק רע מאוד שלו – פשוט הכל הלך לו הפוך". על בנזמה אמר פטי: "אני לא חושב שהוא צריך לרדת לספסל וכמובן שאין אף אחד שמקומו מובטח, אבל יש לנו בעיה בהתקפה כרגע. הוא עשה פעולות טובות, אבל לא כבש. זה על השולחן, אי אפשר להתכחש לזה. שחקני התקפה מודדים לפי היעילות".

ראביו היה השחקן שחטף את מרבית האש בתקשורת הצרפתית, שחקן שגם כך רבים תהו מלכתחילה כיצד הוא בהרכב של דשאן: "אנגולו קאנטה היה היחיד במרכז השדה שעשה דברים טובים, כמו אמבפה וגריזמן הוא היחיד שעשה דברים טובים. מפוגבה לא ראינו כמעט כלום, אבל ראביו אפילו את היכולת הטכנית והכושר השאיר בחדר ההלבשה", סיכמו ב-RMC.

גריזמן, אמבפה ובנזמה | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

דשאן החמיא בגדול להונגרים על הופעתם והודה ש-1:1 זו ממש לא התוצאה שצרפת רצתה להשיג, על אף שהמשחק נערך בבודפשט לעיני אצטדיון מלא בהונגרים ובחום של 30 מעלות ושכך או אחרת עתידם בידיים שליהם. השוער הוגו לוריס אמר בקצרה: "אין לנו תירוצים, התנאים היו שווים לשתי הנבחרות. הקהל ההונגרי דחף אותם ואנחנו הצלחנו להציל נקודה, בידיעה שהפסד כאן היה קטסטרופה".

כדי לסיים בפסגת הבית לאור תוצאות אתמול, צרפת תהיה חייבת לנצח את פורטוגל במחזור הסיום או לסיים בתיקו ולקוות שגרמניה לא תנצח את הונגריה במשחק שייערך במינכן. צרפת תסיים שנייה אם היא תפסיד לפורטוגל וגרמניה לא תנצח את הונגריה ותסיים שלישית אם תפסיד לפורטוגל וגרמניה תנצח את הונגריה – תסריט שעשוי להביא להדחתה מהיורו כבר בשלב הבתים. אחרונה היא לא תוכל לסיים בכל מקרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי