גאון: נתון אדיר לדה בריינה. ומה הזאר לא עשה יותר משנה וחצי?

למרות ששיחק רק 134 דקות מתוך 270, כוכב נבחרת בלגיה יצר הכי הרבה מצבי הבקעה ביורו 2020 ובטוח אחרי ה-0:2 מול פינלנד: "אין לנו הרבה מה לקחת משלב הבתים". קשר ריאל מדריד השלים 90 דק' לראשונה מאז נוב' 2019

(גודל טקסט)

בלגיה סיימה אתמול (שני) את שלב הבתים של יורו 2020 עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות בשלושה משחקים, זאת אחרי שגברה 0:2 על פינלנד. מי היריבה הבאה שלה היא עוד לא יודעת, אבל תהיה זו אחת הנבחרות שתסיים במקום השלישי באחד מבתים א', ד', ה' או ו' והמשחק ייערך בסביליה ב-27 ביוני. במצב הקיים היא תפגוש את שווייץ, אך דברים עוד עשויים להשתנות.

זה הטורניר הגדול (יורו או מונדיאל) הרביעי ברציפות בו בלגיה צולחת את שלב הבתים – ורק שווייץ וצרפת עשו זאת בפרק הזמן הזה. הפעם, הבלגים לא רוצים להיעצר ומכוונים הכי גבוה. ככה זה כשמשחק אצלך קווין דה בריינה הבלתי נלאה.

כוכב מנצ'סטר סיטי שוב היה מצוין וזכה אתמול בתואר איש המשחק. כזכור, את משחק פתיחת שלב הבתים מול רוסיה הוא החמיץ בעקבות פציעה. במשחק הקודם של בלגיה, מול דנמרק, הוא נכנס כמחליף, סיפק שער ובישול ועזר להשיג מהפך וניצחון, וגם אמש היה מצוין.

קווין דה בריינה | Joosep Martinson – UEFA/UEFA via Getty Images

שימו לב לנתון הבא: למרות שדה בריינה שיחק רק 134 דקות מתוך 270 דקות המשחק שהיו עד כה ביורו 2020 לבלגיה, אף שחקן בטורניר לא יצר יותר מצבים ממנו לחברים שלו. תשע פעמים עשה זאת אומן המסירות. יוצא דופן. "הוא היה כל כך יעיל ולא ויצר המון", קיבל הקשר מחמאות אחרי הבחירה לתואר איש המשחק.

דה בריינה עצמו הצטנע: "תמיד נחמד לקבל פרס אישי, אבל הדבר הכי חשוב זה איך אנחנו משחקים כקבוצה. אני מנסה לדחוף אותנו להשתפר וגם את עצמי באופן אינדיבידואלי. עכשיו צריך להתכונן למשחק הבא. היה לנו קשה מול פינלנד. ידענו שהיא תשחק צפוף ושיהיה לנו קשה לחדור את ההגנה שלה. מהרגע שכבשנו ידענו שהם חייבים לצאת קדימה יותר והמשחק יהיה יותר פתוח. המחצית השנייה הייתה הרבה יותר טובה".

"אין לנו באמת הרבה מה לקחת מהמשחקים של שלב הבתים", ירה דה בריינה והסביר את עצמו: "משחקי הנוקאאוט הולכים להיות שונים מאוד. אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לטעות. אם אתה טועה פעם אחת, אתה הולך הביתה. ננסה להיות הכי מוכנים שאפשר".

רוברטו מרטינס | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

מאמן הבלגים, רוברטו מרטינס, התקשה לענות על שאלות במסיבת העיתונאים בתום המשחק מכיוון שהיה צרוד מאוד. "אני יכול לדבר בשפת הסימנים", התלוצץ מרטינס עם העיתונאים ואמר: "הנבחרת שלנו עקבית בחמש השנים האחרונות. מעכשיו, אנחנו צריכים לדאוג שכל שחקן יהיה במיטבו. כל שחקן ושחקן צריך להיות מוכן כדי שהקבוצה תהיה טובה יותר".

מרטינס גם התייחס ליכולתו ומצבו של אדן הזאר, שהשלים 90 דקות בפעם הראשונה מאז נובמבר 2019 (!): "הוא דחף את עצמו. הוא הגיע למצב טוב. הוא שיחק במרכז ונע ימינה ושמאלה. הוא מרגיש חזק, שמח והגוף שלו מגיב היטב. השלב הבא זה לראות אותו נותן מסירה מכריעה או שם כדור ברשת. הייתי מרוצה מהיכולת שלו".

אדן הזאר | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי