ימלא את החלל שנוצר? בבוסטון התרשמו מהיכולות של ים מדר

ים מדר | אודי ציטיאט

אתר המסקר את הירוקים ניתח את היכולות של הישראלי ותהה אם הוא יכול למלא את החלל אחרי שקמבה ווקר עזב בטרייד: "הוא עושה את חבריו לטובים יותר, אף אחד לא עשה את זה בשנה שעברה". וגם: ההשראה מניקולה יוקיץ'

(גודל טקסט)

לאחר שהודחה בסיבוב הראשון בפלייאוף נגד ברוקלין נטס, מהפכה גדולה נרשמה בשדרה הניהולית בבוסטון סלטיקס. הג'נרל מנג'ר הוותיק, דני איינג', פרש מהתפקיד, כאשר את מקומו תפס מאמן הקבוצה בשמונה העונות האחרונות, בראד סטיבנס. תחת שרביטו הניהולי של סטיבנס, בוסטון כבר הספיקה לבצע טרייד גדול אחד, כאשר שלחה לאוקלהומה סיטי ת'אנדר בטרייד את הרכז קמבה ווקר יחד עם הבחירה ה-16 בדראפט הקרוב. בתמורה, הירוקים קיבלו את אל הורפורד שיגיע בחזרה לקבוצה, כמו גם את מוזס בראון ובחירת סיבוב בשני בדראפט 2023.

בעקבות הטרייד, נוצר חלל בעמדת הרכז בבוסטון, ובארצות הברית ניתחו את האפשרות שים מדר, בו בחרה בוסטון בשנה שעברה בבחירה ה-47, יגיע ויתרום בעמדה זו כשחקן רוטציה, מכיוון שברור לכולם שהוא לא מספיק בשל כדי לפתור את בעיית הרכז הפותח בחמישייה באופן מידי. עם זאת, בכתבה תוהים האם הרכז הישראלי יכול להיות הפתרון של הקבוצה לטווח הארוך.

בארצות הברית הסתמכו על כמה נתונים מרשימים מבחינת מדר, שהוביל את הליגה הישראלית במספר המחשקים והיה רביעי בנקודות ובאסיסטים למשחק. "הוא מציק בהגנה, ולא לוקח צעד אחורה כשיש אתגר", נרשם בניתוח של הרכז, "הבנת המשחק שלו בהגנה היא גבוהה. מבחינה התקפית, הוא יכול לעשות הכל. הוא קולע 40.9% מהשלוש ו-82.8% מהעונשין, וסיים את העונה עם 17.1 נקודות למשחק".

ים מדר | דני מרון

עם זאת, הדבר הכי מעודד אצל מדר מבחינת בוסטון הוא יכולת ניהול המשחק: "הוא מקבל החלטות מהר, יש לו ראיית משחק נהדרת ושליטה נפלאה בכדור. הוא עושה את חבריו לקבוצה טובים יותר ולפעמים גם מפתיע את האוהדים עם המסירות החדות שלו. זה מה שהיה חסר לבוסטון בשנה שעברה, אף אחד לא עשה את השני טוב יותר".

לאחר מכן הגיע התייחסות לתחרות האפשרות שתהיה למדר על העמדה: "במקרה הרע, הוא עדיין אמור להיות יותר טוב מקרסן אדוארדס ומטרמונט ווטרס. במקרה הטוב הוא יהיה הפתרון לעמדת הרכז הפותח. בפועל, זה כנראה יהיה משהו באמצע. הוא טוב מדי ובעל יותר מדי ניסיון יחסית לגילו כדי לחמם את הספסל". לסיכום, באתר קראו לאוהדי בוסטון שלא לחשוד בשחקן ממדינה רחוקה ומבחירה נמוכה בדראפט: "מקור ההשראה צריך להיות ניקולה יוקיץ'. הוא ראה 40 שחקנים נבחרים בדראפט לפניו, והעונה הוא זכה בתואר ה-MVP".

ניקולה יוקיץ' העונה נגד בוסטון. המקור להשראה? | Maddie Meyer/Getty Images
עוד באותו נושא: ים מדר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי