הפתעת הבתים: שבדיה ניצחה 2:3 דרמטי את פולין וסיימה ראשונה

קלאסון המחליף כבש בדקה ה-94 והעניק לסקנדינבים את פסגת בית ה'. צמד של פורסברג העלה את הצהובים ליתרון כפול, לבנדובסקי איזן בשני שערים משלו, אך סוזה ושחקניו הודחו וסיימו עוד טורניר גדול באכזבה

(גודל טקסט)

שלב הבתים ביורו 2020 מגיע הערב (רביעי) לסיומו וללא ספק ניתן להכריז על בית ה' כמפתיע ביותר. את ההפתעה החיובית סיפקה נבחרת שבדיה, שעלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בזכות ניצחון 2:3 דרמטי על פולין, אשר סיימה את הטורניר באכזבה גדולה – כפי שקרה לה גם במונדיאל לפני שלוש שנים. צמד של אמיל פורסברג העלה את הסקנדינבים ליתרון כפול, רוברט לבנדובסקי כבש גם הוא פעמיים והחזיר את נבחרתו למשחק, אבל המילה האחרונה הייתה של ויקטור קלאסון, שהכניע את וויצ'ך שצ'סני בדקה ה-94 והעניק לצהובים את הפסגה.

אובדן היתרון הכפול כמעט ועלה לשבדים בירידה למקום השני, שכן במשחק המקביל ספרד מחצה 0:5 את סלובקיה ובשל כך עלתה לפסגה באופן זמני הודות ליתרון בהפרש השערים, אלא שכאמור – קלאסון הבטיח לנבחרתו ניצחון שני ביורו הנוכחי, ששווה כרטיס לשלב 16 האחרונות, שם יאן אנדרסון ושחקניו יפגשו אחת הנבחרות שתסיים במקום השלישי.

פורסברג הלוהט מצא את הרשת משחק שני ברציפות והעלה את מאזנו לשלושה שערים ביורו הנוכחי. עבור שבדיה מדובר בהעפלה ראשונה לשלב הנוקאאוט ביורו מאז 2004, לאחר שבשלושת הטורנירים הקודמים היא הודחה כבר בבתים. בנוסף, זו הפעם השלישית שבה השבדים מסיימים את שלב הבתים במקום הראשון, לאחר שעשו זאת גם ב-1992 וב-2004.

פורסברג כבש צמד גדול לזכות שבדיה | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

הפולנים, בהופעתם הרביעית בטורניר, מסיימים את דרכם כבר בשלב הראשון בפעם השלישית, לאחר שב-2016 הצליחו להגיע לרבע הגמר. כאמור, לבנדובסקי הצליח לכבוש פעמיים ולהחזיר את האדומים למשחק, כאשר גם הוא הגיע לשלושה כיבושים ביורו, אך גם זה לא הספיק לנבחרת של פאולו סוזה. אגב, חלוצה של באיירן מינכן רשם במהלך המשחק החמצה לא אופיינית בעליל, כשנגח למשקוף פעמיים ברציפות. בכל מקרה, גם אם היה מממש את אותה הזדמנות, זה לא היה מספיק לפולנים על מנת לעלות לשלב הבא.

למרות צמד של לבנדובסקי, פולין הודחה מהיורו | Dmitry Lovetsky – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי