ההתאחדות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אתיופיה

אורן חסון, אסאייס ג'ורי | ההתאחדות לכדורגל

על הפרק: משחקי ידידות, פיתוח הכדורגל והכשרת מאמנים. אורן חסון בירך: "החיבור הטבעי הזה הוא הגוון שרצינו לתמונה השלמה. בכדורגל הכל מתחבר". שגריר אתיופיה: "יש לנו היסטוריה משותפת והעתיד מבטיח"

(גודל טקסט)

התאחדויות הכדורגל של ישראל ואתיופיה חתמו הבוקר (חמישי) על הסכם שיתוף פעולה במגוון תחומים: משחקי ידידות בין הנבחרות, שותפות טכנולוגית, ניהול תחרויות, פיתוח כדורגל של ילדים ונוער, הכשרת מאמנים, פיתוח שופטים ועוד. במעמד שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו, חתמו אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, ומקבילו האתיופי אסאייס ג'ורי.

יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, בירך: "קרה נס נפלא לחברה הישראלית שהתברכה במאות-אלפי בני העדה האתיופית. חבלי הלידה לא היו קלים עבור הנקלטים ועבור הקולטים, אבל החיבור הטבעי הזה הוא הגוון שכל כך רצינו לתמונה השלמה. אני לא יכול לדמיין אפילו דבר אחד במדינת ישראל מבלי אחיי ואחיותיי מאתיופיה, אני לא רוצה לראות תחום אחד בו אחיי ואחיותיי מאתיופיה אינם חלק ממנו".

הכדורגל כמקום של אחדות: "הכדורגל שלנו הוא המקום בו הכל מתחבר. הדומה והשונה. החדש והישן. נבחרות הלאום שלנו התברכו בכישרון הטבעי של בני העדה, והם גם הובילו אותנו להישגים נפלאים". הוא ציין את קשר מכבי נתניה בעבר, אמיה טגה – "הוא הבקיע את השער שעלה אותנו לראשונה לאליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 ב-2007, אלי דסה היה הקפטן האתיופי הראשון של הנבחרת הצעירה וכיום מככב בנבחרת הבוגרת ובקבוצת ויטסה ההולנדית. כמעט כל חדר הלבשה בנבחרות הלאום ובליגות הכדורגל בישראל – נשים וגברים, ילדים ובוגרים – נהנה מברכת בני ובנות העדה האתיופית שנולדו וגדלו כאן.

אסאייס ג'ורי, אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל
אורן חסון, אסאייס ג'ורי | ההתאחדות לכדורגל
רטה אלמו, אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

עוד הוסיף: "הסכם ההבנות עליו אנחנו חותמים היום, בעידודה ובתמיכתה של אופ"א, הוא נדבך חשוב נוסף בקשר האמיץ בין שתי המדינות שהולך ומתפתח כבר שנים רבות. אני משוכנע כי יש לנו מה לתרום לכם, בדיוק כפי שלכם יש לא מעט דברים ללמד אותנו. וגם כאן השלם יהפוך להיות גדול ומגוון מסך חלקיו.

לסיום אמר: "אני מבקש להודות לשני בעלי תפקיד בהתאחדות לכדורגל שתרמו רבות להגעה לרגע הזה וימשיכו לתרום לחיזוק ולפיתוח הקשרים בין שתי ההתאחדויות והמדינות גם בעתיד – לחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל מני יאסו, שהדביק את כולנו באופטימיות ובהתרגשות העצומה שלו, ולמנהל אגף הנבחרות שלנו גיא פורטניאגין שלא ויתר לרגע וידע לצלוח כל מכשול שאיים על הרגע החשוב וההיסטורי הזה".

יו"ר ההתאחדות האתיופית, אסאייס ג'ורי, אמר: "אני רוצה להביע את הערכתי להתאחדות הישראלית על ההזמנה להגיע לכאן, הבית השני שלנו. זהו רגע מכונן שהוא הרבה יותר ממשחק כדורגל. נחזק את הקשרים בינינו עוד יותר לטובת פיתוח הכדורגל בשתי המדינות. החתימה על מזכר ההבנות היא אקט נראותי והמשמעות הגדולה היא האופן בו ניישם את הדברים. אנחנו מחויבים לכך כמוכם. אני מקווה לראות אתכם בהקדם באתיופיה, בתקווה לקיים משחק ידידות עם הנבחרות הבוגרות. אני מאמין כי יחד נעשה דברים נפלאים לטובת שתי המדינות".

אסאייס ג'ורי, אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל
רטה אלמו, אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו: "לשתי המדינות ולשני העמים יש היסטוריה משותפת ארוכה והאירוע הזה מניח יסודות נפלאים לעתיד משותף. כדורגל הוא אפשרות מצוינת לקידום השותפות ולהעמקת הקשרים. אנחנו מתחילים בכדורגל, אבל אני קורא לענפים נוספים לבנות חיבורים מוצלחים עם האיגודים המקבילים באתיופיה. אני מודה לכם על ההשקעה הגדולה לטובת עתיד מבטיח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי