הצדיעו לגנרל: טוני וואקמה מספר 1 ב-2017

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

הניגרי של הפועל באר שבע היה מעל כולם, ואין ספק שצריך להכתירו כשחקן הטוב ביותר בליגת העל בשנה החולפת. ההסברים בפנים

(גודל טקסט)

הכדורגלן הטוב ביותר ששיחק השנה בליגה הישראלית הוא טוני וואקמה. והנה כאשר 2018 כבר מעבר לדלת, קל לי לבחור בוואקמה לשחקן הכי משמעותי אצלנו בשנת 2017.

למעשה יש לו חלק עצום בזכייתה של קבוצת הפועל באר שבע באליפות ליגת העל. אמנם, במיוחד בכדורגל, להישג ישנם שותפים רבים, אבל וואקמה עשה את ההבדל.

המעניין הוא שתפקידו במגרש, בעמדת הקיצוני השמאלי הקלאסי, אינו בנמצא בקבוצות לא מעטות. הן מעדיפות לשחק עם חלוץ אחד או שניים, ולאו דווקא על קווי האורך. זוהי עמדה שבמשך שנים רבות הייתה חלק בלתי נפרד ממערך ההתקפה. אלא שכל שמאמני הכדורגל החלו מעדיפים לעבות את מרכז המגרש, התמעטו הקיצונים, וזוהי לדעתי בהערת אגב, טעות קריטית.

וואקמה
וואקמה. שחקן מדור הולך ונעלם (דני מרון)

בא טוני וואקמה והראה שדווקא הקיצוני השמאלי יכול להיות הגורם המכריע במשחק. ומה עושה אותו לכדורגלן הטוב ביותר בליגת העל? דברים רבים. הוא בעל טכניקה ברמת-על, והכדור דבוק לרגליו. יכולת הכידרור שלו, תוך שמירה על הכדור היא פנטסטית. מעבר לכך טוני הוא ספורטאי עוצמתי. חזק פיזית, זה שאינו חושש מקרבות מגע. בטוחני שהמגינים השומרים עליו אינם נהנים להתמודד עימו, ולא פעם הם רואים את גבו המתרחק מהם במהירות לעבר שערם.

וואקמה הוא גם מבקיען מצוין, ולא רק מבתר הגנות. גם בכך יתרונו הגדול על פני יריביו. עם וואקמה בהרכב, קבוצת הפועל באר-שבע טובה יותר ובעיקר מסוכנת יותר. כמעט בכל פעם שאני רואה אותו בפעולה, אני נזכר בקיצונים הגדולים שראיתי. כן, וואקמה הוא בברור כדורגלן השנה שלי, בליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי