דאבל-דאבל לדונצ'יץ', סלובניה עלתה שלב בטורניר הקדם אולימפי

לוקה דונצ'יץ' | FIBA

הכוכב רשם 18 נקודות ו-10 אסיסטים בדרך ל-77:112 מוחץ על פולין, שמנע מפגש בחצי הגמר עם ליטא, אשר הביסה את דרום קוריאה. ז'יז'יץ' וקרואטיה ניצחו את תוניסיה והעפילו גם הם, איטליה גברה על פורטו ריקו

(גודל טקסט)

לאחר שהחלה אתמול (רביעי) את דרכה בטורניר הקדם-אולימפי עם ניצחון מוחץ על אנגולה, נבחרת סלובניה בכדורסל הבטיחה הערב את המקום הראשון בבית שלה כשהביסה 77:112 את פולין בקובנה. לוקה דונצ'יץ' שוב הצטיין והוביל את אלופת אירופה לחצי הגמר, בו הסלובנים התחמקו ממפגש עם המארחת ליטא, עמה הם צפויים להתמודד ראש בראש במשחק שיכריע מי מהשתיים תעפיל למשחקים האולימפיים בטוקיו בחודש הבא.

דונצ'יץ' רשם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 אסיסטים, כשהוא מדייק בארבע זריקות לשלוש מתוך שמונה ניסיונות וגם מוריד 6 ריבאונדים בפחות מ-22 דקות על הפרקט. קלמן פרפליץ' הוסיף 17 נקודות עבור סלובניה, כאשר בצד השני מתאוש פוניטקה סיים עם 16 לזכות פולין, שעלתה מהמקום השני למרות התבוסה שספגה.

ליטא, שתארח את פולין מחרתיים, הביסה 57:96 את דרום קוריאה בזכות 15 נקודות ו-13 ריבאונדים של יונאס ולנצ'יונאס, כאשר מריוס גריגוניס ורוקאס יוקובאיטיס תרמו 13 נקודות כל אחד.

שחקני נבחרת סלובניה חוגגים | FIBA

מאוחר יותר, גרמניה הדיחה את רוסיה כשגברה עליה 67:69 בתום מותחן, כשיוהאנס פוגטמן, מוריץ ואגנר ונילס גיפיי קלעו 13, 12 ו-11 נקודות בהתאמה. במקביל, איטליה ניצחה 83:90 את פורטו ריקו, למרות שאקס עירוני נס ציונה, גארי בראון, רשם 16 נקודות ו-16 אסיסטים לזכות המפסידה. סימונה פונטקיו, ניקו מאניון ואקילה פולונארה תרמו 21 נקודות כל אחד לזכות ה"אזורי", כשהאחרון הוסיף 11 ריבאונדים.

נבחרת קרואטיה, שהובכה על ידי ברזיל במשחקה הראשון מול הקהל הביתי בספליט, ניצלה ממבוכה נוספת כשגברה 70:75 על תוניסיה והשיגה את הכרטיס לשלב הבא, בו תפגוש את גרמניה. סנטר מכבי תל אביב, אנטה ז'יז'יץ' סיים עם 14 נקודות ו-12 ריבאונדים עבור המארחת, אותה הוביל מריו הזוניה עם 27 נקודות ו-8 ריבאונדים.

בבית שמשוחק בקנדה שיחקו עוד שתי נבחרות, כשזו המקומית דרסה לפנות בוקר 79:109 את סין וחיברה ניצחון שני בטורניר, אשר הבטיח לה את המקום הראשון. אנדרו וויגינס קלע 20 נקודות עבור הקנדים, אר ג'יי בארט תרם 16. במקביל, טורקיה טיילה ל-70:87 על צ'כיה, אותה מאמן ננו גינזבורג הישראלי. פורקאן קורקמאז הוביל את הטורקים עם 20 נקודות, בעוד תומאש סאטורנסקי קלע 15 לזכות המפסידה ויאן וסלי הוסיף 13 עם 11 ריבאונדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי