86:92 לחולון על נס ציונה, 86:95 להפועל ת"א על מכבי ראשל"צ

פניני
פניני | עודד קרני, מנהלת הליגה

קבוצתו של דן שמיר התגברה על פיגור דו ספרתי וניצחה למרות יכולת שיא של טל דן. בדרייב אין: 23 נקודות ושיא קריירה לטוני גפני בבכורה, 18 לרביב לימונד

(גודל טקסט)
הפועל חולון התגברה על משחק גדול של טל דן ועל פיגור מוקדם בדרך לניצחון שישי ברציפות, 86:92 על עירוני נס ציונה. זה היה אמור להיות יומו הגדול של טל דן. קפטן עירוני נס ציונה הגיע מרחק נגיעה מטריפל-דאבל, הפך למלך סלי הקבוצה בכל הזמנים והוביל אותה ליתרון יציב בשלבים ארוכים של המשחק. הפועל חולון הוכיחה המון אופי, כאשר בהרכב חסר ולמרות יום קליעה נוראי, ידעה להתעלות במאני טיים וניצחה בפעם השישית ברציפות, 86:92.


נס ציונה הוליכה 16:20 בתום הרבע הראון ו-39:51 בהפסקה. המחצית השנייה הייתה בשליטת הביתיים בדרך לניצחון שהצמיד אותה אל מכבי תל אביב בפסגה.




הסגולים-צהובים הופיעו ללא שלושה שחקני מפתח, טו הולוואי, שלומי הרוש וג'ו אלכסנדר הפצועים, אבל גם זה לא עצר את רצף הניצחונות שלהם. טיישון תומאס היה מצוין בשני צידי המגרש, תמיר בלאט קיבל החלטות נהדרות ברגעי ההכרעה וביחד עם קורי וולדן היעיל וגיא פניני שכרגיל קלע את השלשות במאני טיים, זה הספיק לניצחון. גלן רייס ג'וניור, שקיבל לפני המשחק את תואר שחקן החודש, הגיע לממוצע שלו גם ביום חלש, בעוד טי.ג'יי קליין הראה ניצוצות מכישרונו הגדול בהופעת הבכורה.



טל דן. משחק ענק (עודד קרני, מנהלת הליגה)


נס ציונה שוב סיימה את הערב באכזבה גדולה. דן המצוין הוביל אותה כאמור לפער דו-ספרתי ובניגוד למארחת, היא קלעה באחוזים נהדרים מעבר לקשת, אבל ברבע האחרון לא הצליחה לעצור את המומנטום החולוני והשאירה יותר מדי נקודות יקרות על הקו. פרט לקפטן, גם גולן גוט וגארי בראון-רמירז הציגו משחק טוב מאוד.


קלעו להפועל חולון: רייס ג'וניור 25 נקודות, תומאס 20, וולדן 18, פניני 12, קליין 7, קולמן ובלאט 5 כ"א.


קלעו לעירוני נס ציונה: טל דן (8 ריבאונדים, 10 אסיסטים) ובראון-רמירז 17 כ"א, גוט 16, קוק 13, זאנה 12 ו-12 ריבאונדים, ג'ונסון 10, כדיר 1. 


הפועל תל אביב – מכבי ראשון לציון 86:95
הפועל ת"א פתחה עם לימונד, מקניל, מנקו, גינת ואלן, ראשל"צ עם בן שימול, חנוכי, קרופורד, טולפסן והולוואי. מסכת המגן לא הפריעה ללימונד לעלות ראשון על הלוח, טולפסן והולוואי בצד השני הפכו ל-4:7 בסלים יפים. עלייתו של גפני מהספסל שינתה את המומנטום, מקניל הפך את התוצאה בחמש רצופות ולימונד קבע 9:13. חנוכי השווה את התוצאה, אבל לימונד החם ובנקס מאסיסט יפה של גפני שמרו על פער קטן, 15:17. קרופורד הפך עם חמש נקודות רצופות ובסיום הרבע, 17:20 לראשל"צ. 



לימונד מול זלמנסון. קרב צמוד בדרייב אין (עדי אבישי) 


ברנדוויין הגדיל את הפער לשש, אבל גפני בדאנק גדול ושלשה צימק ל-26:23. שתי שלשות של בנקס הפכו את התוצאה ואלן קבע 30:33 לאדומים. זלמנסון קיבל אסיסטים יפים מהולוואי ובן שימול והחזיר את היתרון, אלן המשיך את הנדנדה, 34:35. טולפסן השווה מהקו וקרופורד קבע 35:38 בהפסקה בקליעה מעבר לקשת.



דני פרנקו. ניצחון חשוב ויקר (עדי אבישי)


הולוואי פתח טוב את המחצית השנייה וקרופורד בפאול וסל הגדיל ל-38:45. אלן החל ריצת 0:7 וסל של מקניל השווה, לפני שסיגרס החזיר את ההולכה, 45:47. הולווואי הגדיל לארבע, אבל האדומים ענו עם ריצה נוספת, בהובלת גפני שחגג בשני צידי המגרש וביחד עם לימונד הפך, 51:53. ברנדוויין החזיר את היתרון בשלשה, גפני המצוין הטריף את הקהל וקבע 54:57. קרופורד וברנדוויין צימקו לנקודה בלבד, בנקס צלף מבחוץ וקבע 60:63 לפני הרבע האחרון.



טוני גפני. בכורה חלומית ושיא קריירה (עדי אבישי)


סיגרס שוב הוריד לנקודה, גפני ענה בדאנק ופאול וסל, 62:68. קרופורד חתך את ההפרש בחצי עם שלשה, גפני קלע פעמיים מהקו והשווה את שיא הקריירה שלו, בנקס מעבר לקשת הגדיל ל-65:73. שלשה נוספת של גפני פתחה פער דו-ספרתי, טולפסן הוריד ל-76:68. דאנק של קרופורד הבהיר שכלום לא גמור וסיגרס צימק ל-79:72. גפני הזין את גינת בשני אסיסטים גדולים, מקניל קלע חמש רצופות והפער חזר לדו-ספרתי, 76:86. שני ליי אפים של לימונד סגרו עניין באופן מעשי, דני פרנקו העניק זמן תשואות לגיבורי הערב גפני את לימונד ובסיום 86:95 לת"א.


קלעו להפועל ת"א: גפני 23 נקודות (שיא קריירה), לימונד 18, בנקס ומקניל  13 כ"א, אלן וגינת 9 כ"א, מנקו 6, מקי 4.


קלעו למכבי ראשל"צ: קרופורד 24 נקודות, טולפסן, הולוואי 11, סיגרס 10, זלמנסון וברנדוויין 8 כ"א, חנוכי 6, בן שימול 4, סולומון 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי