"It's diving home": סערה סביב הפנדל שקיבלה אנגליה

סטרלינג אמנם טען שהוכשל בבירור, אבל ונגר, מוריניו ומיליונים ברחבי העולם טוענים אחרת. הדנים מרגישים מקופחים ומבהירים שחוקת המשחק מגבה אותם לאור העובדה שהיו שני כדורים על כר הדשא. וגם: הציוצים ברשת

(גודל טקסט)

שעות ספורות אחרי שאנגליה ניצחה את דנמרק 1:2 בהארכה דרמטית בוומבלי והעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר אליפות אירופה, בממלכה כמעט שלא מדברים על אותו פנדל גבולי בדקה ה-104 ובעיקר מתקשים לעצור את חגיגות הענק ברחובות ולרדת לקרקע, אבל גם שם יש מי שמודה שמזל היה להם – ולא מעט.

כידוע, ראחים סטרלינג פרץ לרחבה בזמן שהיו שני כדורים על כר הדשא בוומבלי, המגע שנרשם בינו לבין המגן יואקים מיילה היה קל ולמרות הכל השופט הצביע על הנקודה הלבנה. יש לציין ששופטי המסך לא ביטלו את ההחלטה מכיוון שהיה מגע, גם אם קל, כך שמדובר בהחלטה גבולית ולא כזו שמאפשרת להם לומר שזו טעות ודאית ומכאן שעל השופט לבחון את האירוע באמצעות המצלמות. עם זאת, העובדה שהיה כדור נוסף על המגרש הייתה צריכה להוביל לעצירת המהלך על ידי השופט, אלא שהוא שרק לפנדל.

אם לא די בכל האמור לעיל, השוער הדני קספר שמייכל גם סונוור על ידי אחד האוהדים ביציע וגם זו מבחינת הדנים עילה מספקת לביטול השער – דבר שלטענתם גם בחוקת המשחק זוכה לאישוש.

שני כדורים על המגרש בזמן הפנדל | מסך
קספר שמייכל | מסך

האוהדים האנגלים הודו שהיה להם לא מעט מזל, על אף שראחים סטרלינג בעצמו הצהיר בפני המצלמות כי הוכשל בוודאות: "הייתה נגיעה, אלו עבירות שכל השנה שורקים עליהן", אמר גם כוכב העבר והפרשן כיום, איאן רייט, "זה פנדל רך, אבל היו המון כאלה. מה שמשנה זה שהארי קיין הבקיע, למרות שבעט פנדל רע מאוד". חלוץ עבר נוסף, מייקל אוואן, הוסיף: "אולי לא היה פנדל, אבל למי אכפת?!".

שני מנג'רים שמזוהים היטב עם הפרמיירליג הם ז'וזה מוריניו וארסן ונגר, וגם הם טוענים שלא היה פנדל: "אני לא מבין איך ה-VAR לא אמר לשופט להסתכל במצלמות, שופטי המסך איכזבו", טען הצרפתי ואילו" המיוחד" היה אף תקיף יותר: "אין סיכוי שזה פנדל, לא יכול להיות שבמעמד כזה ניתן פנדל על דבר כזה. לא מבין את זה. אני שמח שאנגליה עלתה, היא גם שיחקה מצוין והרשימה כמעט לכל אורך הטורניר, אבל היא לא הייתה זקוקה לעזרה".

מי שעקץ היטב את האנגלים הוא העיתונאי האיטלקי טנקרדי פאלמרי, שצייץ "It's diving home".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי