ולנסיה וברצלונה נפרדו ב-1:1 דרמטי בקרב הצמרת בספרד

ג'ורדי אלבה
ג'ורדי אלבה | AFP

רודריגו העלה את העטלפים ליתרון בדקה ה-60, אך אלבה השווה (82) מבישול גדול של מסי. בארסה קופחה במחצית הראשונה כששער חוקי של הארגנטינאי נפסל. הפער מריאל: שמונה נקודות

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון הדרמטי של ריאל מדריד והקונצרט של אתלטיקו מדריד, המחזור ה-13 בליגה הספרדית נמשך היום (ראשון) כשבמוקד ולנסיה וברצלונה נפרדו ב-1:1 דרמטי בקרב הצמרת במסטאייה.


ולנסיה – ברצלונה 1:1

קרב הצמרת של הליגה במסטאייה לא אכזב כשהפער בין המוליכה לסגניתה נשאר על ארבע נקודות, אך הפער של הבלאוגרנה מריאל מדריד ירד לשמונה. העטלפים אמנם קטעו רצף של שמונה ניצחונות, אך יכולים להתעודד מכך שהפכו לקבוצה השנייה בלה ליגה אחרי אתלטיקו, שגרמה לבארסה לאבד נקודות.

 



הבלאוגרנה שלטו מתחילת המשחק והגיעו להזדמנויות באחת מהתצוגות הכי מרשימות שלהם השנה, כשבצד השני "לוס צ'ה" ניסו לעקוץ ללא הצלחה. בדקה ה-30 התרחש רגע מעורר מחלוקת כשליאו מסי ירה כדור מחוץ לרחבה, אותו השמיט נטו. השוער הברזילאי חילץ את הכדור אחרי שכבר עבר את קו השער, אך השופט הורה להמשיך. שחקני בארסה התחילו לחגוג ולפני שהבינו מה קרה המארחת יצאה למתפרצת שהסתיימה בבעיטה החוצה. הפרעוש יוכל להתעודד מכך שבעונה הבאה כבר יהיה לו שיפוט וידאו.



מסי כבר חגג, והבין שהשער לא נחשב (AFP)


לא ברור מה אמר מרסלינו לשחקניו בהפסקה, אבל ולנסיה עלתה למחצית השנייה הרבה יותר טוב כשבמקביל ברצלונה המשיכה לתקוף ובדקה ה-60 חוסה גאיה העביר רוחב לרודריגו, שהעלה את קבוצתו ל-0:1. השער רק הצית את המשחק אפילו יותר הקבוצות תקפו בשני הצדדים, עד שבדקה ה-82 מסי שלח כדור עומק נהדר לג'ורדי אלבה, שמול האקסית בעט מהאוויר את ה-1:1 לרשת של נטו. בארסה לא הפסיקה ללחוץ ללא הועיל, כשההתקפה האחרונה הייתה שייכת דווקא לוולנסיה וסימונה זאזה החמיץ הזדמנות אדירה לשער ניצחון עם בעיטה מעל השער.



רודריגו. העלה את לוס צ'ה ליתרון מפתיע (AFP)


הרכבים

ולנסיה: נטו, מרטין מונטויה, גבריאל פאוליסטה, אסקיאל גאראי (רובן וזו 86), חוסה גאיה, קרלוס סולר (סנטי מינה 89), דני פארחו, ז'ופרי קונדוגביה, גונסאלו גדש, רודריגו (אנדרס פריירה 82), סימונה זאזה.

 

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו (אלייש וידאל 80), תומאס ורמאלן, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה, איבן ראקיטיץ' (ג'רארד דאולופאו 68), סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה (דניס סוארס 72), פאוליניו, ליאו מסי, לואיס סוארס.



לה קורוניה – אתלטיק בילבאו 2:2
קרב התחתית בריאזור הסתיים ללא הכרעה, וקטע את הרצף השלילי של המארחת. דפור צברה נקודה חשובה אחרי שני הפסדים, לעומתה הבאסקים נעצרו דווקא אחרי 2:3 מרשים בליגה האירופית על הרטה ברלין. מרקל סוסאטה (16) העניק לאורחת יתרון יקר, אך אדריאן לופס (35) סידר לדפור שער שיוויון יקר. הקצב הרצחני נמשך ואינאקי וויליאמס (60) החזיר את היתרון לבילבאו. המארחת לא ויתרה ובדקה ה-76 פביאן שר קבע את תוצאת המשחק. בילבאו עם 13 נקודות העונה, דפור עם 12 בלבד והיא רק במקום ה-17, מעל הקו האדום.



שר. קבע שיוויון דרמטי (לה ליגה, רשמי)


ריאל סוסיאדד – לאס פלמאס 2:2

תגידו מזל טוב לפאקו. מאמן מכבי ת"א עצר רצף של 13 הפסדים אישיים כמאמן ב"לה ליגה" (שיא היסטורי) וגם שמונה הפסדים ברציפות עם תיקו במגרש קשה מול קבוצה במומנטום מצוין. הקבוצה מהאיים הקנריים עלתה ראשונה ליתרון מנגיחה של טאנה, אבל הבאסקים חזרו במהירות עם שערים של וויליאן ז'וזה (31) ועדנאן ינוזאי (61). אקורד הסיום הגיע בדקה ה-67 כשג'ונתן ויירה כבש בבעיטה אדירה מ-25 מטרים.



פאקו. השיא השלילי נעצר (לאס פלמאס, רשמי)


ויאריאל – סביליה 3:2
עוד קאמבק ענק של האנדלוסים שחזרו מפיגור 2:0 ל-2:3 על הצוללת הצהובה בביתה תוך 18 דקות. שחקני האורחת עלו עם חולצות תמיכה באדוארדו בריסו שאובחן כחולה בסרטן הערמונית, אך דווקא סדריק סדריק בקאמבו החל בחגיגת השערים בדקה ה-19 עם שער יתרון, וקרלוס באקה הכפיל בדקה ה-53. אבל לא סתם סביליה ביצעה קאמבק עצום נגד ליברפול במחזור האחרון של ליגת האלופות. שלוש דקות בלבד אחרי ה-2:0 צימק קלמן לנגלה, דקה חלפה ופרנקו ואסקס איזן לתדהמת המקומיים, ואילו אבר באנגה השלים את המהפך הכביר בדקה ה-78. סביליה פתחה כעת פער של ארבע נקודות על פני ויאריאל שבמקום השישי, והיא רחוקה שלוש נקודות מריאל מדריד הרביעית.



שחקני סביליה. הבעיו תמיכה בבריסו (לה ליגה, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי