"מיכה שחקן אינטליגנט, אל תשוו אותו לז'וסואה"

דור מיכה | הפועל באר שבע, רשמי

לאחר ההגעה להפועל באר שבע, סוכנו של מיכה, רונן קצב, התראיין ל-103FM: "דור שובר שוויון". בהמשך התייחס ליונתן כהן ("מבין את דרישת מכבי תל אביב") ודור פרץ ("אם לא היה שחקן חופשי, כנראה שלא היה עובר")

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחת ההחתמות הגדולות של הקיץ בכדורגל הישראלי הושלמו הבוקר (שלישי), כאשר דור מיכה חתם בהפועל באר שבע. מי שהיה אחד הסמלים של מכבי תל אביב בעשור האחרון, ושיחק בעונה האחרונה באנורתוזיס הקפריסאית, מגיע לקבוצה הדרומית בתקווה שיצליח להשיב אותה למאבק האליפות. לאחר ההחתמה, סוכנו של השחקן, רונן קצב, התראיין ל-103FM וסיפר בין היתר על ההגעה של מיכה לאדומים, העתיד של יונתן כהן, ומצבן של הפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

האחריות שהוטלה על מיכה והקושי בהבאת שחקנים איכותיים: "דור הוא שחקן מוביל בכדורגל הישראלי. גם במכבי הוא היה מאוד דומיננטי עם הרבה בישולים, שערים וזכייה בשחקן העונה. רואים שהשנה בגלל הקורונה קשה להביא זרים וישראלים איכותיים, אז דור הוא שובר שוויון בכדורגל הישראלי. הכניסה לארץ היא לא פשוטה, קשה להביא זרים טובים ואין הרבה ישראלים פנויים שיכולים לשדרג את המועדון, אבל דור הוא אחד מהם. הוא יכול לתת הרבה מאוד לבאר שבע. אלונה ברקת היא לא אחת שמסתפקת בסגנות, היא תעשה הכל כדי לחזור ולהיות אלופה. מהרגע שהיא חזרה היא משקיעה כדי שתהיה קבוצה חדשה וטובה".

ההשוואה לז'וסואה שהבקיע יותר ממיכה: "לא חושב שצריף להשוות ביניהם, דור זה דור. אם הוא מבשל את השערים לאחרים זה אותם מספרים. אני חושב שלדור יש עוד יתרון שהוא שחקן מאוד אינטליגנט, הוא יודע לפתוח משחק סגור. יש לו הרבה חוכמת משחק ואני חושב שבאר שבע תהנה ממנו מאוד. רוב המשחקים של באר שבע הם מול קבוצות שסוגרות מולם, חוץ מנגד מהקבוצות הגדולות".

ז'וסואה. "אל תשוו אותו למיכה" | ברני ארדוב‎

ההתאקלמות לאזור הדרום: "באר שבע השתנתה מאוד. יש שם המון מסעדות ומקומות יפים. גם איתי שכטר ואיתן טיבי שהיו איתו במכבי נמצאים שם. יש שם חדר הלבשה מצוין וזה מפתח היום. תמיד רואים איך הכדורגל משתנה מול העיניים ורואים דגשים שלא היו פעם. אחד מהם זה חדר הלבשה בריא עם אנשים שמפרים אחד את השני ובגלל זה אולי ז'וסואה לא בקבוצה, בגלל מה שהיא שם. חדר ההלבשה מאוד בריא עם אנשים טובים. כשישעמם לו הוא יתניע את האוטו ותוך שעה וחצי יהיה בתל אביב".

דור מיכה | אסף חיימוביץ

מעורבותו בעסקת ליאל עבדה ויונתן כהן: "עסקת עבדה לא קשורה אליי, יונתן כהן הוא שלנו. כרגע הוא שחקן מוביל במכבי תל אביב וברור שהם לא ישחררו אותו בסכומים נמוכים, אני לגמרי מבין את זה. אנחנו רואים שחקנים כמו עלי מוחמד, דין דוד ועוד עסקאות שבתוך המדינה עוברות את את המיליון יורו, אז שחקנים ממכבי שיוצאים החוצה צריכים להיות במחיר הרבה יותר משמעותי. זה לגיטימי שיש ההתעניינות בשחקן כמו יונתן, שגם העונה היה מלך שערים בקבוצה למרות שנעדר לתקופה ארוכה. זה לגיטימי לבקש עליו מספרים, איפה זה ייעצר ומה יקרה בסוף קשה לי להגיד כרגע".

ההתעניינות בחו"ל בשחקנים מליגת העל: "אני חושב שכל העולם היום נמצא במצב התגוננות מהקורונה. גם כששומעים על העברה של שחקן ישראלי תמורת חמישה מיליון יורו ו-80 אחוז מהכרטיס לא בטוח שאלה המספרים או שהם קרובים בכלל. רואים את ליאו מסי, שברצלונה לא מצליחה לסכם איתו על חוזה חדש כי היא עברה משבר כלכלי. כולם במשבר. ברצלונה צריכה למכור חמישה שחקנים ואחרים צריכים לקצץ בשביל שיוכלו להחתים שחקן חופשי. בעולם יש ברקס מאוד גדול – יש יותר העברות והחלפות מאשר סכומים גדולים. השוק הישראלי הוא לא מספיק אטרקטיבי לליגות הבכירות. דור פרץ יצא בחינם, ואם זו הייתה העברה, ומכבי הייתה דורשת שניים – שלושה מיליון יורו כנראה שהוא לא היה עובר".

עתידה של מכבי ת"א בצל גל העזיבות: "מי שעוקב אחרי החלונות באופן קבוע רואה שההתנהלות של מכבי נראית בעצלתיים בהשוואה לאחרות, אבל בשלב הקובע היא תמיד מביאה שחקנים. צריכים לשאול את אנשי מכבי ת"א למה זה הולך לאט אבל מניח שהם לא יוותרו על השאיפות הגדולות שלהם. יאניוטיס? הוא במכבי והוא שיחק בחלק ממשחק האימון".

יונתן כהן | אריאל שלום
עוד באותו נושא: דור מיכה, יונתן כהן, רונן קצב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי