"ליאל עבדה ילד מיוחד שעשה דרך שונה, זה הולך להשתלם לו בגיל צעיר"

ליאל עבדה
ליאל עבדה | אודי ציטיאט

אופיר לוזון, מנהל מחלקות הנוער של מכבי פ"ת, התראיין ב-103FM וסיפר על היתרונות של הכוכב הצעיר עוד לפני שחתם בסלטיק, נשאל על הדמיון בינו לבין סולומון והצהיר: "מצפים למכור שחקנים נוספים"

(גודל טקסט)

ליאל עבדה חתם רשמית בסלטיק הסקוטית. לאחר שהגיע לסקוטלנד, שני המועדונים, יחד עם השחקן ונציגו, פעלו להשלמת העסקה הגדולה, במסגרתה סגנית אלופת סקוטלנד תשלם כ-3.5 מיליון ליש"ט למלאבסים עבור שחקן ההתקפה בן ה-19.

במכבי פתח תקווה סירבו תחילה לאשר שזהות הרוכשת היא סלטיק, אבל אופיר לוזון, מנהל מחלקות הנוער של המועדון, כן הסכים להתראיין לתכנית הספורט ב-103FM בנוגע לעזיבת עבדה עוד לפני שהעסקה נסגרה רשמית, שיבח את החלוץ ודיבר על ההרפתקה החדשה שנכונה לו.

מה מיוחד בליאל עבדה: "הוא ילד מיוחד. מי שבאמת גידל אותו ומכיר אותו יודע שזה ילד חריג בנוף, מאוד צנוע ועובד הכי קשה מכולם – לא כפתגם ולא כסיסמה. הוא עשה דרך שונה משל כל נער ישראלי אחר, הוא ספג במשך הרבה שנים עלבונות מכל כיוון על כך שאין לו אנשים שמייצגים אותו ודואגים לו כי הוא סמך על מערכת, ואני שמח שזה הולך להשתלם לו בגיל צעיר".

ליאל עבדה | אודי ציטיאט, ליסבון

כמה זמן ייקח לעבדה להסתגל לקצב באירופה: "כל שחקן ישראלי שייצא לאירופה ולא משנה לאיזו ליגה, ייקח לו מספר שבועות ואולי אפילו חודשים כדי להדביק את הקצב ואת העוצמות של האירופיים, אנחנו בישראל לא רגילים לזה. כמו שאני מכיר את ליאל, הוא אחד שיידע להסתגל ותוך חודש-חודש וחצי לכל המאוחר הוא יתפוס את המקום שלו. מי שיוצא לאירופה, צריך לדעת להתמודד עם כל הקשיים והתנאים".

אם יש דמיון בינו לבין מנור סולומון: "מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו מכינים ילדים מאוד איכותיים, בוגרים אישית ומנטלית וגם שכלית, שזה לפני הכל. אין לי ספק שבנוגע לאישיות של שניהם, לא סתם הם הצליחו. יש סיבה לזה, הרבה מעבר לכדורגל".

אבי לוזון , ליאל עבדה , מנור סולומון | צלמי ספורט1

אם מכבי פתח תקווה לא נחלשה משמעותית בעקבות עזיבת עבדה: "אנחנו שמחים גם בשביל תאי בריבו שעזב. מכבי פתח תקווה תהיה חייבת להמציא את הילד הבא ולדחוף אותו והשנה כנראה נקום וניפול על הזרים שלנו. אנחנו מצפים למכור גם שחקנים אחרים בעתיד הקרוב, תוך שנה או שנתיים".

על כך שמכבי פ"ת ממצבת את עצמה כאחת ממחלקות הנוער המובילות: "מכבי פתח תקווה זה מועדון פיתוח יוצא מן הכלל. אנחנו יודעים את המקום שלנו בכדורגל הישראלי, אנחנו לא מועדון עשיר והמלחמה שלנו מתחילה מלמטה, ממחלקות הנוער. אנחנו עובדים קשה ויש לנו צוות אנושי מדהים – רק מי שיש לו ילד בתוך המחלקה יכול להבין מה באמת קורה פה".

עוד באותו נושא: ליאל עבדה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי