רשמית: ליאל עבדה חתם בסלטיק

ליאל עבדה | סלטיק, האתר הרשמי

ישראלי נוסף בסקוטלנד: שחקן ההתקפה בן ה-19 עבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות וחתם לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת. נמכר ממכבי פתח תקווה תמורת כ-3.5 מיליון ליש"ט, אך כמה הוא ישתכר בכל שנה? כל הפרטים

(גודל טקסט)

ניר ביטון כבר לא לבד בסלטיק. סגנית אלופת סקוטלנד צירפה הערב (רביעי) את החלוץ הצעיר של מכבי פתח תקווה, ליאל עבדה בן ה-19, שהגיע ביממה האחרונה לגלאזגו, עבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות וחתם לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת, כשקבוצתו תקבל עבורו כ-3.5 מיליון ליש"ט – כ-15 מיליון שקל – עבור 80 אחוז מכרטיסו. יש לציין שהעסקה כפופה בקבלת רישיון עבודה עבור עבדה, אולם לא צפוי מכשול שימנע את מעברו.

לספורט1 נודע שעבדה ישתכר כ-10,000 ליש"ט לשבוע, משמע כחצי מיליון ליש"ט בכל שנה. הוא גם ירוויח 2,000 ליש"ט בכל פעם שהוא יהיה בהרכב ובחוזהו גם הוכנסו מענקי אליפות והעפלה לליגת האלופות. עבדה יחל כעת בחיפוש אחר דירה גדולה במרכז גלאזגו. בכל הנוגע לשירותו הצבאי, עבדה הוכר כספורטאי עילוי ולמעשה יפגין נוכחות רק בפגרות. אימון הבכורה שלו צפוי להתקיים ביום שישי הקרוב.

ליאל עבדה | אודי ציטיאט, ליסבון

עבדה, שיכול לשחק בכנף וגם בחוד, רשם עונה גדולה אשתקד עם 12 שערי ליגה, הופיע בכל 36 המחזורים, וגם הוסיף שער נוסף בגביע המדינה כדי להעלות את מאזנו ל-13 שערים ב-38 משחקים בכל המסגרות. בחודש יוני אף ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת כשעלה מהספסל במהלך הניצחון 1:3 על מונטנגרו במשחק ידידות.

כזכור, בינואר האחרון עבדה כמעט עבר לדינמו קייב שכבר הייתה במו"מ מתקדם לצירופו, אלא שבסופו של דבר המועדונים לא הצליחו להגיע לסיכום שיאפשר את מעברו לאוקראינה. מדובר בעסקת ענק נוספת של מכבי פתח תקווה, כשנתיים וחצי אחרי שמנור סולומון עבר לשחטאר דונייצק תמורת כ-6 מיליון יורו.

ממכבי פ"ת נמסר לאחר החתימה: "אנחנו שמחים, גאים ונרגשים לבשר על מעברו של ליאל עבדה לקבוצת הפאר של סלטיק. ליאל מצטרף לרשימה ארוכה של שחקני מחלקת הנוער שיצאו לשחק בחו"ל ואנו מאחלים לו בהצלחה וכמובן בטוחים ומאמינים בהצלחתו. זו רק התחנה הראשונה בקריירה שלו בחו"ל ואנו נמשיך להשקיע ולטפח את מחלקת הנוער שלנו שתצמיח לנו עוד ליאל ועוד מנור ועוד תאי כמו רבים וטובים שגדלו אצלינו. לכן גם בשנים הבאות יהיו אצלנו שחקנים מצוינים שבמהותם הם בני אדם טובים וצנועים שעובדים קשה ומתמידים עד שמתחילים לקצור את הפרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי