סוארס: "אני שואל את עצמי האם אני מזיק לקבוצה", פקיר מועמד לברצלונה

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

החלוץ האורוגוואי, שסובל מפתיחת עונה חלשה: "לא מרגיש לחץ ואין לי על מה להצטער". עזיבת ניימאר: "השפיע באופן שלילי על כולנו", קוטיניו: "יוסיף לנו המון". המנהל הספורטיבי נסע לעקוב אחרי קשר ליון

(גודל טקסט)

לואיס סוארס סובל מפתיחת עונה צולעת, והיום (רביעי) החלוץ התראיין ל"מונדו דפורטיבו" ודיבר על יכולתו החלשה, ארנסטו ולאוורדה, עזיבת ניימאר ופיליפה קוטיניו.

על העובדה שכבש רק שער אחד מתחילת ה"לה ליגה" אמר האורוגוואי: "אני לא מרגיש לחץ ואין לי על מה להצטער. מה שחשוב שהקבוצה תמשיך לנצח. הקבוצה במצב טוב כרגע ולא זקוקה לשערים שלי. אני דורש מעצמי הרבה יותר. אני מקווה להתאושש ולחזור למה שהייתי. אני רגוע בגלל שהקבוצה מצליחה".

פתיחת העונה המדהימה של ברצלונה: "התחזקנו בעיקר בהגנה וזה עושה את ההבדל. אנחנו משחקים הרבה יותר דינאמי, יש לנו יותר שחקנים בחוליית הקישור והקישור האחורי הרבה יותר חזק אצל ואלוורדה. אנחנו מודעים לכך שלפעמים אנחנו פחות מהנים בשיטת הכדורגל הנוכחית ולפעמית מנצחים מבלי ששיחקנו טוב, אבל זה מה שהיה חסר לנו בעבר".

חוסר הביטחון: "לפעמים אני שואל את עצמי למה אני לא עושה את הדברים הנכונים, והאם אני מזיק לקבוצה. או שאיבדתי את האומץ או שאני עושה החלטות לא נכונות. למשל נגד סביליה היו לי כמה הזדמנויות וקיבלתי כמה החלטות לא נכונות. אני לא רואה בבית קטעי וידאו, אבל המאמן הראה לי קטעים שאני לא עומד נכון במשחק כשלוחצים אותנו. יש לי ביקורת עצמית גבוה מאוד וגם אני שואל למה הכדור לא רוצה להיכנס. אני לא נכנע ואמשיך להיאבק. היכולת שלי להיאבק הביאה אותי לברצלונה. אני צריך לתקן דברים שאני לא עושה טוב ולהמשיך לעבוד קשה".

פיליפה קוטיניו. מתאים למרקם של בארסה (gettyimages)
פיליפה קוטיניו. מתאים למרקם של בארסה (gettyimages)

"לפעמים השוער רץ אליך וחוסם אותך ולכן ניסיתי לתת את הכדור למסי", הסביר סוארס. "אם חבר שלי נמצא במיקום טוב ממני אני לא חושב על עצמי. הרבה פעמים ירדתי מהמגרש מאושר כשבישלתי לאחרים. אני לא מרגיש לחץ, כי אם זה היה לחץ הייתי לוקח את הכדור ממרכז המגרש ומנסה לעבור אפילו ארבעה שחקנים עד שהייתי כובש".

ניתוח בברך: "אני מרגיש טוב ברוב המשחקים, אבל יש לי בבעיה בברך ולפעמים זה מפריע. העדפתי טיפול ארוך יותר בלי ניתוח. התייעצתי עם הרופא והוא אמר לי שזה חודש בחוץ עם ניתוח ואחרי כן עבודה באימונים. החלטנו ביחד שאני אתאושש מהפציעה לאט לאט".

סוארס ומסי.
סוארס ומסי. "יש בינינו חברותעל ומחוץ לכר הדשא" (gettyimages)

ארנסטו ואלוורדה: "הוא מאמן שקט שעשה מהפכה שבקבוצה בשקט, אני מעריץ אותו. יש כאלה שטוענים שהשיטה החדשה שלו הזיקה לי, אבל הוא יודע טוב היכן אני יכול לעזור".

עזיבת ניימאר: "זה השפיע באופן שלילי על כולנו, הוא היה איש מיוחד והשפיע לטובה על כולם. העזיבה של ניימאר אפשרה לי לשחק יותר באגפים, והפציעה של עוסמאן דמבלה נתנה צ'אנס להרבה שחקנים אחרים, אבל אני מקווה שהוא יחזור במהרה כי יש לו פוטנציאל גדול שיכול רק לחזק אותנו".

ארנסטו ואלוורדה. יודיע להפיק מסוארס את המיטב (gettyimages)
ארנסטו ואלוורדה. יודיע להפיק מסוארס את המיטב (gettyimages)

פיליפה קוטיניו: "יש לו אמביציה לנצח ולזכת בתארים, לכן שחקן כמוהו תמיד ירצה להגיע לברצלונה ואם הוא יגיע הוא יוסיף לנו המון. הייתה לו תקופה קשה בקיץ, אבל הוא מקצוען שתמיד מנסה לתרום לקבוצה שלו. הוא רצה לעזוב את ליברפול ועכשיו הוא עוזר להם. אני שיחקתי איתו ואני יודע כמה הוא יכול להוסיף לנו".

סוארס כבש בברצלונה 124 שערים ורחוק רק שישה שערים מ-130 שערים כמו סמואל אטו וריבאלדו: "האוהדים אולי מצפים שאשבור את השיא, אבל אני חייב להם תודה על התמיכה בי מרגע שהגעתי למועדון, גם כשהגעתי לא כבשתי שערים בהתחלה".

סוארס וניימאר.
סוארס וניימאר. "העזיבוה שלו הייתה קשה"  (gettyimages)

המשבר בקטאלוניה: "אין לנו דרך לפתור את זה, זה נושא רגיש מאוד. אני בעד חופש ההחלטה והדיבור לכולם".

החוזה שמסתיים ב-2021: "ברור שהייתי רוצה לחדש אותו, אהיה מאושר לפרוש מכדורגל במדי ברצלונה. אני רוצה לשחק כמה שיותר ברמה הגבוהה ביותר".

לואיס סוארס. רוצה לחזור לחגוג (gettyimages)
לואיס סוארס. רוצה לחזור לחגוג (gettyimages)

ליונל מסי, שכבש 523 שערים ב-600 משחקים בבארסה: "המספרים מדברים בעד עצמם. לאט לאט הכרנו זה את זה ונתנו כבוד אחד. יש לנו היום יחסים מצוינים על ומחוץ לכר הדשא".

נביל פקיר. בארסה עוקבת בעניין (AFP)
נביל פקיר. בארסה עוקבת בעניין (AFP)

בעניין אחר, דיווחים חזקים בספרד טוענים שבארסה הגבירה את המעקב אחרי נביל פקיר מליון. המנהל הספורטיבי רוברטו פרננדס נסע לעקוב אחרי הקשר המוכשר בשבוע שעבר במשחק של הקבוצה הצרפתית מול אברטון בליגה האירופית. 

הקטאלונים מודעים לעובדה שנשיא ליון ז'אן מישל אולאס ידרוש סכומי כסף גדולים עבור השחקן המוכשר. בעבר כבר התבטא האיש החזק שהוא מתחרט שמכר את הבלם סמואל אומטיטי למוליכת הליגה הספרדית תמורת 25 מיליון יורו בלבד.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי