צפו בתקציר: שלושער לעטר, 2:5 למכבי ת"א על עכו

אלירן עטר
אלירן עטר | אודי ציטיאט

איזה משחק אדיר בנתניה: שבעה שערים, צמד של ריקן, הופעת בכורה מדהימה של אור דסה, וטעות של ייני שתככב ביוטיוב. קניקובסקי ומוליץ' כבשו לאורחים, ראיקוביץ' עצר פנדל

(גודל טקסט)

אחרי עונה חמוצה עד כה (כולל בניצחונות) ואחרי שני משחקים אחרונים שכללו תבוסה 4:0 באסטנה בליגה האירופית ו-2:1 מול עשרה שחקנים של באר שבע – הגיעה נחת למכבי תל אביב ובכמויות.

ניצחון 2:5 על הפועל עכו (ועזבו אתכם מרמת היריבה), שלושער של אלירן עטר, צמד של אבי ריקן (ריקן? צמד?) והופעת בכורה חלומית של שחקן תוצרת בית (דסה, אור דסה) וכל צהוב ימצא עצמו בעננים. נכון האורחים החמיצו פנדל וכבשו פעמיים משתיים וחצי התקפות אבל אל תהיה קטנוניים. שג'ורדי ישבור את הראש על החורים בהגנה.

האמת שללא כמה מהכוכבים שלה (חלק בגלל פציעה או הרחקה וניק בלקמן מסיבות מקצועיות) מכבי של הערב נראתה הרבה יותר מחוברת. ייני האיטי הוזז להגנה והקישור קיבל את ריקן איש הצווארון הכחול לצדו של כריסטיאן באטוקיו הדומה  ואת דסה האנרגטי והמחויב. הקישור הנפלא של הצהובים דחק את עכו לאחור הבהיל והלחיץ אותה. 


קרויף. סופסוף חיוכים נרחבים במשחק ליגה (אריאל שלום)

ועם מנוע כזה בקישור כל מה שנותר לעומר אצילי, וידאר קיארטנסון ועטר זה להראות את העוצמות הטכניות שלהם וכך לפרקים אמנם מכבי תל אביב פשוט נראתה מבריקה וקטלנית כמו הקבוצה ששלטה עד לא מזמן בכדורגל שלנו.

אלדד שביט קיבל משחק בכורה לא פשוט על הקווים. לזכותו ייאמר /שגם ב-0:4 לא ויתר המשיך לשגר שחקנים התקפיים לכר הדשא ובא על שכרו בשני שערים.

הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, אור דסה, אבי ריקן, כריסטיאן באטוקיו, עומר אצילי, אלירן עטר, וידאר קיארטנסון.

הפועל עכו: רם שטראוס, עבדי פרחאת, עמית ביטון, מחמדו סיסוקו, גל שיש, ינון אליהו (לוטם זינו 46), ברונו איבה, גבי קניקובסקי, סיראז' נאסר (פייסל מוליץ' 57), עמראן אלקרינאווי, פיטר אוניקאצ'י.

מהלך המשחק
דקה 10 – אצילי חדר לרחבה כשהוא משאיר אבק לשני שחקנים אבל סיסוקו גלש, הרחיק לקרן ומנע שער בטוח.

דקה 14 – קיארטנסון העביר מסירה קצרה שהעמידה את ריקן מול שטראוס אבל קשר מכבי תל אביב בעט היישר לגופו של שוער עכו.


קיארטנסון. האיסלנדי למד גם לבשל (אודי ציטיאט)


דקה 17
– אלירן עטר סובב כדור לעבר החיבורים, שטראוס בזינוק מצוין הדף לקרן.


דקה 21
– אור דסה חדר לרחבה וינון אליהו פגע ברגלו. נראה כמו פנדל אבל ליאני התעלם.


אור דסה. משחק ענק של הילד (אודי ציטיאט)

דקה 28, 0:1 למכבי –
זה היה צפוי וזה היה גם יפה. קיארטנסון השתלט על כדור עומק והכניס בין שני שחקנים מסירה נהדרת לאלירן עטר שבא במרוצה וכבש את שער הליגה הראשון שלו העונה בצהוב.


עטר. שער ליגה ראשון העונה (אריאל שלום)

דקה 30, 0:2 – והפעם דווקא שער אומלל ומיותר. הגנת עכו הרחיקה רע מאוד הכדור פגע בגבו של קיארטנסון והגיע לריקן שבעט חלש בחצי גובה אבל שטראוס בזינוק מאוחר ואיטי פשוט נתן לכדור להיכנס פנימה.

דקה 39 – עטר שלח עומק לדסה שנתן מסירה מרהיבה בעקב לאצילי. הפנומן התקדם לתוך רחבה אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה.

דקה 46 – שביט עושה שינוי התקפי יותר ומכניס את לוטם זינו קשר 50-50 במקום ינון אליהו הקשר האחורי ועבר לשחק עם שני חלוצים. 6,132

דקה 50 – מהלך התקפי מסוכן של המארחת, אצילי בלם ועטר נפל ברחבה אבל ליאני לא נתן פנדל.


דקה 55
– ליאני שרק לפנדל על דחיפה של טל בן חיים ברחבה, שלף צהוב לבלם אבל נאסר בעט חלש ולאמצע היישר לגופו המזנק של ראיקוביץ'.


דקה 59
– עוד התקפה של עכו אבל שיש עם כדור רוחב גרוע שלא הגיע לאלקרינאווי.

דקה 69, 0:3 – ריקן התנהל עם הכדור כ-20 מ' מהשער ואיש לא הפריע לקשר ליירט כדור בחצי גובה פנימה ולעלות לצמד.

דקה 76, 0:4 – אצילי שלח כדור לעבר דסה שבעט שטוח למסגרת. שטראוס שוב עם הדיפה גרועה ועטר הסתער ושלח לרשת צמד משלו.

דקה 80, 4:1 – קרויף הוציא את דסה וריקן לסטדנג אוביישן ודור מיכה ראה דשא אחרי חודש וחצי, אבל עכו בהתקפה מתפרצת כבשה מרגלי קניקובסקי אחרי בישול של זינו.

דקה 86, 4:2, איזה טעות של ייני – ראיקוביץ' מסר למגן הימני שלו וזה מבלי להסתכל החזיר לעבר השוער, רק שפייסל מוליץ' פשוט עמד ביניהם ואמר תודה על אחד השערים הקלים (והמוזרים) שלו בקריירה.


דקה 92, 2:5
– הכשלה מיותרת על סף הרחבה מצד עכו. עטר ניגש לכדור החופשי והטיס אותו לחיבורים הרחוקים. איזה גול! וכדור המשחק שלו.

 
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי