שר הספורט האיטלקי הגיב לרגב: חש תחושת מטרד עמוקה

אוהדי לאציו
אוהדי לאציו | Gettyimages

לוקה לוטי השיב למכתבה של שרת הספורט בעקבות גילווי האנטישמיות של אוהדי לאציו: "זו עובדה מצערת, אנחנו נלחמים בכל סוג של חוסר סובלנות"

(גודל טקסט)

שר הספורט האיטלקי לוקה לוטי השיב הלילה למכתבה של שרת התרבות והספורט מירי רגב שנשלח אליו לפני יומיים בעקבות גילויי האנטישמיות והאקט הניאו נאצי בו נהגו חלק מאוהדי קבוצת הכדורגל לאציו.

כזכור, אוהדי לאציו פרסמו את תמונתה של אנה פרנק ז"ל כשהיא "הולבשה" באמצעות תוכנת עריכה במדי קבוצת רומא – היריבה העירונית והשנואה של לאציו, שאת שחקניה ואוהדיה הם מכנים בלעג "היהודים". רגב שביקשה מהשר האיטלקי לוטי לטפל בתופעה החמורה שנרשמה, קיבלה הלילה כאמור את תשובתו ובה הודה לה על מכתבה החשוב.

"אני רוצה לאשר בתוקף את תחושת המטרד העמוקה, שיש לי מהאפיזודה המצערת שכללה כמה אוהדי כדורגל איטלקים. זוהי עובדה מצערת שאין לה כל צידוק ושגררה אחריה מילות גינוי מוחלטות מגורמים רבים בעולם הספורט ובציבוריות האיטלקית. מילות גינוי, שהגיעו גם מנשיא הרפובליקה סרחיו מטרלה. אני בטוח שדרך ספורט עם ערכי ההכלה והחברותיות, שבו אנחנו יכולים להילחם בכל סוג של חוסר סובלנות", כתב לוטי לרגב.

עוד הוסיף השר האיטלקי במכתבו לשרה רגב: "אני מקדם בברכה את ההזדמנות לזכור את פגישתנו בירושלים בהצגה של ג'ירו דה איטליה 2018, מהדורה מיוחדת המוקדשת לזכרו חסיד אומות העולם ג'ינו ברטלי, ששמו נכתב על לוח הכבוד בגן חסידי אומות העולם ביד ושם. אלופים כמוהו צריכים להיות דוגמא לאנשים צעירים. זהו הספורט שאנו רוצים".

אוהדי לאציו. תופעה מטרידה (gettyimages)
אוהדי לאציו. תופעה מטרידה (gettyimages)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי