"הבן שלי יישאר אותו ארטיום שהיה"

ארטיום דולגופיאט | באדיבות המשפחה

טלפון שהתפוצץ בהודעות, סוללה שהתרוקנה מיידית, אדרנלין גבוה והרגשה "כאילו ירדתי מהשמיים". אחרי שריגש מדינה שלמה כשהתראיין עם התיק בדרך לעבודה, אולג דולגופיאט מספר מדוע דווקא הבן שלו הפך לאלוף אולימפי

(גודל טקסט)

אולג דולגופיאט לא ממש הבין מה קורה. פתאום המוני כתבים מגיעים אליו הביתה, שואלים אותו שאלות. והוא, עובד בית הדפוס הצנוע, עומד עם התיק ביד ומנסה להבין, להדביק את קצב השאלות. זה עתה ארטיום זכה במדליית הזהב, אבל הוא לא חשב אפילו לוותר על יום העבודה. כשהסתיימה היממה הארוכה הוא התפנה למחשבות. "אני מרגיש כאילו ירדתי עכשיו מהשמיים, הרגשות הציפו את גופי, מפלס האדרנלין הרקיע שחקים", הוא מספר.

תצליח להירדם הלילה? שאלתי והוא צחק: "אני לא יודע, אנסה".

צפו בשיחה בין אולג לארטיום אחרי הזכייה

אולג, כפי שהבינה מדינה שלמה אתמול, לא נוהג להחמיץ עבודה. ביום שלישי ארטיום חוזר ארצה ואפילו את הנוכחות שלו בנתב"ג הוא לא מצליח להבטיח, ורק אומר: "אעשה את המאמצים כדי להגיע".

אני מקווה שהפעם תיקח יום חופש.

"אתמול כמעט ולא עבדתי, שיחררו אותי בבוקר כדי לראות את התחרות, אחר כך היו הרבה מאוד ראיונות לתקשורת, הגעתי רק לקראת סוף המשמרת שלי. גם היום אגיע לעבודה רק בצהריים. תמיד קיבלתי את פניו בשדה התעופה אחרי תחרויות – אליפות עולם, אליפות אירופה ועוד. האולימפיאדה זה משהו ענק, זהב אולימפי זה זהב אולימפי, מה יש להוסיף?".

דיברת עם ארטיום אחרי שהכול נרגע?
"לא, יש הפרש של שש שעות עם טוקיו, ועד שסיימתי עם הראיונות כבר היה שם לילה ולא רציתי להטריח אותו, בתור אבא. היום נשלים פערים".

איך נראה הווטסאפ שלך?

"הטלפון שלי היום פשוט התפוצץ מרוב ההודעות בכל המדיות האפשריות – ווטסאפ, מסנג'ר, שיחות טלפון – כולם רצו לאחל מזל טוב ובשעות הצהריים כבר נגמרה לי הסוללה".

ארטיום דולגופיאט | באדיבות המשפחה

כפי שאתה מכיר את ארטיום, איך הוא יסתדר עם כל תשומת הלב ויצליח להתמודד עם החשיפה התקשורתית בחזרה לארץ?

"הבן שלי, כמוני, הוא בן אדם צנוע מאוד. אני חושב שהוא יתסדר היטב עם המצב החדש, הוא יישאר אותו הארטיום כמו שהיה. נכון, זה הזמן שלו לזרוח, נכון, הוא זכה במדליית זהב, ואני בטוח שהוא מאושר עד הגג. אבל אני גם יודע שהוא ימשיך כרגיל, ימשיך להתאמן ולכבוש מטרות חדשות".

מה היית ממליץ להורים שרוצים לגדל אלוף אולימפי?

"העצה שלי היא מאוד פשוטה – הילד צריך להגיע לכל אימונים, להקשיב להמלצות המאמן ולבצע את כל התרגילים שנותנים לו, ואז זה יצליח. כשהוא היה קטן הלכתי יחד איתו לאימונים. מגיל 6 אני מלווה אותו באימונים ובתחרויות. כשגרנו באוקראינה פספסתי לדעתי רק תחרות אחת. הגעתי גם לאליפות עולם בפולין, ארטיום לא ציפה לראות אותי שם. רציתי גם לנסוע לאליפות אירופה בבאקו, קניתי כרטיסים אבל אז בגלל הקורונה זה לא קרה בסוף. בשנה הבאה אני מתכנן לנסוע לאליפות אירופה במינכן. אם יהיו טיסות, אני אהיה שם".

ולסיום, הוא לא חושב שזו המדליה האחרונה של ישראל באולימפיאדה הזאת – ואפילו לא מדליית הזהב האחרונה. "אני משוכנע שלינוי אשרם תחזור עם מדליית זהב, אם לא בקרב רב, אז באחת מהתחרויות האישיות", הוא מסכם, "אני מאמין בה. אולי גם הבנות מהתחרות הקבוצתית בהתעמלות אומנותית יקבלו מדליה, אני מאמין גם בהן".

ארטיום דולגופיאט | באדיבות המשפחה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי