מחשבת מסלול מחדש: 85:90 להפועל ירושלים על מכבי ראשל"צ

אלן אומיץ'
אלן אומיץ' | מנהלת הליגה

אחרי ההפסד במחזור הפתיחה של היורוקאפ, האלופה חזרה מפיגור דו-ספרתי בדרך לניצחון ליגה שני ברציפות, הפעם בבית. דיי סיים כקלע המוביל עם 19 נקודות, האוול הוסיף 16. בנוסף: 87:102 מרשים לנהריה על הפועל ת"א

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים סוף סוף נראתה כמו שהיא רוצה להיות, לפחות למחצית אחת. האלופה גברה 85:90 על מכבי ראשון לציון במשחקה הביתי הראשון לעונת 2017/18, והתגברה על פתיחה מקרטעת בדרך לניצחון שכולו יכולת קבוצתית.

אחרי ההפסד המאכזב 72:86 ללייטקבליס במחזור הראשון של היורוקאפ, הבחורים של פוטיס קציקאריס הגיעו לארנה הגועשת על מנת לנסות ולעלות על המסלול אך נתקלו ברבע הראשון ביכולת כתומה טובה שתורגמה ליתרון דו-ספרתי בזכות מארק טולפסן וג'ייסון סיגרס.


 

ברבע השני כבר התעוררו האדומים. יותם הלפרין נכנס לעניינים עם יכולת נהדרת שכללה שליטה בקצב המשחק, זריקות טובות והרבה שקט, כשאלן אומיץ' משלהב את האוהדים עם הרבה מלחמה ומגוון רחב של הבעות פנים מלוות בתנועות ידיים אחרי כל סל. גם ריצ'ארד האוול תרם את שלו עם סלים חשובים מהצבע ומחצי מרחק.


האוול. יופי של משחק למתאזרח
האוול. יופי של משחק למתאזרח (מנהלת הליגה)


קרטיס ג'רלס שהתרגל לפתוח בחמישיה בעונה שעברה עלה הפעם מהספסל, וסיים בסך הכל עם שתי נקודות אך דקות חכמות מאוד בהן תרם לשטף המשחק ולא כפה עצמו על חבריו. אוסטין דיי כיכב במחצית השנייה עם יכולת טובה ואגרסיביות בדרך ל-19 נקודות בסיום הערב.



אצל שמוליק ברנר וחבורתו, להם היה זה משחק הליגה הראשון העונה, שמחו לראות את מרפי הולוואי מתאקלם לרחבות בישראל, אך יודעים שיש עוד הרבה עבודה. הכתומים נכשלו בנסיונם לחזור לתמונה בדקות הסיום ובמחזור הבא יארחו את מכבי אשדוד.


קלעו להפועל ירושלים: אוסטין דיי 19, ריצ'ארד האוול 16 (10 ריבאונדים), יותם הלפרין 13 (3-3 לשלוש), ליאור אליהו 12, סטראטוס פרפרוגלו ואלן אומיץ' 8 כל אחד, בר טימור 7, ג'רום דייסון 3 (0-7 מהשדה), קרטיס ג'רלס ויוגב אוחיון 2 כל אחד.



קלעו למכבי ראשון לציון: מארק טולפסן 19, ג'ייסון סיגרס 17, דרו קרופורד 10, מרפי הולוואי 9 (2-7 7 ריבאונדים), עידן זלמנסון (7 ריבאונדים) ויניב סולומון 8 כל אחד, אבי בן שימול (6 אסיסטים) וניצן חנוכי 7 כל אחד.


הולוואי מתקשה. הכתומים נעלמו אחרי פתיחה נפלאה
הולוואי מתקשה. הכתומים נעלמו אחרי פתיחה נפלאה (הפועל ירושלים)


מהלך המשחק

רבע ראשון
בירושלים פתחו יוגב אוחיון, ג'רום דייסון, סטראטוס פרפרוגלו, אוסטין דיי וריצ'ארד האוול. אצל ראשל"צ עלו בחמישיה ג'ייסון סיגרס, ניצן חנוכי, אבי בן שימול, מארק טולפסן ומרפי הולוואי.


אלפי אוהדים אדומים גדשו את הארנה על מנת לחזות באלופה פותחת עונה, אך השחקנים לא ממש התעניינו בכך ופתחו בצורה מנומנמת שאיפשרה לראשל"צ לטפס ל-5:11 ו-11:21 כבר ברבע הראשון. קציקאריס ניסה להעיר את שחקניו עם פסק זמן עצבני, ואומיץ' בסל של נחישות הטריף את הקהל, אך חטף כמעט מיד סל קליל מידיו של עידן זלמנסון. אומיץ' המשיך לנסות אך נתקל באגרסיביות אימתנית מצד הולוואי, ולבסוף הרבע נסגר על 14:23.


רבע שני
האדומים פתחו את הרבע בהחלטיות כשדקות טובות של הלפרין הובילו את האדומים למהפך ויתרון 24:25. המאמן היווני הוציא את את אומיץ' לטובת האוול והכתומים חזרו להוביל בדרך ל-27:32, אלא שהמתאזרח מיד ענה בסל שהוריד לשלוש. טולפסן תפר שלשה גדולה, אבל ההגנה הכתומה לא יכלה לטיול קליל של ג'רלס בצבע. המטוטלת המשיכה, האורחת אף עלתה לחמש נקודות יתרון, אבל האוול דאג לסיים את המחצית עם 43:41 כתום.


אליהו נגד קרופורד. ניצחון ביתי ראשון
אליהו נגד קרופורד. ניצחון ביתי ראשון (מנהלת הליגה)


רבע שלישי
פרפרוגלו פתח את הרבע עם חמש נקודות בשתי דקות, אליהו הוסיף שתיים וירושלים לפתע על 43:52 בעיצומה של ריצת 0:15. בן שימול קטע את המומנטום עם סל חכם, ועם שלשה גדולה הוריד חזרה לארבע הפרש. הקהל האדום דחף, האוול המשיך לככב בצבע והלפרין את דיי קלעו כל אחד שלשה בדרך ל-52:64 דקה וחצי לסיום הרבע. קרופורד תיקן עם סל יפה, אלא שטימור הצטרף גם הוא לחגיגה עם נקודות ראשונות. בסיום הרבע 56:69 אדום אחרי 13:28 בעשר דקות.


רבע רביעי
הכתומים כבר הריחו תבוסה אך שלוש נקודות רצופות של זלמנסון בתוספת שתיים של סיגרס גרמו לקציקאריס להזעיק טיים-אאוט בהול. הלפרין מסר אסיסט ענק לדיי שהחזיר את ההפרש לדו-ספרתי, ונראה היה שהמארחת עלתה על דרך המלך. שמוליק ברנר לקח פסק זמן נואש וניסה להטריף את בחוריו, הכתומים ניסו לחולל מיני קאמבק שבשיאו עמד על חמש נקודות הפרש לירושלים בדקות האחרונות, אבל האלופה דאגה לרשום ניצחון ליגה שני ברציפות – 85:90 בסיום.


עירוני נהריה – הפועל תל אביב 87:102

הסגולים קיבלו משחק בית שני ברציפות, ואחרי ההפסד להפועל ירושלים בשבוע שעבר השיגו ניצחון ליגה ראשון, על הפועלים התל-אביבים. המשחק נפתח עם מומנטום סגול שתורגם ל-14:25 בסיום הרבע הראשון, ול-27:54 מהדהד בהפסקה. דני פרנקו מאוד לא אהב לראות את הקבוצה שלו מקרטעת במחצית הראשונה שבוע שני ברציפות, אך מה שעבד מול הפועל חולון בדרך לקאמבק לא עבד בעין שרה. האדומים אומנם הציגו רבע שלישי טוב בו צימצמו את הפער, ואף היו בשוויון אך הבחורים של אריק אלפסי העלו הילוך וסגרו את המשחק על 87:102 משכנע.


תומר גינת מתקשה מול איגור נסטרנקו
תומר גינת מתקשה מול איגור נסטרנקו (לימור מלינוף)


קלעו לעירוני נהריה: יאנג 27, וובסטר 15, שולדבראנד 14, דגלאס 12, נסטרנקו 11, זיו 10 , ליווינגסטון 7, דראמה 6.



קלעו להפועל תל אביב: לימונד 19, מקי 16, בנקס 11, אלן 10, גינת 9, מנקו ומקניל 8 כ"א, שולמן 4, הווארד 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי