מוריניו: אם יש לליברפול כבוד אליי, זה יהיה עוד משחק גדול

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד מחמם את האווירה לקראת המפגש מול המייטירדס בשבת (14:30, ישיר בספורט2): "בשלב אחר של העונה, בדו קרב בין קבוצות, זה יכול להיות משחק על יותר משלוש נקודות"

(גודל טקסט)

פגרת הנבחרות הסתיימה, ואין משחק טוב יותר לחזור איתו לליגה האנגלית מאשר המפגש בין ליברפול למנצ'סטר יונייטד בשבת (14:30, שידור ישיר בספורט2) במסגרת המחזור השמיני בפרמייר-ליג.

ליברפול שהתקשתה לנצח בליגה במחזורים האחרונים תמיד נלחמת מול הגדולות, וליריבות שלה עם יונייטד יש היסטוריה ארוכת שנים. עבור ז'וזה מוריניו, שצמוד למנצ'סטר סיטי בטבלה, מדובר במבחן חשוב מאוד והוא בוודאי לא הצטער לשמוע שסאדיו מאנה, שנפצע במשחק נבחרתו ייעדר מהמפגש. ללא הסנגלי אחוז הנצחונות של ליברפול עומד על 49 אחוזים לעומת 60 איתו. ביונייטד לעומת זאת, מצבו של פול פוגבה הפצוע הולך ומשתפר והוא עובר טיפולים בארה"ב.

המנג'ר הפורטוגלי התייחס למפגש עם ליברפול וניסה להוריד לחץ כשאמר שזה מפגש על שלוש נקודות ולא יותר. למוריניו יש היסטוריה אישית עם המייטירדס. המפגש שהיה אולי הידוע ביותר בין השניים היה בקדנציה השנייה שלו בצ'לסי, כשניצל את ההחלקה המפורסמת של סטיבן ג'רארד כדי למנוע מהמייטי רדס אליפות ראשונה מאז 1990.


מוריניו. אוהב את האווירה באנפילד (Gettyimages)

המיוחד הודה שהוא אוהב את הלחץ והאווירה באנפילד מאתגרת אותו תמיד: "אני תמיד אוהב לשחק נגד קבוצות גדולות", אמר ל"סקיי ספורט". "אני אוהב לשחק נגד הקבוצות הכי טובות, המועדונים הכי גדולים והאצטדיונים עם הכי הרבה היסטוריה. באנפילד היו לי רגעים גדולים ורגעים פחות טובים. להם היו רגעי אושר נגדי וגם רגעים עצובים".

"המיוחד" מבטיח שזה יהיה משחק נוסף לפנתאון. "אם יש להם כבוד אליי כמו שלי יש אליהם, זה הולך להיות עוד משחק גדול. זה משחק על שלוש נקודות ולא ארבע. אולי אם היינו במצב כזה בעונה בו זה היה דו-קרב בין שתי קבוצות במצב דומה, הייתה למשחק הזה משמעות גדולה יותר. יחד עם זאת, במשחקים כאלה כל דקה משמעותית. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה עם שחקנים טובים".


אטקינסון מרחיק את ג'רארד. בליברפול חוששים מהשופט (Gettyimages)

בקבוצתו של יורגן קלופ חוששים שיסיימו עוד משחק ללא ניצחון בגלל ששופט המשחק יהיה מרטין אטקינסון, שהרחיק את ג'רארד אחרי 38 שניות מפתיחת המשחק האחרון בין הקבוצות. זה קרה במארס 2015 כשברנדן רוג'רס היה מנג'ר ליברפול שהפסידה 2:1 מצמד של חואן מאטה. בשלושה משחקים בהם שפט, ליברפול מעולם לא ניצחה את יונייטד. לעומת זאת הוא שפט העונה את היונייטד שניצחה את ווסטהאם 0:4 בפתיחה.

לפני שנה בדיוק באוקטובר הסתיים המשחק בין הקבוצות ב-0:0, ומוריניו עקץ בסיום: "אומרים שליברפול היא הפלא האחרון בכדורגל ההתקפי, אבל כמה בעיטות הם בעטו לעברנו היום? אני אגיד לכם: שתיים. זה קבוצה התקפית, אבל חושבים גם על הגנה". הפרשנים טוענים שהפעם הפורטוגלי יהיה זה שיצטרך לתקוף, מאחר שהוא לא יכול להרשות לעצמו לאבד נקודות במירוץ הצמוד מול סיטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי