נופף לשלום בגיל 33: הולנד נפרדת מאריאן רובן

אריאן רובן
אריאן רובן | AFP

הקיצוני הוותיק ריגש מדינה שלמה כשבכה בהמנון וסיים את הקריירה הלאומית עם צמד ב-0:2 על שבדיה, שלא הספיק להעפלה למונדיאל: "נהניתי לשחק בנבחרת". קומאן הוזכר כמועמד להחליף את אדבוקט. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הולנד אומנם לא העפילה אתמול (שלישי) למונדיאל, אבל את מרבית הכותרות תפסה הפרישה של אריאן רובן מהמדים הלאומיים לאחר הצמד ב-0:2 על שבדיה.

אחרי 14 שנה נופף רובן לשלום לנבחרת האורנג'. השחקן שכונה "בעל רגלי הקריסטל" אמר: "המונדיאלים ב-2010 וב-2014 היו הרגעים הגדולים שלי בקריירה. זה הזמן הכי מתאים להעביר את המקל למישהו אחר, כי ביורו הבא הייתי כבר בן 36. אני עדיין משחק בקבוצת צמרת עולמית וזה הזמן להקדיש את כולי לבאיירן מינכן". אוהדי הולנד שרו לו: "תודה לך רובן". זה היה משחקו ה-96 בנבחרת. אחרי המשחק הוא נפרד בסיבוב לשלום עם הבנים לוקה וקאי. בסיום הוא אמר: "נהניתי לשחק עבור הנבחרת 14 שנה. דירק קאוט אמר שלום לנבחרת עם שלושער ואני עם צמד, אבל ההבדל הגדול שלכאורה ניצחנו, אבל לא נשחק במונדיאל. זה מאכזב, אבל אני חייב להחמיא לנבחרת שהתמודדה בצורה מכובדת עד סיום הקמפיין".

בחימום לפני המשחק רובן עוד היה רגוע והחליף מסירות עם ראיין באבל, אבל לפני שעלה לכר הדשא שלח נשיקות לשלושת ילדיו ביציע ובהמנון הוא כבר בכה. הקיצוני הוותיק סגר מעגל תחת דיק אדבוקט אחרי שהבכורה שלו בנבחרת הייתה ב-2003 כששיחק 13 דקות ב-1:1 נגד פורטוגל. ביורו 2004 שיחק 90 דקות בהפסד לצ'כיה 3:2 ובישל פעמיים. במונדיאל 2006 כבש שער ניצחון על סרביה 0:1. ביורו 2008 הוא כבש ובישל בניצחון 1:4 על צרפת. אחר כך הגיעו שני המונדיאלים הנפלאים שלו. ב-2010 כבש מול סלובקיה בניצחון 1:2 ובחצי הגמר בניצחון הבלתי נשכח על אורוגוואי 2:3.

במונדיאל 2014 השער שכבש ב-1:5 הבלתי נשכח על ספרד. הוא גם בחר בשער שהבקיע נגד איקר קסיאס כיפה בקריירה שלו. באותו משחק הוא הבקיע צמד. רובן כבש במשחקי רבע וחצי הגמר בפנדלים נגד קוסטה ריקה וארגנטינה, אבל הודח עם חבריו בחצי על ידי ארגנטינה.

אריאן רובן. ריגש מדינה שלמה (AFP)
אריאן רובן. ריגש מדינה שלמה (AFP)

מבחינה אישית זו הייתה פרידה מרגשת מהנבחרת גם בגלל שרובן כבש את שני שערי הניצחון. ב"טלחראף" נכתב שהולנד נמצאת בנפילה חופשית שמתבטאת בהיעדרות מטורניר גדול שני ברציפות: "השאלה היא מי יכול לבוא ולהציל את המצב ואין הרבה זמן לתקן את המעוות. צריך להפשיל שרוולים ולעבוד קשה". לדברי העיתון: "יורו 2020 כבר בפתח. ארבעה משחקים יתקיימו באמסטרדם ארנה שאולי ייקרא אז כבר יוהאן קרויף ארינה ואם נחמיץ את המשחקים האלה זה יהיה שיא השפל".

ההתאחדות ההולנדית רוצה למנות מנהל ספורטיבי שיהיה אחראי על כל הנבחרות מגיל 15 ויתווה את הדרך והמועמדים כולם בעלי ניסיון רב באימון. הוזכרו שמותיהם של פרד רוטן (54), לואיס ואן חאל (66) וקו אדריאנסה (70). אדבוקט מסיים את חוזהו בדצמבר 2017 ושמותיהם של מרטין יול ורונאלד קומאן הוזכרו כמועמדים להחליפו.

רובן.
רובן. "זמן להעביר את השרביט" (gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי