ברזיל זכתה בזהב בכדורגל אחרי 1:2 על ספרד בהארכה

מלקום | Francois Nel/Getty Images

מדליסטית הזהב מ-2016 שמרה על מקומה בראש הפודיום בזכות שער ניצחון של מלקום המחליף (108). רישארליסון החמיץ פנדל (38), קוניה כבש ראשון (45), אויארסבאל השווה זמנית (61). דני אלבס חוגג תואר 44 בקריירה

(גודל טקסט)

לקראת טקס הסיום של אולימפיאדת טוקיו שייערך מחר (ראשון), גם טורניר כדורגל הגברים הגיע היום לסיומו בצורה דרמטית במיוחד בין שתי מעצמות כדורגל. נבחרת ברזיל, מדליסטית הזהב המכהנת מהטורניר הביתי בריו 2016, שמרה על מקומה בראש הפודיום כשגברה 1:2 על ספרד לאחר הארכה.

ה"סלסאו" קיבלו הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון בדקה ה-38 בזכות בעיטה מהנקודה הלבנה, אך רישארליסון בעט את הפנדל מעל למסגרת. התוצאה נותרה מאופסת, אך לא לעוד הרבה זמן. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, דני אלבס הוותיק חילץ את הכדור לפני שיצא לחוץ והעביר מסירת רוחב שהגיעה למתאוס קוניה. הקשר ההתקפי השתלט על הכדור עם החזה ובעט לרשת של אונאי סימון.

נבחרת ספרד, שקיוותה לזכות בזהב לראשונה מאז ברצלונה 1992, חזרה למשחק בדקה ה-61. קרלוס סולר הרים נהדר לרחבה, מיקל אויארסבאל חיכה בפינה הרחוקה ובעט מהאוויר בעוצמה לרשת הדרום אמריקאית. הנציגה האירופאית בגמר כמעט והכריעה את ההתמודדות עוד ב-90 הדקות, כאשר בריאן חיל הפציץ למשקוף בדקה ה-89. עם זאת, זה לא היה מספיק והמשחק נגרר להארכה.

מתאוס קוניה חוגג | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images
מיקל אויארסבאל | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images

קוניה, כובש השער הראשון, הוחלף על ידי מלקום בפתיחת ההארכה. בדקה ה-108 הגיע הרגע הגדול של המחליף, לאחר שהוא ניער את חסוס ואייחו ודהר כל הדרך לשער הניצחון. הנבחרת שזכתה לראשונה בזהב האולימפי ב-2016, מבססת את עצמה כמלכת הטורניר עם זכייה שניה ברציפות, בעוד ספרד נותרת מעט מאוכזבת, אך עם מדליית כסף. בגיל 38, דני אלבס רושם עוד רגע קסום בקריירה המפוארת שלו עם תואר מספר 44 בקריירה, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

דני אלבס | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי