יש רצון, אין משא ומתן: הסיפור סביב ההתעניינות של מכבי תל אביב בזרגרי

אביאל זרגרי | דני מרון

כבר חודשיים שהצהובים מדברים עם בית"ר ירושלים בנוגע לקשר המבטיח, אך עד היום הקבוצה מהבירה לא נכנסה למו"מ, והיא גם לא תעשה זאת אלא אם גולדהאר יהיה מוכן לשלם סכום אסטרונומי

(גודל טקסט)

לאחר יומיים של ידיעות, שמועות ורחשים סביב חידוש המשא ומתן בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב בנוגע לאביאל זרגרי, ולאחר שקיבל מאות הודעות, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג צייץ הערב: "בעוד שכמעט לכל דבר בעולם יש מחיר, כרגע מתנהל מו"מ על שחקן אחד בבית"ר ירושלים, בלם זר".

לפני כמעט חודשיים פורסם ב"וואלה ספורט" על ההתעניינות של מכבי תל אביב בקשר. מכבי פנו, דיברו על מספר אופציות שכוללות כסף ושחקנים, הסכום אז היה 1.2 מיליון יורו ועלו שמות של שחקנים כמו מתן חוזז ועידו שחר אותם בית"ר תוכל לקבל, אך באף אחד מהמקרים חוגג לא פתח במו"מ והבהיר כמה הוא דורש עבורו, ואחרי הלחץ של הקהל, גם הבהיר שהוא בכל מקרה לא למכירה.

נכון להיום המצב הוא בדיוק אותו דבר, מכבי תל אביב כל הזמן פונים ורוצים לשבת, כל הזמן מדברים על כסף ושחקנים, כאשר רצינות מצד בית"ר יכולה להכניס לעיסקה כזאת גם שמות כמו זה של איילון אלמוג, שרק לפני שנתיים וחצי חוגג סגר את רכישת מחצית מכרטיסו ב-1.5 מיליון יורו אך העיסקה נפלה על ענייני מיסוי. כרגע, והדגש הוא תמיד על כרגע, בית"ר לא שם. חשוב לציין כי מבחינת ארווין קומאן, זרגרי הוא השחקן החשוב ביותר במרכז השדה ועזיבה שלו יכולה לפרק את הקישור, שגם כך הצוות מחפש לחזק אותו בעוד שחקן דומיננטי וגם את זה חוגג לוקח בחשבון.

משה חוגג | דני מרון

בציוץ הערב חוגג מבהיר כי "כמעט לכל דבר בעולם יש מחיר". כמה שזה כואב לאוהדי בית"ר, זה טבעו של עולם, אי אפשר לדעת לאן תתפתח הקריירה של זרגרי ולעתים עיסקה כזאת יכולה להתברר כמשהו שהרים מקצועית את הקבוצה והמועדון. יש סכומים בהם חוגג היה מוכן למכור את זרגרי אך אין אינדיקציה שמכבי תשלם אותם. זרגרי בן 18, חוגג יודע שיש לו שיהיה לו שוק גבוה אצל הגדולות בישראל גם בעוד שנה או שנתיים, האופציה של חו"ל תמיד על הפרק ויש התעניינות, במיוחד שהוא כבר חלק מסגל הנבחרת בבית"ר יודעים שהיהלום שווה הרבה מאוד.

נכון להיום, המטרה של חוגג היא למכור את זרגרי בעתיד לחו"ל ולא לקבוצה ישראלית. הוא מבין את המשמעויות ומאמין שיוכל לקבל עליו סכום גבוה בעתיד מחו"ל ולהשאיר לעצמו אחוזים בכרטיס. חוגג מכר את עלי מוחמד בגיל 26 למכבי חיפה ב- 1.4 מיליון יורו, אז שחקן נבחרת ישראלי בן 18 שווה מבחינתו יותר מכפול. מכבי לא תשלם על זרגרי סכום של 3-4 מיליון יורו בשלב הזה (אלא אם גולדהאר יחליט אחרת) ולכן לחוגג לא שווה להיכנס למו"מ, במיוחד שהוא מבין את המשמעויות גם מבחינת האוהדים, מה עוד שזרגרי משחק בשכר חייל וכל שחקן רכש משמעותי במקומו יעלה לבית"ר לפחות חצי מיליון יורו ברוטו.

חשוב לזכור שזרגרי נתן אמנם עונה טובה וערך הופעת בכורה בנבחרת, אך הוא עדיין לא שחקן שיכול לקחת קבוצה על הגב ודרך ארוכה לפניו. למכבי תל אביב יש בתפקידים אילו שחקנים כמו דן גלזר ועידו שחר שמתפתח, וגם אם יש רצון של מי מאנשי המקצוע לראות את זרגרי בקרית שלום, לראות את מיטש גולדהאר משתגע בסכומים שהוא מוכן לשלם על אביאל זרגרי ומגיש הצעה אסטרונומית זה משהו שלא סביר שיקרה.

אביאל זרגרי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי