דר שפיגל: ברצלונה שיקרה לגבי המו"מ עם קוטיניו

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | AFP

העיתון הגרמני חשף מסמכים המוכיחים כי ליברפול היתה עקבית בסירובה למכור ולא הציבה על הקשר תג מחיר. כמו כן סיכמו הקטאלונים עם השחקן מאחורי גבם של המייטירדס על חוזה לחמש שנים תמורת 115 מיליון יורו

(גודל טקסט)

השבועון הגרמני "דר שפיגל" שמסתייע באתר "פוטבול ליקס" פרסם 20 עמודי מסמכים הנוגעים למו"מ בין ליברפול לברצלונה באשר למכירת פיליפה קוטיניו המוכיחים שהקטאלונים שיקרו בנושא קוטיניו ואכן, כפי שטענו המייטירדס, לא התנהל מו"מ של ממש בין הקבוצות בעוד הקשר הברזילאי וסוכנו סיכמו הכל מאחורי גבה של ליברפול דבר שאסור לשחקן תחת חוזה.

כזכור, ברצלונה הכחישה שסגרה עם קוטיניו וטענה שהעסקה נפלה אחרי שליברפול דרשה 200 מיליון יורו על הקשר ביו ההעברות האחרון. אלא שעל פי המסמכים מתברר שלא היתה תביעה כזאת. להפך. בכל האי מיילים שהועברו בין ספרד לאנגליה השיבה ליברפול חד משמעית שקוטיניו אינו למכירה.

הפרסום שמטיל עוד צל כבד על הניהול הקלוקל בברצלונה כולל הדלפת אי מיילים בין אוסקר גראו מנכ"ל ברצלונה ומייקל אדוארדס המנהל הספורטיבי של ליברפול. ב-20 ביוני הגיבו האנגלים לבקשת בארסה לרכוש את קוטיניו ב"השחקן לא למכירה בשום מחיר". בתחילת אוגוסט נשלח מייל נוסף ומפורט יותר – לרכוש את הקשר תמורת 90 מיליון יורו+40 מיליון תוספות. על כך ענה אדוארדס: "אנחנו מבקשים מכם בכל לשון של בקשה להפסיק להטריד את קוטיניו פומבית ובאופן פרטי. אף סכום של כסף לא ישנה את ההחלטה שלנו".

גראו הגיב לטענה שקוטיניו כבר סגור בקאמפ נואו כמשפט "לא היה ולא נברא", אבל "דר שפיגל" חשף גם הסכם בין ברצלונה לקשר, מסמך בן 20 עמודים הנושא את התאריך 31 באוגוסט (כלומר קוטיניו היה אמור לחתום בברצלונה ביום האחרון של ההעברות) ובו מפורטים כל התנאים בחוזה שלו. הברזילאי היה אמור לקבל בבארסה שכר של 115 מיליון יורו לחמש שנים (23 מיליון יורו לעונה)  שכר די גבוה לשחקן חדש בברצלונה. סוכנו קיה ג'ורבשיאן היה אמור לקבל 10 מיליון יורו על ההעברה.


ברתומיאו. ברצלונה ניהלה מו"מ אסור עם שחקן תחת חוזה (AFP)

ברצלונה תשחק הערב (21:45) בג'ירונה בדרבי קטאלוני היסטורי ממנו יעדרו המגן נלסון סמדו ושחקן הכנף ג'ראר דאולפאו שקיבלו מנוחה לקראת המשחק ביום רביעי בליגת האלופו בליסבון נגד ספורטינג. פאקו אלקסר, סמואל אומטיטי ואנדרה גומס שלא היו בסגל בניצחון 1:6 על אייבר חזרו אליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי