היירו, למפארד ודרוגבה: טל בן חיים בוחר את ה-11 הגדולים ששיחקו איתו

טל בן חיים עם מוריניו
טל בן חיים עם מוריניו | טוויטר

מיוחד לספורט1: בלם נבחרת ישראל ומכבי תל אביב עם ההרכב האולטימטיבי של שחקנים איתם שיחק, וללא שחקנים ישראלים. רוביניו ואוקוצ'ה גם הם בפנים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב, בולטון, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, סנדרלנד, פורטסמות', ווסטהאם, ק.פ.ר, סטנדרד ליאז', צ'רלטון, נבחרת ישראל. 92 הופעות בינלאומיות, 11 עונות מעבר לים, אינספור כוכבים שיחקו לצד טל בן חיים. כשהוא מתבקש לבחור את ה-11 הטובים ששיחקו איתו, הוא יודע שהמשימה קשה. אחרי מחשבה עמוקה, הנה הבחירות של הבלם. ולא, אין ב-11 שחקנים ישראלים.


שוער – קספר שמייכל.
הדני בן ה-30, כיום שוער לסטר, גדל במנצ'סטר סיטי ובילה את מרבית זמנו בהשאלות. בעונת 2008/9 השניים העבירו יחד חצי עונה ואף שיחקו יחד במשחק אחד בו החליף שמייכל את ג'ו הארט (2:2 מול האל).

מגן ימני – פאבלו סבאלטה. מגן נבחרת ארגנטינה בן ה-32 הגיע למנצ'סטר סיטי מאספניול בקיץ בו הגיע למועדון בן חיים. הקיץ, אחרי תשע שנים נפלאות, חתם סבאלטה בווסטהאם.

קספר שמייכל. יותר גדול מפטר צ'ך?
קספר שמייכל. גדול יותר מפטר צ'ך? (AFP)

בלם – ג'ון טרי. את הקפטן האגדי של צ'לסי, שעזב הקיץ את המועדון לאסטון וילה, אין צורך להציג. בן חיים הובא לסטמפורד ברידג' בקיץ 2007 על ידי ז'וזה מוריניו, הוחלף בהמשך על ידי אברהם גרנט.

בלם – פרננדו היירו. הבלם האגדי של ריאל מדריד ונבחרת ספרד, כיום בן 49, סיים את הקריירה בבולטון בעונת 2004/5, שהייתה הראשונה של הישראלי באירופה. בן חיים המשיך לעוד שנתיים נהדרות בבולטון שבנו את שמו באנגליה.

מגן שמאלי – אשלי קול. עוד נציג לקבוצה הנפלאה ההיא של צ'לסי שפרחה תחת מוריניו. העונה ההיא הסתיימה באכזבה עם מקום שני והפסד בגמר ליגת האלופות. בן חיים שיחק 13 משחקי ליגה במדי הבלוז.

קשר – פרנק למפארד. עדיין בצ'לסי ועוד אגדת כדורגל בדמות קשר נבחרת אנגליה לשעבר. בראיון לאתר הרשמי של הצהובים, בחר בן חיים בעבר בלמפארד כאחד מחמשת השחקנים הטובים איתם שיחק.

טל בן חיים ולמפארד עוצרים את רונאלדו
טל בן חיים ולמפארד עוצרים את רונאלדו (טוויטר)

קשר – ג'ו קול. בן חיים צעיר במעט מקול, שמסתובב עדיין על מגרשים בארה"ב. השניים שיתפו פעולה בצ'לסי ואותה עונה הייתה אולי המוצלחת ביותר של קול במדי הבלוז. הוא סיים אותה עם שבעה שערי ליגה.


קשר – רוביניו.
את הלהטוטן הברזילאי פגש בן חיים בתקופה הקצרה שלו במנצ'סטר סיטי. רוביניו לא הותיר רושם מיוחד בסיטי ועזב למילאן אחרי עונה וחצי, אבל בן חיים הגדיר אותו כשחקן עם השליטה הכי טובה בכדור שפגש אי פעם.

קשר – ג'יי ג'יי אוקוצ'ה. בימי הזוהר של בולטון בעשור הקודם, הניגרי היה הכוכב הבלתי מעורער. הוא עזב ב-2006 ופרש כעבור שנתיים, אבל הספיק להעביר שנתיים בצוותא עם הבלם הישראלי במהלכן הקבוצה סיימה במקומות 6 ו-8.

אוקוצ'ה במדי בולטון
אוקוצ'ה במדי בולטון (טוויטר)

חלוץ – ניקולא אנלקה. הצרפתי פגש בבן חיים לראשונה בעונת 2006/7 בבולטון, ואחרי שנה וחצי שהרימו לו מחדש את הקריירה, השניים נפגשו שוב בצ'לסי. הבלוז שילמו עליו 15 מיליון ליש"ט ונהנו ממנו ארבע עונות וחצי.


חלוץ – דידייה דרוגבה.
גרנט רכש את אנלקה שישחק לצדו של החלוץ הכי מצליח של צ'לסי אז ובהמשך. "הוא היה שחקן כמעט מושלם", אמר בעבר בן חיים. "ואיזה דמות חזקה – וואו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי