צפו בתקציר: בית"ר ירושלים הביסה 1:4 את מ.ס אשדוד ועלתה לפסגה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | עדי אבישי

גנב העלה את האורחים ליתרון, אך ברדע הורחק עקב טעות שיפוט והירושלמים השתלטו על המשחק. ז'אורז'יניו השווה, בניון השלים את המהפך, בריהון ו-וארן חתמו את התוצאה. לבנדה עם מאה אחוזי הצלחה, עטר ללא נקודות

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים עלתה הערב (שני) לפסגת ליגת העל הודות ל-1:4 מרשים על מ.ס אשדוד. 100 אחוזי הצלחה אחרי שני מחזורים, שבעה שערי זכות וספיגה אחת בודדת יש לגיל לבנדה ושחקניו, שגם זכו הערב לסיוע של השופט רועי ריינשרייבר וצוותו, שטעו כשהרחיקו את ניר ברדע בשלב מוקדם, הותירו את האורחים בעשרה שחקנים ואפשרו לצהובים-שחורים להשתלט על המשחק בדרך למהפך.

אמנם בית"ר עדיין ללא מאמן ראשי, אבל גיל לבנדה זוקף לזכותו שני ניצחונות מרשימים וכבר מאותת לאלי טביב. הקבוצה מעיר הבירה לא פתחה טוב את המשחק ונקלעה לפיגור מוקדם, אבל ההרחקה בשורות אשדוד החזירה את הרוח למפרשים של בית"ר בדרך למהפך. לעומת זאת ראובן עטר רושם הפסד נוסף, 16 ברציפות כמאמן בליגת העל, וקבוצתו נשארה עם אפס נקודות לאחר שני מחזורים.

כאמור דווקא החבורה של ראובן עטר פתחה את המשחק בשליטה וכבר בדקות הראשונות הגיעה להזמנות קורצת, אך דין דוד החמיץ מקרוב. בדקה ה-14 שגו בגדול בוריס קליימן ומיקי סירושטיין ו-ויקטור גנב דחק מקרוב בהופעת הבכורה והעלה את אשדוד ל-0:1 מהיר, אלא שלאחר מספר דקות אשדוד נשארה בעשרה שחקנים עקב אותה הטעות של ריינשרייבר וצוותו – כדור ארוך אל שכטר נחסם בידו של ברדע, הבלם ראה ספג כרטיס אדום לא מוצדק מפני שחלוץ בית"ר היה בנבדל בזמן המסירה וכבר בדקה ה-33 ז'אורז'יניו השווה אחרי בלבול ברחבת אשדוד וקבע 1:1 עוד לפני המחצית.

המחצית השנייה החלה בשליטה של הצהובים-שחורים, בדקה ה-55 קרן של ורד מצאה את בניון לבדו ברחבה והקשר כבש את שער הבכורה בליגה במדי בית"ר. הירושלמים המשיכו להכתיב את קצב המשחק. ורד חרש את אגף שמאל, ובדקה ה-80 הקשר חדר לרחבה, בעט לפינה הרחוקה אך קרישטול הדף היישר אל רגליו של בריהון, שדחק מקרוב וקבע 1:3. חמש דקות לאחר מכן, עוד קרן נהדרת של ורד מצאה ראש בית"ר והפעם וארן נגח בקלות לרשת וקבע 1:4 גדול לבית"ר ירושלים.

אוהדי בית
הבית"רים ביציע חוגגים 1:4 בדרך לפסגה (עדי אבישי)

הרכבים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, מרסל הייסטר, דוד קלטינס, אריק סאבו, קלאודמיר פריירה, עידן ורד (חן עזרא, 85), ז'אורז'יניו, איתי שכטר (אנתוני וארן, 66), יוסי בניון (יעקב בריהון, 73).

מ.ס אשדוד: ירדן קרישטול, טום בן זקן, ניר ברדע, ויקטור גנב, קרלו ברוצ'יץ', תום מונד, יובל יעקובוביץ' (בלסינג אלקה, 62), גדי קינדה, דן ביטון (רועי בקל, 46), אדילסון באהייה, דין דוד (מאוריסיו, 68).

מחצית ראשונה
דקה 5: מסירת רוחב נהדרת של דן ביטון מצאה את דין דוד, שהתגנב מאחורי הייסטר, נשאר לבד ברחבת החמש ובעט לשמים והחוצה.

דקה 9: קרן של ורד מאגף שמאל מצאה את בניון לבדו ברחבה, אך הקשר הוותיק לא הצליח לנגוח לכיוון השער.

דין דוד. לא מאמין שהצליח להחטיא (עדי אבישי)
דין דוד. לא מאמין שהצליח להחטיא (עדי אבישי)

דקה 14, 0:1 לאשדוד: קרן מאגף ימין של אשדוד הגיעה לראשו של דוד, שהוריד בראש את הכדור לרחבת החמש, וגנב ניצל יציאה לא טובה של קליימן כדי לכבוש בבכורה.

דקה 22, אדום לאשדוד: כדור ארוך לכיוונו של שכטר נעצר על ידי ברדע עם היד. החלוץ של בית"ר היה בנבדל בזמן המסירה ולכן לא היה צריך להרחיק את בלמה של אשדוד, אולם טעות השיפוט נעשתה ואשדוד נותרה ב-10 שחקנים.

איתי שכטר. לא מצליח לאיים על השער (עדי אבישי)
איתי שכטר. היה בנבדל בעת נגיעת היד של ברדע (עדי אבישי)

דקה 33, בית"ר משווה ל-1:1: כדור קרן מימין מצא את ז'אורז'יניו לבדו ברחבה, הברזילאי השתלט על הכדור וכבש בקלות.

דקה 39: ז'אורז'יניו חדר לרחבה מאגף ימין, מצא את ורד והקשר נעצר על ידי קרישטול.

ז'אוריז'יניו. משחק נהדר לברזילאי (עדי אבישי)
ז'אוריז'יניו. משחק נהדר לברזילאי (עדי אבישי)

דקה 47: הייסטר בעט בחוזקה מהקצה השמאלי של הרחבה, אך קרישטול קלט.

דקה 55, 1:2 לבית"ר: קרן משמאל של ורד הגיעה אל בניון, והכוכב הוותיק נותר חופשי בפינה הקרובה ונגח באלגנטיות לרשת.

שחקני בית
שחקני בית"ר מחבקים את בניון אחרי השער (עדי אבישי)

דקה 75: ורד פרץ לרחבה משמאל, יישר את הכדור אל ז'אורז'יניו והברזילאי בעט מעל השער.

דקה 80, 1:3 לירושלמים: ורד שוב פרץ אל הרחבה משמאל ובעט אל השער, קרישטול הדף אליו רגליו של בריהון והאחרון כבש מקרוב.

דקה 84, 1:4 לצהובים-שחורים: קרן נוספת של ורד מימין, וארן ברח ברחבה למונד ונגח בקלות לרשת – אותו תרגיל שעבד בשער של בניון ובסיום 1:4 לקבוצה מהבירה, מוליכת ליגת העל בסיום המחזור השני.

יעקב בריהון. נכנס, כבש ורץ לחגוג עם החברים (עדי אבישי)
יעקב בריהון. נכנס, כבש ורץ לחגוג עם החברים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי