רוג'רס: ניר ביטון פשוט מושלם עבורנו, יוצא מהכלל

ניר ביטון וברנדן רוג'רס
ניר ביטון וברנדן רוג'רס | טוויטר

מאמן סלטיק החמיא לישראלי שלו לאחר ה-0:5 על אסטנה בפלייאוף ליגת האלופות, הפרשנים העניקו לו את הציון 8 וכתבו: "ניצח בכל הקרבות האוויריים והיה יעיל מאוד"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

אחרי עונה קשה וכשכבר נראה היה בדרך החוצה מסלטיק, ניר ביטון 'נולד' מחדש דווקא תחת הדרכתו של המאמן ברנדן רוג'רס, שרצה לשחררו מספר פעמים במהלך העונה שעברה. הישראלי שוב הצטיין כבלם אמש (רביעי) ב-0:5 המוחץ של הסקוטים על אסטנה בפלייאוף ליגת האלופות במה שהוכתר על ידי העיתון "סקוטיש דיילי מייל" כ"הופעה הכי טובה של סלטיק בשנים האחרונות".

רוג'רס אמר על ביטון: "היו הרבה ספקולציות עליו בגלל שהצבתי אותו כבלם, אבל אין מישהו שיודע יותר טוב ממני אם הוא רע או טוב. אני חושב שהוא היה יוצא מהכלל והוא עושה פחות טעויות מבלמים ותיקים בתפקיד. לדעתי הוא פשוט מושלם ממה שאנחנו זקוקים לשחקן בעמדה שלו. כבלם הוא גם נותן לנו הזדמנויות לבנות את המשחק מאחור, כי הוא יודע את העבודה מהיותו גם קשר. במודל הזה בו הוא משחק הוא מצוין עבורי, כי כאשר הוא בצרה הוא יודע למצוא את הקשר ולשלוח אליו את הכדור".

לפני המשחק היה ויכוח גדול בין הפרשנים בסקוטלנד על הצבתו של ביטון כבלם. הישראלי נכנס במשחק הגומלין ברוזנבורג כבלם בעקבות פציעתו של אריק שביאצ'נקו. סלטיק ניצחה 0:1 בנורבגיה ועלתה לפלייאוף. גם במשחקי הליגה ביטון תופקד כבלם, ורוג'רס הודיע: "אני לא מתכוון לרכוש אף בלם חדש. ביטון מצוין עבורי".

הפרשן ושחקן העבר כריס סאטון אמר לפני המשחק: "לא הייתי מהמר על ביטון כבלם במשחקים נגד אסטנה כשעל כף המאזניים 30 מיליון ליש"ט מהעלייה לשלב הבתים בליגת האלופות". רוג'רס ענה לו: "אם זה היה הימור להציב את ביטון כבלם מול רוזנבורג לא הייתי עושה זאת. אני סומך עליו בעיניים עצומות". 

ניר ביטון. חזר לעצמו אחרי תקופה קשה (טוויטר)
ניר ביטון. חזר לעצמו אחרי תקופה קשה (טוויטר)

הישראלי אכן סיפק את הסחורה וענה לכל המבקרים. ב"סקוטיש דיילי מייל" נתנו לו את הציון 8 וכתבו: "חוץ מרגע אחד של פחד הוא ניצח בכל הקרבות האוויריים והיה יעיל מאוד". דווקא הבלם הבכיר יוזו סימונוביץ' היה אשם באחת הטעויות בהגנה.

בעיתון "סקוטסמן" העניקו לביטון ציון 7 וכתבו: "רוג'רס העדיף אותו על בלם טבעי יותר כמו כריסטופר אג'ר, וחוץ מכמה דקות עצבניות הוא נראה מאוד נינוח בתפקיד החדש".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי