עמדה בסכנה: מואנס דאבור מוציא לדרך עונה חשובה במיוחד

דאבור
דאבור | aaaaaa

אוסקר עזב, מאמן חדש הגיע והמועדון נאלץ לפעול בתקציב נמוך יותר. החלוץ הישראלי חוזר מהשאלה מוצלחת עם תג מחיר ורצון להוכיח. זה ישתלם בדרך למעבר נוסף?

(גודל טקסט)

מואנס דאבור ורד בול זלצבורג פותחים ב-21:30 את העונה באופן רשמי במפגש בסיבוב השלישי של מוקדמות האלופות מול היברניאן המלטזית. אחרי עונת בכורה לא מרשימה במהלכה הושאל לגראסהופרס למרות סכום של שישה מיליון יורו ששולם עליו, החלוץ הישראלי שב כדי להפוך לסיפור הצלחה. אם תשאלו את המנהל המקצועי של הקבוצה, כריסטוף פרוינד, הוא בטוח בזה.

בשנה שעברה תחת אוסקר גארסיה שיחקה זלצבורג כדורגל יותר הגנתי עם חלוץ בודד. מלבד העובדה שדאבור הירבה להחמיץ בדקות שקיבל ולא השתלב בקבוצה היה לו מאבק עם ג'ונתן סוריאנו שנחשב לכוכב של המועדון לאחר שכבש מעל 100 שערים במדיו. פרוינד החליט לשלוח אותו לחצי שנה חזרה לגראסהופרס ושם הוא שוב הספיק להוכיח כי מגיעה לו הזדמנות אחרי שהשאיר את החרגולים בליגה הראשונה בשווייץ והלהיב את האוהדים והתקשורת.
 

קל זה לא יהיה. זלצבורג עומדת בפני עונה עם לא מעט אתגרים. הפרידה מאוסקר גארסיה שעבר לסנט אטיין ובעיקר הנושא הכלכלי שלא הופך את העסק לפשוט יותר. זלצבורג ולייפציג שייכות למעשה לתאגיד של "רד בול", אבל כדי ששתיהן תוכלנה לשחק במוקדמות ליגת האלופות ובשלב הבתים יצרנית המשקה הממריץ החליטה לשים בפרונט את לייפציג היוקרתית יותר ומאחורי הקלעים היא מתפעלת את האוסטרים.


איך העזיבה שלו תשפיע? אוסקר (זלצבורג, רשמי)

בשלוש השנים האחרונות זלצבורג מכרה שחקנים בלמעלה מ-100 מיליון יורו ומספיק אם נזכיר את נבי קייטה שעבר ללייפציג ב-15 מיליון יורו, סיידו מאנה לסאות'המפטון ב-12 מיליון יורו וג'ונתן סוריאנו שנמכר לבייג'ין גואן ב-15 מיליון יורו. רק לפני שבוע נמכר החלוץ הברזילאי וומברטו, שהגיע למועדון כחופשי, לקראסנודר בשמונה מיליון יורו. ככה מתנהל המפעל הפחות נוצץ ומתוקצב של רד בול.

הקבוצה מחפשת צעירים שמגיעים בזול ואפשר יהיה למכור אותם בכסף גדול בעוד שנה-שנתיים. לשם כך גם מינו כמחליף לאוסקר שעזב בתום שנתיים מוצלחות מאמן שמכיר את הצעירים של המועדון. המאמן מרקו רוס בן ה-40 זכה באליפות אוסטריה לנוער עם המועדון והוביל את מחלקת הנוער לקמפיין מוצלח בליגת האלופות. זו הקבוצה הבוגרת הראשונה שהוא מאמן אבל הוא מסומן כמורה מצוין לעתיד.

"זלצבורג היא קבוצה אחרת כיום. אחרי שאופ"א החליטה שהיא חייבת להתקיים כלכלית בצורה עצמאית ולהתנהל בניתוק מהבעלים רד בול, היא חייבת לחיות על מכירת שחקנים. יש בקבוצה כלל שכל שחקן נמצא על המדף. אם דאבור יעשה עונה טובה בקיץ הבא יש אפשרות שיחכו להצעות כדי למכור אותו", מספר גרהארד אורלינגר מהעיתון "זלצבורג נאכטריכטן".


דאבור, מצפים ממנו ליותר (זלצבורג, רשמי)

המאמן החדש דוגל במשחק התקפי הרבה יותר ויעניק קרדיט לחלוץ הישראלי. העיתון "קורייר צייטונג" שסיכם את ההכנות לעונה החדשה כתב: "דאבור צריך להיות קר רוח יותר מול השער. הוא נראה עם הרבה יותר ביטחון מהעונה הקודמת ושיחק טוב במשחקי ההכנה, אבל עדיין מצפים ממנו להרבה יותר".

בין היתר הרשים דאבור ב-1:4 על סטנדארד ליאז' במשחק אימון. הוא בישל שער והיה יכול להבקיע עוד אחד כשבעט לקורה. יחד עם זאת לזלצבורג יש הרבה שחקני התקפה שיכולים להתחרות בו. הין-צ'אן הואנג דרום קוריאני בן 21 שכבש 12 שערי ליגה אשתקד, היפני טאקומי מינאמינו שכבש 11 שערים וסמואל טטה הקמרוני בן ה-20. בנוסף, רוס העלה את הכוכב שלו מהנוער של זלצבורג האנס וולף אוסטרי בן 18 שנחשב כהבטחה גדולה. כך שגם עם שיטת המשחק ההתקפית לדאבור עדיין יש קשיים.

אורלינגר מוסיף: "בזלצבורג מרוצים מאוד מרוס. הוא מזכיר את המאמן רוג'ר שמידט שאימן אחר כך בלברקוזן והיום בסין. זלצבורג מאוד התקפית היום, לוחצת על המגרש, כובשת הרבה שערים. הרבה טמון במערך שלו וככה גם ההצלחה של דאבור. הוא נראה חד יותר בהכנה".


מאנה, דאבור ילך בדרך שלו? (Gettyimages)

דאבור לא צריך כמובן להרים ידיים. אם זלצבורג תעבור את היריבה המלטזית מצפים לה 12 משחקים בששת השבועות הקרובים. בליגה שמתחילה ב-22 ביולי במשחק נגד וולפסברגר, משחק הסופרקאפ נגד דויטשלנדסברגר וכמובן מוקדמות האלופות ומשחקי הגביע האוסטרי.

"זלצבורג עומדת לשחק כל ארבעה ימים ויש מקום לרוטציה של הרבה שחקנים כדי למנוע עייפות. לדאבור לא יהיה קל העונה, אבל לפחות יקבל צ'אנס גדול יותר מהעונה שעברה. הוא בשום אופן לא נחשב כרגע לחלוץ הראשון בקבוצה. הוא צריך להביא קודם קבלות". עונת מבחן נוספת לחלוץ ולתג המחיר. האם בסופה הוא יפרע עוד צ'ק שמן?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי