מנדי שוב הציל את צ'לסי: "איך הוא לא מועמד לכדור הזהב?!"

אדואר מנדי, שוער צ'לסי | GettyImages, Clive Rose

השוער הסנגלי, שלפני שבע שנים עוד שקל לפרוש מכדורגל, רשם סדרת הצלות ב-0:1 על ברנטפורד ולא רק רודיגר יצא מגדרו בשבחים שהרעיף: "היינו תלויים בו", הודה טוכל

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

ג'אנלואיג'י דונארומה, מהשוערים הטובים בעולם, היה על המדף בקיץ האחרון. הוא סיים את חוזהו במילאן ויכול היה לעבור ללא תמורה לכל קבוצה שתחפוץ בשירותיו ואחת מאלו שהוא הוצע להן הייתה צ'לסי. בסופו של דבר, כידוע, האיטלקי עבר לפריז סן ז'רמן, גם כי בסטמפורד ברידג' החליטו לגבות באופן מוחלט את אדואר מנדי, השוער שהגיע בעונה שעברה מרן ורשם עונת בכורה די חלומית במדים הכחולים.

גם אתמול (שבת) בניצחון הדחוק 0:1 בחוץ על ברנטפורד, טוכל והבלוז זכו לשמור על רשת נקייה הודות ליכולת מופלאה של השוער הסנגלי. אנטוניו רודיגר וטיאגו סילבה נעדרו, גם ריס ג'יימס טרם התאושש לחלוטין מפציעה ורק עלה מהספסל בדקות הסיום, אבל הצעירים מלאנג סאר וטרבו צ'אלובה יחד עם ססאר אספיליקואטה ובן צ'ילוול שכבש את שער הניצחון, הגנו על השער מול העולה החדשה והמפתיעה.

אדואר מנדי ובן צ'ילוול, שחקני צ'לסי
גיבורי הניצחון. מנדי וצ'ילוול | אימג'בנק GettyImages, Marc Atkins

מנדי בלט מעל כולם כשמנע שישה ניסיונות הבקעה, כולל ניסיון אקרובטי של כריסטיאן נורגור בתוספת הזמן. "שמישהו יסביר לי איך הוא לא מועמד לפרס כדור הזהב?", צייץ אחרי המשחק רודיגר שצפה מהיציע, "איזו הופעה…אדואר מנדי!".

טוכל נשאל אם השוער שלו לא ראוי לפרס כדור הזהב והשיב: "הוא ראוי, אבל אני מאושר יותר מהיכולת שלו היום מאשר רשימה כזו או אחרת שהוא לא מופיע בה. אני מאוד מקווה שזה לא יסיח את דעתו, כי לי זה לא משנה. אני לא חושב שהוא מושפע מכך והיום שוב היינו תלויים בו מאוד, הוא הציג יכולת מרשימה ואנחנו מאוד שמחים לראות אותו ככה".

בוקר שמח בלונדון

מה שמדהים במנדי בן ה-29 הוא שלפני שבע שנים הוא עוד היה ללא קבוצה ושקל פרישה מכדורגל, אבל הגיע בסופו של דבר לקבוצת המילואים של מארסיי, התקדם לריימס, משם לראן ועד שהגיע לצ'לסי ןכיום הוא עומד בשער אלופת אירופה ומציל אותה שוב ושוב, בזמן שההתקפה מקרטעת ורומלו לוקאקו לא כבש פעם נוספת. בין 30 המועמדים לכדור הזהב, אגב, ישנו שוער אחד שנכלל – דונארומה כמובן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי