ונסה בריאנט תיאלץ לבצע בדיקה פסיכיאטרית לקראת המשפט

אשתו של קובי בריאנט, ונסה בריאנט | GettyImages

אלמנתו של קובי בריאנט הגישה תביעה על סך מיליוני דולרים בטענה למצוקה רגשית שנגרמה לה מפרסום התמונות מזירת התרסקות המסוק, במשרד השריף בלוס אנג'לס מבקשים שהיא ושאר המעורבים ייבדקו במטרה לאבחן האם הנזק אינו כתוצאה מהתאונה עצמה

(גודל טקסט)

במחוז לוס אנג'לס רוצים שוונסה בריאנט, אלמנתו של קובי בריאנט, תבצע בדיקות פסיכיאטריות. כחצי שנה לפני שייפתח המשפט בעקבות תביעת המיליונים שהגישה ונסה בריאנט על פגיעה בפרטיות, מצוקה רגשית ורשלנות נגד משרד השריף המקומי בטענה שהם האחראים לכך שדלפו התמונות מזירת התרסקות המסוק באירוע הטרגי שהוביל למותם של בעלה ובתה ג'יאנה, פורסם כי הבקשה היא מוונסה וכל המעורבים בתביעה, במטרה לקבוע אם אותה מצוקה רגשית נגרמה בעקבות התרסקות המטוס או בעקבות פרסום התמונות.

בהתאם לתביעה שהגישה בריאנט, אותן תמונות שפורסמו בינואר 2020 מהתאונה שגרמה למותם של אגדת הכדורסל, בתו ושבעה אנשים נוספים, דלפו מכיוון שאנשי מחלקת משרד השריף בלוס אנג'לס שיתפו אותן גם עם אנשים שאינם נוגעים לחקירה וכך הן התגלגלו לכלי התקשורת, פורסמו וגרמו לפגיעה קשה בכל משפחות המעורבים שדורשים פיצויים בסך מיליוני דולרים בגין הפרת זכויות אזרח, רשלנות, מצוקה רגשית ופגיעה בפרטיות.

המסוק של קובי בריאנט ברגע התאונה
זירת התאונה הטרגית. תקרית נוספת בין משפחות הקורבנות למשרד השריף וכוחות ההצלה | אתר רשמי, NTSB

במשרד השריף, באמצעות עורכי הדין, טענו כי "הפציעות הרגשיות והנפשיות לא נגרמו על ידי התובעים, אלא כתוצאה מההתרסקות הטרגית של המסוק ומותם של יקיריהם, המצוקה לא קיימת בגלל תמונות תמונות מאתר התאונה. התובעים מבקשים מיליוני דולרים על פגיעות נפשיות לכאורה, אז אם הם יבצעו בדיקות ניתן יהיה להעריך את הקיום, ההיקף והגורם לנזק הנטען", נמסר.

מטעם ונסה בריאנט והתובעים האחרים נמסר בתגובה כי אין צורך במומחים ובוודאי שלא בבדיקות פסיכיאטריות לא רצוניות שנמשכות שעות כדי שבית המשפט יעריך את היקף המצוקה הרגשית שנגרמה עקב התנהגות בלתי הולמת של הנאשמים".

כזכור, על פי התביעה "לא פחות משמונה שוטרים של השריף שלפו את הניידים שלהם וצילמו תמונות של ילדים מתים, הורים ומאמנים. השוטרים צילמו את התמונות רק לצורך תועלתם האישית". בנוסף נטען בתביעה כי השוטרים שצילמו את התמונות הראו את התמונות לשוטרים נוספים שלא היו רלוונטיים לחקירה ואף לנשים איתן רצו להתחיל שיחה בפאב מקומי. אחת מעובדות המקום ששמעה את השיחה חשפה את המקרה.