נקודה מהקו האדום: הפסד רביעי למכבי תל אביב, 2:0 לאשדוד בבית

play
שחקני מכבי תל אביב ברנדלי קובאס, דן גלזר, אנדרה ז'ראלדש מאוכזבים | אריאל שלום
מכבי תל אביב בהלם: סבג ואינברום נתנו לאשדוד 0:2 בבלומפילד 02:43

משחקו האחרון של ואן לוון? סבג (29) ואינברום (82) העניקו לקבוצה מעיר הנמל ניצחון חוץ ראשון על מכבי תל אביב מ-2004, וסיבכו את המאמן ההולנדי שספג קריאות "תתפטר". ייני הורחק (19), הצהובים במרחק של 10 נקודות מהפסגה אחרי 7 מחזורים

(גודל טקסט)

הזעזוע במכבי תל אביב נראה בלתי נמנע: מחזיקת הגביע נחלה הערב (שני) הפסד רביעי בשבעה מחזורי ליגה, 2:0 למ.ס אשדוד בבלומפילד, במשחק שאולי סימן את סוף דרכו של פטריק ואן לוון. נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס שהגיע לישראל נוכח לדעת שמה שעובד באירופה כנראה מקרי בלבד – אחרי הניצחון 0:5 על הלסינקי בקונפרנס ליג, הצהובים שוב חזרו לזירה המקומית ונראו אבודים לחלוטין. עם נקודה אחת בלבד מהקו האדום, פער של 10 נקודות מהפסגה ו-13 ספיגות ב-7 מחזורים שהופכים אותה לקבוצת ההגנה הגרועה בליגה (עם שלושה שערים יותר ממה שספגה במשך עונה שלמה תחת ולאדן איביץ'), ספק אם ואן לוון יכול להמשיך בתפקידו.

את הערב הרע שעומד לעבור על הצהובים ועל 17 אלף הצופים שהגיעו לבלומפילד, סימן הכרטיס האדום המיותר שספג שרן ייני בדקה ה-19, אחרי עבירה גסה שעלתה לו בהרחקה בהתערבות ה-VAR. אחר כך הגיעו שערים של נאור סבג (29) ואור אינברום (82) שהעניקו לאשדוד ניצחון חוץ ראשון על מכבי תל אביב מאז 2004, ואמנם השאירו את הקבוצה של רן בן שמעון מתחת לקו האדום, אבל נתנה להם סיבות לאופטימיות בניגוד מוחלט לקבוצה הביתית.

שחקני מכבי תל אביב ברנדלי קובאס, אייל גולסה מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב ברנדלי קובאס, אייל גולסה מאוכזבים | אריאל שלום

ואן לוון המושמץ הקפיץ להרכב את עידן נחמיאס שחזר מפציעה אחרי חודש, החליף את אנריק סבוריט באופיר דוידזאדה והכליל בקישור המעובה את עדן שמיר, אבל גם השינויים הפרסונליים לא שינו את התמונה הגדולה: מכבי תל אביב נראית לא מחוברת, לא מאומנת ומרוקנת מאנרגיות, וגם אשדוד הצליחה לחשוף זאת ממעמקי התחתית. השער של נאור סבג בדקה ה-29 אחרי תגובה לא מספיק מהירה של דניאל פרץ, הגבירה את הלחץ ביציעי בלומפילד, ומכבי תל אביב לא מצאה את עצמה ב-10 שחקנים. ברנדלי קובאס שהמשיך לקבל קרדיט מואן לוון היה פעיל יחסית, אבל כשלא הולך, פשוט לא הולך והצהובים לא הצליחו למצוא את השוויון.

במחצית השנייה ואן לוון שוב נחשף בחולשתו עם חילופים מאוחרים, שלא נתנו מענה לקיפאון של מכבי תל אביב. מנגד, רן בן שמעון הכניס כלים התקפיים בניסיון להכריע את המשחק, וחגג שער נוסף, הפעם של אור אינברום שהבטיח את הניצחון. אם לא די בכך, עידן נחמיאס סיים את המשחק עם כאבים והוחלף, כך שחוסר הוודאות לקראת ההמשך הולך וגובר.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב
סוף הדרך? ואן לוון | אריאל שלום

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, שרן ייני, עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, גבי קניקובסקי, אייל גולסה, דן גלזר, עדן שמיר, ברנדלי קובאס, סטיפה פריצה.

הרכב מ.ס. אשדוד: יואב ג'רפי, זוהר סזנו, ננאד צבטקוביץ', גיל כהן, טימותי אוואני, קני סייף, פיראס אבו עקל, מתאוסיניו, נאור סבג, פאהד באיו, זקריה מוגיס.