בלאט סיכם במכבי ת"א. סמית', מילר, ראד וסילי יעזבו

בלאט
בלאט | צילום: Gettyimages

המועדון ייקח חלק נכבד בהוצאות המס. גם אייברסון לא ימשיך, גאודלוק יישאר רק אם יקצץ בשכרו. המאמן יכריע בנוגע לישראלים. משעור, דיברתולמאו ואלכס טיוס מועמדים

(גודל טקסט)

ההדחה של מכבי ת"א, בחצי גמר הפלייאוף, לאחר ההפסד 85-74 למכבי חיפה, לא הפילה בקבוצה אנשים מהרגליים. חלק מאנשי האגודה קיוו כי אריק שיבק יקרין מהמזל שלו (זכייה עם מכבי ראשל"צ בעונה שעברה באליפות, והגעה עונה קודם לכן עם אילת לגמר הפיינל פור), אך המציאותיים יותר, ידעו שלקבוצה במצבה הנוכחי לא הגיע להגיע לגמר ואולי לזכות בצלחת האליפות.

השורה התחתונה, מכבי ת"א תיעדר ממעמד הגמר עונה שלישית ברציפות. בקבוצה רוצים להתחיל מחדש, להשתחרר ממרבית השחקנים ובעיקר לחכות לאישור מצדו של המאמן דייויד בלאט.

מכבי ת"א, לאחר עונת זוועתית בה נחלה 38 הפסדים בכל המסגרות, מחכה לבלאט. המאמן, שהיה האחרון שהצעיד את הקבוצה לזכייה ביורוליג ובדאבל מקומי, קיבל הצעה כספית מפתה בסכום חסר תקדים של 4.5 מיליון דולר לשלוש עונות. הקבוצה תהיה שותפה נכבדה בהוצאות המס של המאמן, שאימן בשנים האחרונות בחו"ל.

התנאים עם בלאט סוכמו. המאמן, שאימן עד לא מכבר את דרושפאקה הטורקית, יהיה הסמכות המקצועית הבלעדית בקבוצה. בלאט נמצא בטורקיה ומנסה לרכך את הטורקים בכל הקשור לפיצוי שאמורה לקבל הקבוצה, עקב עזיבתו מאחר ולצדדים חוזה לעונה נוספת, מפני שבלאט אינו מעוניין להישאר בקבוצה שלא תשחק בעונה הבאה בגביע היורוליג.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. התרגלו לפרצוף מאוכזב (עדי אבישי)

עד שלא תתקבל תשובה מבלאט, לא ישוחחו במכבי ת"א בזהות מאמן אחר, זר או ישראלי. במועדון יעניקו למאמן שיגיע, בתקווה שזה יהיה בלאט, את הזכות להחליט מי יהיו שחקני הקבוצה בעונה הבאה. לכל ברור שמספר שחקנים שהשתייכו העונה לקבוצה לא ימשיכו.

אחת ההחלטות של בלאט קשורה בגארדים גל מקל ויוגב אוחיון. למקל חוזה שמן לעוד עונה (כ-600 אלך דולר), אוחיון מסיים חוזה והוא על הכוונת של הפועל ירושלים. אנדרו גאודלוק יישאר אם יקצץ משמעותית בשכרו. דווין סמית', למרות שמחזיק בידו חוזה לעונה נוספת (כמיליון דולר), לא עשוי להמשיך. כך גם קווינסי מילר, ויקטור ראד, קולטון אייברסון ודי ג'יי סילי. גם לגבי סילבן לנדסברג, המחזיק אף הוא בחוזה לעוד עונה, יש קולות המבקשים להיפרד ממנו.

אנדרו גאודלוק. יישאר רק אם ייקצץ בשכר. (עדי אבישי)
אנדרו גאודלוק. יישאר רק אם ייקצץ בשכר. (עדי אבישי)

מעמדו של ג'ו אלכסנדר לא ברור. גיא פניני עשוי להישאר לעונת פרידה. גם איתי שגב ימשיך לקבל קרדיט. השחקנים שמכבי חפצה בשרותם עם כרם משעור, ג'ון דיברתולמאו ואולי גם אלכס טיוס שהיחסים בינו לבלאט מצוינים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי