'סעיפי התנהגות' הוכנסו לחוזהו של תמאש

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | Gettyimages

בהפועל חיפה מודעים לכך שלבלם הרומני עבר מפואר, אולם ההווה הבעייתי ולראיה מספר תקריות שהובילו לשחרורו ממספר קבוצות: "יש לו בעיות גדולות, אבל עדיין מדובר בשחקן ברמה הגבוהה ביותר"

(גודל טקסט)

הפועל חיפה הודיעה אתמול (שני) על הרכש הראשון שלה לעונה, כאשר החתימה את הבלם הרומני גבריאל תמאש. השחקן בן ה-33 הוא ללא ספק אחד השחקנים הזרים הבכירים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות, אבל מצד שני לאורך כל הקריירה סבל השחקן מפציעות לא פשוטות ובעיקר מבעיית השתייה מחוץ למגרש, מה שגרם לו להחליף לא פחות מ-17 מועדונים לאורך הקריירה.

העבר המפואר של השחקן גרם לחיפה לקבל החלטה מהירה ומיידית. אתמול (שני) בבוקר קיבלו ראשי המועדון והמאמן ניר קלינגר הצעה לצרף את השחקן ותוך שעה הודיעו כי הם הולכים על העסקה. כבר בשעות הצהריים תמאש הביע נכונות להגיע והצדדים חתמו על זיכרון דברים. 

השחקן ירוויח כ-140 אלף יורו לעונה ובקבוצה מבינים שמדובר בהימור מסוים, הרי שמדובר בשחקן איכותי שיכול לשדרג את הקבוצה משמעותית ולעומת זאת בעיותיו האישיות עלולות להפוך למטרד. בחיפה שמעו ולמדו על בעיות השתייה של השחקן ולכן הכניסו לו בחוזה מספר 'סעיפי התנהגות'. כללי התנהגות ברורים וכוללים דוגמאות כגון אם יימצא שתוי ויבלה בשעות לא סבירות תוכל חיפה להפר את החוזה ולשחררו באופן מיידי.

אי ציות לסעיפים בחוזה יוביל לשחרורו המיידי. תמאש (Gettyimages)

"זה נכון שיש לו בעיות גדולות, אבל עדיין מדובר בשחקן ברמה הגבוהה ביותר. עם כל הכבוד לכדורגל הישראלי, בלם ששיחק במועדונים בכירים באירופה ובעל ניסיון רב בנבחרת רומניה הוא בלם מאוד איכותי", אמרו במועדון. עוד ציינו כי ראשי חיפה הבהירו מספר פעמים לנציגיו של השחקן שלמרות עבר מקצועי עשיר, שום עבירה על קוד אתי לא תתקבל על הדעת.

תמאש החל את הקריירה שלו בעונת בדינמו בוקרשט ומשם עבר לגלאטסראיי, ספרטק מוסקבה ואוקזר. בעונת 2008/2009 חזר לדינמו בוקרשט ובמהלך אותה עונה הורד לקבוצת המילואים של המועדון בשל תקרית אלכוהול. לאחר מכן עוד שיחק במועדונים כמו ווטפורד, וווסט ברומיץ', קארדיף ובעונת 2015 חזר לרומניה, לסטיאווה בוקרשט, ובמהלך אותה עונה נתפס בביתו שיכור עם מספר חברים לקבוצה ולא הגיע לאימון. השחקן שוב נזרק מהקבוצה, אבל חזר אליה שנה לאחר מכן כאשר הבעלים של סטיאווה הסכים להחזיר אותו בתנאי שיטפל בבעיות השתייה שלו ומדי יום ראשון יילך לכנסייה.


תמאש בימיו בפרמייר-ליג. בכרמל החליטו להמר (Gettyimages)

תמאש נחשב לאחד השחקנים הבכירים בנבחרת רומניה בשנים האחרונות שם יש לו 65 הופעות ושלושה שערים. ב-2011 נתפס תמאש שותה בבר יחד עם חברו לנבחרת דאז, אדריאן מוטו, והשניים סולקו מהנבחרת והושעו משלושה משחקים. בעונה האחרונה שותף תמאש ב-28 משחקי ליגה וכבש שער אחד. "אם נפגע בהימור אז ללא ספק זכינו כאן ב'גניבה' מקצועית, אבל ההימור הוא לא רק שלנו אלא גם שם שחקן עצמו", סיכמו בהפועל חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי