איטליה טיילה מול ליכטנשטיין, ספרד התקשתה במקדוניה

כיף לפגוש את ליכטנשטיין אם אתה איטליה
כיף לפגוש את ליכטנשטיין אם אתה איטליה | AFP

אינסינייה, בלוטי, אדר, ברנרדסקי וגביאדיני כבשו ב-0:5 לאזורי. הלה רוחה ניצחו 1:2 משערים של סילבה וקוסטה. 0:1 דרמטי לאיסלנד על קרואטיה, 1:1 בין סרביה לוויילס

(גודל טקסט)

ספרד ואיטליה המשיכו את המירוץ יד ביד בראשות בית 7 כשלשתיהן 16 נקודות. האזורי לפחות צמצמו את הפרש השערים כשהביסו 0:5 את ליכטנשטיין בעוד הלה רוחה התקשתה 1:2 במקדוניה. הפרש השערים עומד כעת על פלוס 18 לספרדים מול 14.

בית 9 נפתח לחלוטין עם שער ניצחון דרמטי של אורואר מגנסון ב-0:1 של איסלנד על קרואטיה שהצמידה את שתי הנבחרות בראש הבית עם 13 נקודות. טורקיה עם 1:4 בקוסובו, ואוקראינה גברה 1:2 בפינלנד ולשתיהן  11 נקודות.

בבית 4 חילצו שתי המוליכות סרביה ואירלנד 1:1 בבית מוויילס ואוסטריה ושמרו על מרחק של ארבע נקודות משתי היריבות שלהן.  במשחק בין שתי נמושות הבית סיימו מולדובה

בית 7
מקדוניה – ספרד 2:1

הלה רוחה חילצה בקושי את  שלוש הנקודות והמארחים שהגיעו להזדמנות נפלאה להשוות בתוספת הזמן יכולים לרדת מאוכזבים.

המשחק התחיל טוב עבור ספרד שעלתה ל-0:2 בתוך 27 דקות. בדקה ה-15 אנדרס אינייסטה הקפיץ כדור באמנות לג'ורדי אלבה שהגיע לקו הרוחב והוריד לדויד סילבה שבעט פנימה את השער השמיני של בקמפיין (וגם שער רביעי בארבעת המשחקים, כולם היו השער הראשון במשחק). בדקה ה-27 פעולה סולסיטית של איסקו הסתיימה ברוחב ודייגו קוסטה דחק מקרוב.

אלא שבדקה ה-66  גורן פאנדב נתן עקב ששבר את מלכודת הנבדל וסטפן ריסטובסקי דהר ממחצית המגרש וירה פצצה לרשת הגבוהה של דויד דה חאה. מכאן ועד הסיום הספרדים ירדו לאחור והמקדונים החמיצו הזדמנות לסנסציה.


סילבה. מלך השערים בקמפיין הנוכחי של ספרד (AFP)
 

איטליה – ליכטנשטיין 0:5

34 דקות לקח לאזורי לפרוץ את השער של נמושת הבית אבל בסיום זה נגמר עם 0:5 במגרש באודינה. אינסינייה פתח בחגיגה כשבמבצע אישי ירה כדור אדיר לרשת של פיטר יילה, אחר כך (52) הכניס כדור עומק לאנדראה בלוטי שקבע 0:2. חלוץ טורינו הוסיף בישול יפה לאדר בדקה ה-74 וגם את שני השערים הנוספים הגיעו מהמחליפים, פדריקו ברנרדסקי ומנולו גביאדיני. חלוץ פיורנטינה ירה בדקה ה-84 מ-20 מ' וחלוץ סאות'המפטון דחק מקרוב בתוספת הזמן. 


אינסינייה.פתח בחגיגה (Getty)

בית 4
סרביה – וויילס 1:1

אחרי כמה קמפיין כושלים שבהם לא מיצו המארחים את מאגר הכישרונות שלהם, נדמה היה שגם הפעם יבעטו בדלי שפיגרו בדקה ה-35 1:0 מפנדל מטופש. לוקה מילוויוביץ' תפס בחולצתו של על סאם ווקס, חלוץ ברנלי, מול עיני השופט וארון ראמזי דייק כדי להעלות את הדרקונים, ללא גארת' בייל בסגל, ליתרון. אלא שבדקה ה-74 נתן המחליף אלכסנדר פרייוביץ' קטנה ברחבה לאלכסנדר מיטרוביץ' חלוץ ניוקאסל שבעט פצצה לרשת והרים באוויר את הקהל המקומי.

אירלנד – אוסטריה 1:1
נבחרתו של מרסל קולר כמעט חזרה לתמונת המאבק על הכרטיס למונדיאל, אבל שער שיוויון של אירלנד בדקות הסיום השאיר אותה עם שמונה נקודות בלבד. מרטין הינטרגר מאאוגסבורג כבש ראשון לאוסטרים (31), אבל בדקה ה-85 ג'ונתן וולטרס הוותיק השתלט על כדור מהאוויר ומקצה הרחבה קבע 1:1 שעזר שביסס את אירלנד במקום השני.


וולטרס. חלוץ של מאני טיים (Getty)

במשחק נוסף: גיאורגיה – מולדבה 2:2 (ראדו גינסארי 15, אלכסנדר דדוב 36 / גיאורגי מרבשווילי 65, ולארי קזאשווילי 70 ).

בית 9
איסלנד – קרואטיה 0:1
במשך 89 דקות שיחקו האורחים משחק טקטי כדי לחלץ נקודת חוץ מהיריבה העיקרית שלהם בבית. אלא שאז הגביה גילפי סיגורדסון, קשר סוונסי, כדור קרן, לוקה קאליניץ' שוער קרואטיה קפא במקומו ואורדור מגנסון, חלוץ בריסטול סיטי מהצ'מפיונשיפ, נגח פנימה את שער הניצחון היקר.

י
מגנוסון עם שער  ששינה בית שלם (AFP)


פינלנד – אוקראינה 2:1 

אוקראינה השיגה שלוש נקודות חשובות שעזרו לה לעלות למקום השני על חשבון איסלנד. ייבגני קונופליאנקה (51) כבש ראשון לצהובים-כחולים, אך יואל פויאנפאלו (72) השווה לפינים. שלוש דקות אחר כך ארטם בסדין החזיר את היתרון לאוקראינה עם 1:2.


במשחק נוסף: 
קוסובו – טורקיה 4:1  (צ'נגיז אמריר רחמני 22 / וולקן צ'ן 6,  צ'נגיז אונדר 31, בוראק אילמז 62, אוזן טופאק 83)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי