המלחמה שלפני המלחמה: מי מנסה לגרש את בייל מריאל מדריד

גארת' בייל
גארת' בייל | Gettimages

הוולשי חיקה את רונאלדו, למד ספרדית, ביטל ארוחה עם הוריו - הכל כדי להילחם בתדמית - ועדיין הפך לכלי ניגוח בקמפיין למען איסקו והשחקנים המקומיים. עיתונאי העולם על הקרב המרתק בריאל מדריד

(גודל טקסט)

נובמבר 2016. גארת' בייל לא היה כשיר לשחק זכר לפציעה ממשחק ליגת האלופות גד ספורטינג ליסבון, ובכל זאת, כשהוריו הגיעו למדריד, הוא החליט לבטל ארוחת ערב אתם.

"בייל כך כל מודע לדימוי שלו בריאל מדריד שהוא ביטל ארוחת צהריים בגלל שהקבוצה שיחקה באותו יום והוא לא רצה שיכתבו עליו שהוא חוגג במסעדה כשהשחקנים עובדים על כר הדשא", מסביר לספורט1 מרטין ליפטון, עורך מדור הספורט ב"סאן". "הוא ממילא היה פצוע ולא היה יכול להיות אפילו בסגל ועדיין ביטל את הארוחה עם משפחתו מחשש של מה יגידו האוהדים. זה מראה עד כמה חשוב לו הדימוי שלו בקבוצה".

הוולשי מסיים עונה רביעית בברנבאו ועדיין נלחם על תדמיתו. הוא אולי כבר לא הילד הדחוי מהעונה הראשונה, אבל עדיין לפעמים נראה שמשהו בחיבור לא עובר. אחרי עונה קשה ומלאת פציעות, עונה בה הצעירים מילאו את מקומו נהדר פירקו את שלישיית ה-BBC, נראה שריאל מוכנה יותר מתמיד להחזיר את הוולשי לכדורגל הבריטי. עוד לפני כן, הוא יחזור הביתה לקרדיף וינסה לעשות היסטוריה.

בקיץ 2013 נחת בייל בריאל מדריד אחרי שנרכש מטוטנהאם בסכום הגבוה בעולם של 100.8 מיליון יורו (ריאל מדריד לא אישרה את הסכום מעולם). הנשיא פלורנטינו פרס דאג להבטיח לו שהוא יהיה הכוכב מספר אחת של הבלנקוס בעוד עונה-שתיים. כריסטיאנו רונאלדו היה למעשה החתמה של הנשיא הקודם רמון קלדרון, שהחל במו"מ עוד לפני שפרס נכנס לתפקיד ב-2009 לקדנציה השנייה שלו. לכן, פרס תכנן שבייל יהיה ספינת הדגל שלו, אבל התכניות לא התממשו. בייל סבל בלי סוף מפציעות ונעדר עד היום 246 ימים בסך הכל מאז נרכש בספטמבר 2013. רונאלדו? הוא הוכיח את עצמו שוב ושוב.

העונה הנוכחית היא הכי גרועה של בייל מאז הגיע לריאל מדריד. פציעה של שלושה חודשים התווספה לפציעות נוספות בסיום העונה. מבין בארבע העונות ששיחק עד כה בריאל, הוא הבקיע העונה הכי מעט (7 שערי ליגה) לעומת 19 לפני עונה ושיחק הכי מעט (רק 1419 דקות בליגה).

g
כל הספרדים של הבלאנקוס נגד בייל. צילום: Getty

דייגו קסטרו מהאתר "דאריו גול" המתמחה בריאל וברצלונה סבור ששחקני הבלאנקוס רוצים את הראש של בייל: "אין לו בעלי ברית בחדר ההלבשה ולהיפך – יש לו אויבים. מרבית השחקנים החזקים כמו CR7, מרסלו, סרחיו ראמוס, ומרקו אסנסיו (שסובל מכך שכוכבים גדולים ממנו מאטים את השתלבותו) רוצים את איסקו על המגרש בקרדיף. לוקה מודריץ' וטוני קרוס לעומתם מסתדרים טוב עם בייל והם לא בוחרים אף צד, אבל ישמחו אם בייל יפתח. זה גורם לחוסר שקט בחדר ההלבשה ומתח בין הצדדים. יש הרגשה שבייל האיש הכי לא רצוי כעת בקבוצה".

לדבריו: "סביר להניח שלא תהיה לבייל הזדמנות חוזרת לשחק בגמר כזה על אדמת העיר קרדיף בה נולד והוא לא רוצה לפספס את המשחק. מצילומים שסיפקה הטלוויזיה של ריאל מדריד ראו שהוא משתפר מיום ליום והבעיות הפיזיות כבר מאחוריו. הצוות המקצועי והרפואי מאוד מרוצים מההתקדמות שלו, אבל הוא עדיין לא כשיר לחלוטין".

קסטרו סבור שנושא בייל יוצר בעיות קשות לזידאן: "יש לו את ההרכב הפותח בראש וההתלבטות היחידה היא איסקו או בייל. רבים כועסים עדיין על בייל שטען שהוא כשיר למשחקים נגד באיירן מינכן ברבע הגמר האלופות ונגד ברצלונה בליגה ולאחר כמה דקות נאלץ לעזוב את כר הדשא בשני המשחקים בגלל פציעה חוזרת. בגלל אותה פציעה טוענים בריאל מדריד שהם הפסידו לברצלונה בקלאסיקו. יש חברים בקבוצה שלא סולחים לו על ה'רמאות' הזאת".

G
אם איסקו לא ישחק בגמר האלופות, הוא ירצה שחרור. צילום: Getty

לדעת קסטרו איסקו עשה מספיק כדי להבטיח לעצמו מקום בהרכב: "איסקו ניצל העונה כל דקה שזידאן נתן לו כדי להצליח ולהראות את חשיבותו. הוא היה אחוז אובססיה להראות לכולם שהמקום שלו בהרכב".

בספרד דווח לפני כמה ימים שבייל הודיע לכולם, כולל לאיסקו, שהוא ישחק בגמר. הצוות הרפואי טוען שבייל יכול לשחק 45 דקות בלבד ובנוסף הוא חסר כושר משחק. ביום החופשי לתקשורת אתמול הצהיר בייל שהוא לא כשיר לגמרי לשחק 90 דקות ושיבח את איסקו על יכולתו, אבל כולם יודעים מה המצב האמיתי בין שניהם.

בייל ואיסקו מנהלים מלחמת עולם כדי לשכנע את זידאן לשחק במשחק הזה. בתפריט: מסרים מאיימים מצד הסוכנים שלהם. איסקו שלח מסר באמצעות אביו וסוכנו, פאקו אלרקון, לצוות האימון של ריאל מדריד: "אנחנו מצפים שהבן שלי ישחק בגמר האלופות". החברים בצוות איסקו חושדים שזיזו נוטה לטובת בייל, גם אם זה לא כשיר לשחק משחק מלא. ברור לכולם שאם איסקו לא יקבל את הצ'אנס, הוא לא יהיה מוכן לסלוח לזיזו וייתכן שהזעם שלו יגרום לכך שלא יאריך את חוזהו בבלאנקוס.

המשפחה מוכנה להסתכן בכך שריאל מדריד תייבש את איסקו בשנה האחרונה שלו בחוזה. "זו הכרזת מלחמה של איסקו על זידאן ופרס, אבל מצד שני הם מודעים לעובדה עד כמה השחקן תרם להם בשלבים האחרונים של העונה ושהוא שחקן העתיד של המועדון", אמר דייגו קסטרו. אולטימטום דומה לשל איסקו שלח סוכנו של בייל, ג'ונתן ברנט, במכתב למועדון בו הביע תרעומת על כך שלא מתנהגים בצורה יפה עם הלקוח שלו.

Getty
זידאן יצטרך לקבל החלטה קשה. צילום: Getty

בבריטניה מאשימים את התקשורת הספרדית שהיא עושה מניפולציות לטובת איסקו ומשניאה את בייל על האוהדים. מרטין ליפטון אחד מבכירי התקשורת הבריטית אמר לספורט1: "בייל שיחק העונה במשחקים שלא היה צריך כלל לשחק בהם. הוא רצה להוכיח לויאליות, אבל יצא לו ההפך. הוא מאוד לקח ללב כשנפצע במשחקים האלה. למעשה הוא מודע מאוד לדימוי שלו בקבוצה".

 ליפטון סבור שבייל נואש להישאר בריאל מדריד ולדבריו זו הקבוצה היחידה בה רצה לשחק מאז ומעולם. "כל הקריירה שלו נועדה כדי להגיע בסופו של דבר לריאל מדריד. הוא רוצה להישאר ואין לו רצון לעזוב. הוא גם לא מאמין שפרס רוצה אותו בחוץ, אבל התקשורת במדריד דוחפת את איסקו לשחק. סביר להניח שאם הוא היה כשיר לחלוטין הוולשי היה משחק. אני משוכנע שהוא הצהיר אתמול שאינו בכושר מלא מחשש שאם לא יספק את הסחורה הנדרשת שוב ימתחו עליו ביקורת קשה מאוד. היו לו בעבר הזדמנויות לעבור למנצ'סטר יונייטד והוא לא רצה. כשעזב את טוטנהאם אמר בפירוש שהוא רוצה לשחק רק בריאל".

טענה מעניינת שמעלה ליפטון היא שבייל חיקה בכמה תחומים את המניירות של כריסטיאנו רונאלדו כדי להפוך לכוכב בזכות עצמו. "אם תראה איך בייל בועט היום כדורים חופשיים זה חיקוי של רונאלדו אחד לאחד. היה מצב שהשחקנים לא מסרו לו בעונה של קרלו אנצ'לוטי וזה גרם לו לתסכול, אבל אחר כך השחקנים התאהבו בו בזכות הטאלנט שלו. הוא ניסה ללמוד ספרדית ולאמץ את התרבות הספרדית וזה לא עושה כל זר ובמיוחד שחקן בריטי. הוא יודע שיש שחקן או שניים ספרדים בקבוצה, אוהדים וכמה אנשים בהנהלה שרוצים יותר ספרדים בהרכב ואיסקו משמש עבורם כאמצעי לניגוח נגדו. בששת השבועות האחרונים הוא לא היה יכול לעשות הרבה נגד זה בגלל הפציעה. זה מעין מעגל סגור. הוא חושב עדיין שהוא יכול להפוך לשחקן הדומיננטי בקבוצה אם רק ינער את מעליו את תדמית הפצוע".

ge
רונאלדו עם איסקו. מעניין את מי הוא מעדיף? צילום: Getty

יש גם דעות אחרות. המומחה לכדורגל עולמי ב"סאן" אנטוני קסטרינקיס סבור שהוא צריך לעזוב והוא לא ממש רצוי ביונייטד. גם בתוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו" גילה הכתב, פיפי אסטרדה, שהסוכן של בייל מגשש בקבוצות אנגליות, וכי למרות שזיזו ופרס אוהבים אותו הם יסכימו לשמוע הצעות. הופעתם בזירה של איסקו, אסנסיו ולוקאס ואסקס עשתה לבייל הרבה צרות. ייתכן שריאל מדריד תחליט למכור אותו וכנראה גם את חאמס רודריגס ותשקיע ברכש של צעירים כמו קיליאן אמבפבה למשל. כך או אחרת, אם לא יקרה משהו דרמטי בגמר נגד יובנטוס לטובתו של הוולשי נראה שיהיה לו קיץ לא רגוע.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי