בוושינגטון מתמוגגים מ"העוגן ההגנתי", אבדיה: "הרגשה הכי טובה בעולם"

play
בעננים. דני אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Rob Carr
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

הישראלי סחט מחמאות על ההצגה שלו מול ניו אורלינס: "אני מרגיש שסומכים עליי". מאמנו שיבח: "העבודה הקשה מתחילה להשתלם לו, הוא הולך ומשתפר". דינווידי: "הוא הופך להיות שחקן ההגנה המוביל שלנו"

(גודל טקסט)

ראסל ווסטברוק עזב, בראדלי ביל פצוע ועדיין: אחרי 13 משחקים מפתיחת העונה, וושינגטון וויזארדס מובילה את המזרח עם פתיחת עונה מופלאה של 3:10, כאשר הלילה היא חזרה מפיגור 19 ל-100:105 קשה על ניו אורלינס. אם בעונה שעברה אבדיה סבל מפציעות וממגיפת קורונה שהיכתה קשות בקבוצה, את העונה השנייה שלו בליגה הטובה בעולם הפורוורד הישראלי פתח בצורה נהדרת. אבדיה, שבתחילת העונה רשם משחקים פושרים ומיעט לשחק ברבע הרביעי, רשם הלילה את משחקו הטוב ביותר העונה. הוא לא ירד מהפרקט ברבע המכריע למרות שצבר חמש עבירות וגמל למאמן שלו עם חסימה קריטית והסל שהפך את הקערה ונתן את היתרון לוושינגטון.

בתקשורת בוושינגטון שיבחו את אבדיה על "משחקו הטוב ביותר העונה" ועל כך ששוב שמר את כוכב היריבה, הפעם זה היה ברנדון אינגרם. "אני מרגיש שסומכים עליי", אמר אבדיה לאחר המשחק, "בשביל שחקן כדורסל, זה הכי חשוב שירגיש שסומכים עליו, זו ההרגשה הכי טובה בעולם. אני רק מקווה להמשיך ככה".

אבדיה שיחק 27:35 דקות מהספסל, הכי הרבה מהשחקנים המחליפים וגם יותר דקות משני שחקני חמישייה (דניאל גאפורד וארון הולידיי). "העבודה הקשה שלו מתחילה להשתלם לו", אמר על אבדיה ווס אנסלד ג'וניור מאמנו, "הדקות שלו יגיעו. ההזדמנויות יגיעו. החברים שלו לקבוצה סומכים עליו והוא מראה שוב ושוב שהוא שומר אמין מאוד. עם הגודל שלו, היכולת שלו להזיז את הרגליים, הפיזיות שהוא מביא – אלו דברים שממש טוב מאוד".

דני אבדיה וושינגטון מול ניו אורלינס
דני אבדיה וושינגטון מול ניו אורלינס | רויטרס

גם ספנסר דינווידי שיבח את יכולות ההגנה של אבדיה ואמר: "אני חושב שהוא הופך להיות שחקן הגנה גדול. כשחקן צעיר, כשאתה עושה את הדברים הקטנים ומשחק הגנה טובה, אתה מקבל יותר דקות על הפרקט. אני חושב שהוא ייכנס לקצב, יצבור ביטחון וגם יעשה יותר מהלכים בהתקפה".

"הוא (אבדיה) משתפר משבוע לשבוע ואנחנו רואים את זה", הוסיף אנסלד, "הוא מרגיש יותר נוח על הפרקט. הוא מבין שאנשים סומכים עליו שיעשה את המהלך הנכון. שיהיה העוגן ההגנתי שלנו. הם מאמינים בו ואני חושב שהוא יתחיל להרגיש את זה ויקבל יותר ביטחון ביכולת שלו. הוא ממשיך להתפתח, זה קורה".

במסע"ת לאחר המשחק הוסיף אבדיה: "זה חלום שמתגשם בשבילי. לעזור לקבוצה ולחברים שלי לקבוצה, זו המתנה הכי גדולה שיש. היו רגעים שם שהרגשתי כמו בתל אביב מול הקהל בטירוף ברבע רביעי. זה החזיר אותי אחורה והיה מדהים לחוות את זה שוב. נהניתי. כשאתה עייף ויש את האדרנלין בסוף אתה מצליח למשוך. הרבה מהמהלכים שלי קשורים למאמן שצייר לי את הפוסט אפ והחברים שסומכים עליי. אני נהנה מהדרך. כל הרגעים האלו, הטובים והרעים עוזרים לי ללמוד. זו עונה ארוכה. לא צריך לעשות עכשיו מסיבה." המשחק הבא של הוויזארדס יהיה בחוץ מול שארלוט הורנטס בלילה בין רביעי לחמישי (שעון ישראל 02:00).