מיטש גולדהאר: "אצילי ומיכה? יש דברים יותר חשובים מכדורגל"

play
הביקור האחרון בארץ. גולדהאר בפרידה מבן מנספורד | דני מרון
חזרו לחייך: בן חיים וגולסה כיכבו, מכבי ת"א הביסה 0:3 את הפועל חדרה 03:18

בעלי מכבי תל אביב לגבי הוויתור על שני השחקנים: "יש לנו תרבות משלנו". עוד אמר: "אנחנו הולכים על האליפות. אל תזלזלו בקרסטאיץ'". וגם: האיחור בהכנות מדי קיץ, מדוע אינו מגיע לארץ והפרידה מוואן לוון

(גודל טקסט)

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר השתתף היום (רביעי) במסיבת העיתונאים להצגתו של המאמן החדש מלאדן קרסטאיץ', ושבר שתיקה ארוכה כשענה על שאלות רבות, כולל בנוגע לוויתור על עומר אצילי ודור מיכה לאחר הסתבכות השניים בפרשת

"תאמינו או לא. יש דברים שיותר חשובים מהכישורים בכדורגל", הבהיר גולדהאר. "במכבי יש לנו את התרבות שלנו. בשבילי זה סיפור שהוא היסטוריה עכשיו. אנחנו נשמור על תרבות שמבוססת על ערכים מסוימים שלא ניתן לערער עליהם, אצילי ומיכה סתרו את הערכים האלה. קל להתווכח ולבקר דברים, אבל הדברים החשובים שלנו הם התרבות שלנו והערכים שלנו".

הבעלים נשאל בנוגע לכך שההכנות לעונה מתחילות מאוחר בכל קיץ: "היינו שמחים להביא שחקנים מוקדם יותר ולמצוא מאמן מהר יותר. אתם יכולים להניח שעשינו ואנחנו תמיד עושים כל שביכולתנו מדי שנה ובכל פעם שאנחנו בסיטואציה לעשות את זה, אבל אתם מכירים את ישראל וגם אני מכיר. זו מדינה עם חיים נהדרים, אבל העולם לא מודע לזה שישראל בטוחה ועם חיים נהדרים. אז התהליך של הבאת החתמות איכותיות למכבי הוא מורכב לפעמים. אנחנו לא רוצים לעגל פינות במי שאנחנו מחתימים ולכן במקרים מסוימים שחקנים זרים מתעכבים ורוצים לראות אם יקבלו הצעות ממקום אחר. שקט הוא לא חוסר מעש במכבי. אנחנו מאמינים שהרווח הוא בבניית תרבות נכונה עבור המועדון. אנחנו עובדים מאחורי הקלעים כשאתם חושבים אולי שאנחנו לא עושים כלום. ברור שהיה טוב יותר אם היינו מביאים שחקנים ומאמנים מוקדם יותר, אבל לרוע המזל יש את הסיטואציה של ישראל. זה קורה בכל עונה. השנה זה אפילו היה קשה יותר. זה מתסכל ואנחנו משתפים לגבי התסכול הזה"

על כך שהוא לא נוכח בישראל כבר זמן רב: "כשקניתי את מכבי תל אביב, היו לי שני אנשי אמון באותו זמן בעסקים שלי. אי-קומרס היה עדיין בשלבים מוקדמים. לא היו לי אנשים להתייעץ איתם, אולפני וידאו שלאורך השנים הוספתי. מכבי תל אביב לא הייתה במצב אידיאלי כשהגעתי, אבל העסק המרכזי שלי היה ויכולתי להגיע לישראל הרבה. ההחלטה לרכוש את מכבי אז גזלה ממני זמן והרגשתי אז שיש לי חופש להגיע לישראל. אלה היו שנים קשות במכבי ובבנייה מחדש שלה, אבל נהניתי מהן. זו הדרך בה אני עובד. נהניתי מזה. באשר להווה, מבחינת מכבי הכול מתחיל מהעסק שלי, הכול במכבי פועל לפי הבריאות של העסק המרכזי שלי, שהוא נדל"ן והיו שינויים בין מכירות פיזיות לאונליין, לכן היו לי עוזרים. היה לי עוזר אחד שבאופן טרגי מת לאחרונה, והוא היה העוזר שלי ב-22 שנה. לא היה לי אדם אחר במשך שנים. התשלומים גדלים וכמובן שאולפני הצילום ויש דברים נוספים. תכניסו את כל זה לעולם של קורונה. הזמן שלי והאנרגיה שלי בתחזוק העסק המרכזי גדלו. זה לא משנה את רמת העניין שלי, את האהבה שלי, את ההנאה שלי מהבעלות על מכבי תל אביב, ואת המחויבות שלי להצלחה של המועדון. ההיעדרות שלי לא מראה על חוסר מחויבות, אלא למחויבות העסקית שלי. אל תבינו אותי לא נכון, המצב שלי טוב. ניסיתי להגיע לישראל כמה פעמים ואני מקווה שדברים יאפשרו לי לעשות את זה כמה שיותר מהר".

"יש דברים יותר חשובים מכדורגל". אצילי ומיכה | אילוסטרציה, צילומים: ברני ארדוב

גולדהאר הוסיף באותו עניין: "זה לא משפיע על כמות הזמן שאני מבלה בטיפול במכבי. הימים שלי קשים יותר. אני חושב שזה חשוב להיות בישראל, שיש בזה יתרונות לקבוצה, אבל היו כמה מכשולים בשנה וחצי או יותר. יש לקבוצה בעלים שחי בצד השני של העולם. יש וירוס שמשפיע על הכל, ובמיוחד על נסיעות. זה מצב חסר מזל. אתם בטח לא מודעים לזה שאני מתקשר עם כולם במועדון, כולל השחקנים, על בסיס קבוע. אני עושה כמיטב יכולתי כדי להיות שם. זה לא אידיאלי. כשהדברים יחזרו לשגרה, לא תשימו לב לשינוי. העסקים שלי השתנו, יש בעיה עם בידודים שצריך לעשות וזה לא אפשרי מבחינתי להיכנס לבידוד בישראל ואז בקנדה. אלמלא הקורונה, הייתי מגיע הרבה יותר לישראל. אני מצפה לחזור לשגרה ולהיות עם הקבוצה".

על תהליך בחירת המאמן: "אנחנו לא מחפשים מאמן כשיש לנו מאמן, אלא רק ברגע שאנחנו מחליטים לבצע שינוי. ברק וג'ק עורכים את הסינונים הראשונים אחרי ראיונות ויוצרים רשימת מועמדים, שעם חלקם נערכים ראיונות נוספים. במשך הדיונים עם מלאדן והצוות שלו, הרגשנו שיש לו את התכונות שאנחנו מחפשים ושהוא יתאים היטב למועדון. הוא ווינר מוכח, שמביא רעב לנצח כמו גם כישורים בעבודה עם שחקנים מכל הגילאים ויכולת להביא את הכדורגל שכולנו רוצים לראות. יש לנו מאמן שיודע מספיק אנגלית כדי לתקשר בצורה ישירה עם השחקנים. יש עוד אנשים בצוות שלו ויש את שפת הכדורגל. לקחנו את כל זה בחשבון כשקיבלנו את ההחלטה. הוא בחור חכם מאוד. זה אדם שפתר הרבה דברים בחייו לאורך הדרך. אל תזלזלו בו".

"יש לנו פוטנציאל לזכות באליפות". מלאדן קרסטאיץ' | ברני ארדוב

על הסיכוי לזכות באליפות: "אנחנו הולכים על האליפות. ניקח את זה יום אחרי יום, ננצל כל דקה כדי לנסות לזכות באליפות. כישלון? כישלון יהיה אם לא ננצל את הפוטנציאל שלנו. עכשיו זה הזמן שהשחקנים יגיבו ויראו את היכולת ואת הפוטנציאל שלהם".

"אנחנו צריכים להיות זהירים. היינו במצב קשה עם זה. התעסקנו עם זה ועם מבט קדימה אנחנו צריכים להיות זהירים. אבל אנחנו בסדר עכשיו בזכות הצורה בה עשינו דברים. הלכנו קצת בין הטיפות, מצד אחד לבנות קבוצה ומצד שני אתה לא יודע איך תצליח באירופה שיש לזה משמעות גדולה בבניית התקציב. כרגע אנחנו בסדר גמור ואנחנו צריכים לשמור על זה".

לגבי הפייר פליי הפיננסי: "היינו במצב קשה עם זה. התעסקנו עם זה ובמבט קדימה אנחנו צריכים להיות זהירים. אבל אנחנו בסדר עכשיו בזכות הצורה בה עשינו דברים. הלכנו קצת בין הטיפות, מצד אחד לבנות קבוצה ומצד שני אתה לא יודע איך תצליח באירופה שיש לזה משמעות גדולה בבניית התקציב. כרגע אנחנו בסדר גמור ואנחנו צריכים לשמור על זה".

פטריק ואן לוון | ברני ארדוב

גולדהאר התייחס גם לפטריק ואן לוון: "הוא היה ועדיין מנהל נוער נהדר. לא תכננו שהוא יאמן את מכבי תל אביב בזמן שהוא היה מאמן נוער. אפשר לראות את ההשלכות של החיים כמאמן ראשי. הן משמעותיות. איבדנו מאמן ומנהל לנוער. זה חבל. אנחנו מרגישים בני מזל כי יש לנו מנהל מקצועי נהדר לנוער גם עכשיו. פטריק עשה עבודה נהדרת וגם השחקנים. הוא היה הרכיב הנכון, הייתה כימיה כמעט מושלמת בעונה שעברה, הוא היה ראוי להזדמנות להמשיך, האמנו בזה. אני לא יודע איפה כולכם התחלתם לפני שהגעתם לעיתונות, אני לא חושב שעברתם מכדורגל ברחוב להיות עיתונאים ברגע. מישהו צריך להגיד שאולי יש לך פוטנציאל. מישהו נתן לכם צ'אנס, עזר לכם ואמר לכם מה צריך לעשות. צריך לקחת צ'אנס ולתת למי שאתם מאמינים שיש לו פוטנציאל. זה מה שהיה עם פטריק ואני מאמין שזה נכון גם לגבי מלאדן. החתמנו מאמנים בעבר שאנשים פקפקו בהם. ציניות היא לא חוכמה. קל לשבת בצד, במיוחד בדיעבד. פטריק עשה עבודה נהדרת שאף אחד לא ציפה לה. אם היינו ממנים אותו כמאמן מלכתחילה הייתה הרבה סקפטיות, ולמרות זאת הוא עשה עבודה נהדרת, בעונה השנייה היה סיפור אחר. אני גאה מאוד בפטריק, הוא אדם נהדר. חבל שהפסדנו אותו במועדון, אבל אני מאחל לו רק טוב ואת כל ההצלחה".

עוד באותו נושא: מיטש גולדהאר, מכבי תל אביב