מוחמד סלאח שוב הרגיז את העולם המוסלמי, והואשם ב"בגידה"

play
מוחמד סלאח שחקן ליברפול | רויטרס
הגול המדהים של מוחמד סלאח ב-2:2 של ליברפול מול מנצ'סטר סיטי 00:38

הכוכב של ליברפול העלה עוד תמונה שלו חוגג את חג המולד ומברך את עוקביו הנוצרים, וספג תגובות נזעמות ממוסלמים, כולל האשמות לשיתוף פעולה עם היהודים

(גודל טקסט)

מוחמד סלאח העלה אתמול (שבת) לחשבון הטוויטר שלו תמונה שלו חוגג עם משפחתו את חג המולד, וספג תגובות נזעמות רבות מעוקביו המוסלמים. סלאח המצרי, כוכבה הגדול של ליברפול, נראה יושב תחת עץ אשוח לצד אשתו ובנותיו, בפיג'מות ביתיות כמיטב המסורת של החג, ובירך "#MerryChristmas" לכבוד היום הקדוש שחגג אתמול העולם הנוצרי, שמציין את הולדת ישו. סלאח, מוסלמי אדוק, לא היסס לברך את חבריו ואוהדיו הנוצרים, ומתברר שלא כולם אהבו את זה.

בחשבון הטוויטר של הסקורר של ליברפול הופיעו רבבות תגובות, כשרבות מהן היו ביקורת על ה"בגידה" בדת שלו. "אתה שחקן טוב, אללה בירך אותך בכסף ותהילה ואהבת אנשים, אבל זכור שמי שנתן לך את כל זה מסוגל לקחת את זה ממך כהרף עין", כתב לו אחד המגיבים, בתגובה שזכתה לתמיכה גדולה, "אתה חוגג יום שבו האלוהים שלנו מקולל על ידם".

מגיב אחר כתב לו: "איך כל יום אתה מתפלל ואומר שהאלוהים שלהם לא נולד, ואז חוגג את היום שבו הם טוענים שהוא נולד? את זה אני לא מבין". אחר כתב לו: "כמה מחרידה היא התנהגותו של מוסלמי הזונח את עקרונותיו ומוותר על המסורת המייחדת אותו והופכת אותו לנעלה, במטרה לייפות את דמותו בעיני שונאו!".

הברכה של סלאח בשנה שעברה

מגיב אחר כתב לסלאח, ספק ברצינות ספק בצחוק: "אתה אדם מוסלמי, ואתה משמש דוגמה עבור ילדים מוסלמים, ועכשיו אתה ממיר את דתך ואת העקרונות שלך, וחוגג חגים יהודיים! לך לעזאזל".

לצד המחאות, רבים ידעו להעריך את המחווה של סלאח ואת היכולת שלו לברך את "אחיו הנוצרים", והעריכו את הפתיחות שלו לדתות השונות. יש לציין כי כבר בשנה שעברה סלאח בירך לחג המולד וקיבל תגובות נזעמות, ולזכותו ייאמר שלא נרתע ולא היסס לעשות זאת שוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי